خبرگزاری کار ایران

بهترین درمان سکته مغزی چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۳۴۳

سکته مغزی یک وضعیت خطرناک و اورژانسی است که معمولاً به دلیل خونرسانی ضعیف در بخشی از مغز انسان اتفاق می افتد. این وضعیت ممکن است به دلیل پاره شدن یا گرفتگی برخی از رگ ها در مغز اتفاق بیفتد؛ که اگر در زمان کوتاه و به روش صحیح درمان نشود؛ می تواند با مشکلات جبران ناپذیری چون بد فرم شدن بخشی از صورت، اختلال در تکلم، فلج شدن و...همراه باشد.

اهمیت نوع درمان سکته مغزی در وضعیت اورژانسی باعث شده است تا امروزه بسیاری از کسانی که در معرض خطر سکته مغزی هستند؛ به دنبال بهترین و موثرترین روش درمانی باشند. با توجه به اینکه این بیماری شایع می تواند در کنار کاهش کیفیت زندگی، جان انسان را به خطر بیاندازد؛ در این محتوا به شرح کامل بهترین درمان سکته مغزی می پردازیم.

آیا امکان درمان سکته مغزی وجود دارد؟

متاسفانه غالب افرادی که در جامعه زندگی می کنند، بر این عقیده هستند که سکته مغزی درمان ندارد و بیمار تا پایان عمر باید با عواقب این بیماری مانند اختلال در تکلم یا کجی صورت سر کند؛ اما پیشرفت علم و تکنولوژی باعث شده است تا امروزه متخصصان مغز و اعصاب از روش های متنوعی برای درمان سکته مغزی استفاده کنند؛ اما درمان اصولی سکته مغزی به دو عامل مهم بستگی دارد.

عامل اول؛ اعزام به موقع بیمار به مراجع درمانی است. هرچه قدر فاصله زمانی کمتری میان سکته مغزی با مراجعه بیمار به بیمارستان وجود داشته باشد؛ احتمال دریافت نتایج مثبت از تکنیک های درمانی بیشتر می شود. عامل دوم؛ دانش و تخصص پزشک و انتخاب بهترین درمان سکته مغزی با توجه به وضعیت بیمار است.

 

انواع روش درمان سکته مغزی

دلایل متعددی منجر به بروز سکته در مغز انسان می شوند؛ که اولین دلیل آن، پاره شدن رگ های خونی و پخش شدن حجم زیادی از خون در مغز انسان است. این نوع سکته مغزی که به واسطه پاره شدن رگ ها اتفاق می افتد؛ با نام سکته هموراژیک شناخته می شود.

علاوه بر پارگی رگ های خونی، مسدود شدن برخی از رگ های خونی در مغز انسان منجر به نرسیدن خون کافی به بخش هایی از مغز انسان می شود؛ که در نهایت سلول ها در آن ناحیه به دلیل دریافت نکردن اکسیژن می میرند. بیشتر از 85 درصد افراد دچار سکته مغزی ایسکمیک و 15 درصد باقی مانده دچار سکته هموراژیک می شوند.

بهترین درمان سکته مغزی در بیماران بر اساس نوع سکته مغزی تعیین می شود. برخی از بهترین روش های درمان سکته مغزی عبارت است از:

درمان سکته مغزی ایسکمیک با تزریق tpa

همانطور که در توضیحات بالا به آن اشاره شده است؛ سکته مغزی ایسکمیک به واسطه مسدود شدن رگ های خونی در مغز انسان رخ می دهد. Tpa تنها دارویی است که می تواند با حل کردن خون در رگ ها، به درمان سکته مغزی نوع ایسکمیک کمک کند. بیشتر از 6 سال است که در ایران از این تکنیک درمانی به عنوان بهترین درمان سکته مغزی ایسکمیک یاد می شود؛ چرا که بلافاصله بعد از تزریق آن به رگ های خونی، لخته خون حل می شود.

تزریق این دارو باید در زمان کوتاهی بعد از سکته انجام شود؛ تا شانس درمان بیمار افزایش پیدا کند.

اگر بیمار زیر ۲۴ ساعت به ویژه در 6 ساعت اول مراجعه کند و یک رگ اصلی بزرگ مغز بسته شده باشد یک درمان نوین ترومبکتومی مکانیکال نام دارد که فوق تخصص نورواینترونشن از طریق آنژیوگرافی به کمک لوله ها و فنرهای باریکی وارد رگ بسته شده می‌شود و از طریق ساکشن و استنت های باریک رگ را باز میکند که به این روش ترومبکتومی مکانیکال می‌گوییم که خوشبختانه در ایران در حال انجام است و جدیدترین روش درمان سکته مغزی است و بسیار موثر می باشد و در مواردی باعث میشود که کلیه علائم بیمار رفع شود.

درمان سکته مغزی هموراژیک

درمان سکته مغزی هموراژیک بر اساس علل ایجاد کننده آن متفاوت میباشد. اقداماتی که برای بیمار صورت می گیرد شامل کاهش فشار خون و داروهایی است که از پیشرفت خونریزی جلوگیری می‌کند.

یکی از شایع ترین علت های سکته مغزی هموراژیک خونریزی ساب آراکنوئید می باشد که علت آن پاره شدن آنوریسم های مغزی است که آنورسیم های مغزی اورژانس نورولوژی می باشد و از طریق آنژیوگرافی توسط فوق تخصص نورواینترونشن به طریق کویل گذاری آنوریسم ها بسته می شوند و خطر خونریزی از بین میرود

بهترین درمان سکته مغزی چیست؟

درمان عوارض سکته مغزی

 RTMS یا مگنت تراپی یک درمان جدید و بی عارضه می باشد که در تسریع روند درمان و بهبود عوارض ایجاد شده بر بیمار بسیار موثر است.

 

مراجعه به پزشک

در محتوای فوق به بررسی کامل انواع سکته مغزی و بهترین درمان سکته مغزی پرداختیم. دانستیم که سکته مغزی انواع مختلفی مانند ایسکمیک و هموراژیک دارد؛ که بهترین درمان سکته مغزی با توجه به نوع سکته و توسط پزشک فوق تخصص نورواینترونشن تعیین می شود.

بنابراین؛ اگر با علائم سکته مغزی همراه هستید؛ بهتر است تحت نظر فوق تخصص نورواینترونشن قرار بگیرید. همچنین می توانید بلافاصله بعد از سکته مغزی، از متخصصان حاذق در این زمینه، مانند دکتر رادنوش پشم فروش، برای تعیین بهترین روش درمان سکته مغزی کمک بگیرید.

دکتر رادنوش پشم فروش فوق تخصص اینترونشنال نورورادیولوژی و سکته مغزی، فوق تخصص نورواینترونشن، آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی عروق و مغز و نخاع از کشور سوئیس است. چنانچه قصد معاینه توسط دکتر پشم فروش را دارید؛ می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت، برای تعیین وقت اقدام کنید.

بهترین درمان سکته مغزی چیست؟

تماس با مطب دکتر رادنوش پشم فروش

مطب اول : خیابان ولیعصر، سه راه توانیر، ساختمان پزشکان آریا، طبقه سوم، واحد 8 – یکشنبه و پنجشنبه ها ساعت 10 الی 13

مطب دوم : شهرک غرب، بلوار دادمان، جنب بیمارستان آتیه، ساختمان پزشکان جم، ط 3 واحد5 – شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه و پنج شنبه ها ساعت 15:30 الی 19:30

شماره تلفن های ثابت مطب جهت گرفتن نوبت: 88574483 – 88576142 همه روزه 16 الی 20 به جز روزهای تعطیل

 

بیمارستان

بیمارستان فرهیختگان دوشنبه ها و سه شنبه ها ساعت 10 الی 12

بیمارستان آتیه – شهرک غرب – درمانگاه دکتر سودبخش – طبقه منفی یک – دوشنبه ها 14 الی 15.30

 

تلفن های تماس

09036060958 – 09036060957

09101954380 – 09101954370

آدرس سایت: https://drpashmforoosh.com

آدرس پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/dr.r.pashmforoosh

—————

خانه پزشکان

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز