خبرگزاری کار ایران

یونیت هیدرولیک دستی چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۳۲۵

به مجموعه واحدی که برای راه‌اندازی و حرکت عملگرها و اکچویتورها ساخته و استفاده می‌شود، یونیت یا پاورپک هیدرولیک می‌گویند. این مجموعه‌ها اجزای مختلفی دارند که هر کدام نقشی را در یونیت ایفا می‌کنند و نتیجه، سیستم هیدرولیکی است که با اهداف مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد. در بسیاری از موارد، یونیت‌ها به یک سیستم اتوماسیون متصل می‌شوند؛ به این معنا که روشن و خاموش شدن سیستم، حرکت جک‌ها و فشار به صورت برقی و الکترونیکی کنترل می‌شود. بر این اساس، در شرایطی که به هر دلیلی برق در دسترس نباشد، یونیت‌های هیدرولیک دستی به کار می‌آیند. در این مطلب، هر آنچه را که باید درباره یونیت هیدرولیک دستی بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهیم. از شما دعوت می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید.

یونیت هیدرولیک دستی چیست؟

در پاسخ به سوال «یونیت هیدرولیک دستی چیست» می‌توان گفت قطعه‌ای هیدرولیکی است که بدون نیاز به انرژی برق و با کمک نیروی انسانی در ایجاد جریان فشار در جک‌ها و عملگرها کمک می‌گیرند. این یونیت‌ها با یک پمپ دستی هیدرولیک کار می‌کنند؛ به این صورت که عمل هیدرولیک با تلنبه زدن انجام می‌شود.

یونیت هیدرولیک دستی چیست؟

مکانیزم پمپ هیدرولیک دستی چه تفاوتی با برقی دارد؟

مهم‌تر از همه این اجزا، موتوری باید در یونیت هیدرولیک نصب شود که انرژی موردنیاز را برای تبدیل و انتقال نیرو و ایجاد فشار در سیستم فراهم کند. معمولا توان موردنیاز پاورپک‌های هیدرولیک از سه طریق موتورهای الکتریکی، موتور احتراقی و موتور پنوماتیک تامین می‌شود؛ اما علاوه بر این موارد، برای راه‌اندازی یونیت هیدرولیک، راهکار دیگری نیز پیش روی شماست. در واقع، در شرایطی که برق در دسترس نیست یا می‌خواهید برق کمتری مصرف کنید، یونیت هیدرولیک دستی بسیار کاربردی خواهد بود.

 

انواع یونیت هیدرولیک دستی؛ از پمپ هیدرولیک دستی دو طرفه تا یونیت‌های کاربردی

علاوه بر دستی بودن پمپ، یونیت‌های هیدرولیک را می‌توان به گونه‌ای طراحی کرد که با شیرآلات دستی کار کنند. بنابراین، می‌توان پاورپک هیدرولیک دستی را در دو گروه زیر طبقه‌بندی کرد. قیمت پاوریونیت هیدرولیک به دستی یا برقی بودن هر کدام از این اجزای یونیت و همچنین کیفیت قطعاتی بستگی دارد که در ساخت آن به کار می‌رود.

یونیت هیدرولیک با پمپ دستی

همان طور که پیش از این نیز اشاره کردیم، امکان کارکرد یونیت هیدرولیک با پمپ دستی وجود دارد. در واقع در این یونیت‌ها، عمل شارش جریان و فشارسازی به جای برق یا نیروی الکتریکی، با نیروی دست انسانی و هندل زدن پمپ انجام می‌شود. دو نوع پمپ دستی روی یونیت‌های هیدرولیک تعبیه می‌شود:

  • پمپ دستی یک طرفه: این نوع پمپ برای جک‌هایی که یک ورودی و خروجی دارند و به عبارتی ورود و خروج با یک پورت انجام می‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • پمپ دستی دو طرفه: از این نوع پمپ دستی برای جک‌هایی که دو پورت ورودی و خروجی دارند، استفاده می‌شود.

قاعدتا حجم جابه‌جایی سیال با استفاده از هر کدام از این پمپ‌های دستی نسبت به سیستم‌هایی که با الکتروموتور کار می‌کنند، کمتر است و در هر بار تلنبه زدن 20 تا 40 میلی‌لیتر روغن هیدرولیک جابه‌جا می‌شود. همچنین این پمپ‌های دستی روی مخزن یا تانک‌های کوچکی با حجم 1 تا 10 لیتر قرار می‌گیرند و نمی‌توان این پمپ‌ها را روی مخزن‌های بزرگ‌تر با حجم سیال بیشتر نصب کرد.

یونیت هیدرولیک دستی چیست؟

یونیت هیدرولیک با شیر دستی

در برخی موارد، برای راه‌اندازی یونیت، برق در اختیار دارید و یونیت و پمپ با یک موتور برقی یا احتراقی (موتور دیزلی) کار می‌کند. در واقع یک منبع قدرت انرژی لازم برای جریان و فشارسازی هیدرولیک را تامین می‌‌کند؛ اما روی یونیت به جای شیرآلات برقی انواع دستی تعبیه می‌شود. در این نوع یونیت‌ها هر نوع فرمانی مانند جلو و عقب رفتن جک، کارکرد عملگرهای یونیت و چپ گرد یا راست گرد چرخیدن هیدروموتور با استفاده از شیرآلات دستی انجام می‌گیرد.

شیرهای دستی که به آن‌ها شیرآلات لیدری نیز می‌گویند، قطعات خاصی هستند که با اعمال دستور خاصی روی آن‌ها، فرمان عمل ماشین یا عملگر صادر می‌شود. با استفاده از این شیرهای دستی می‌توان نحوه فرمان اپراتور، نوع کنترل فشار و دبی را در جک‌ها و هیدروموتور مشخص کرد.  

یونیت هیدرولیک دستی چیست؟

مزایا و معایب نصب و استفاده از یونیت‌ هیدرولیک دستی چیست؟

اگر تجربه خرید پمپ هیدرولیک را داشته باشید، احتمالا می‌دانید که اولین مزیت یونیت هیدرولیک دستی قیمت کمتر آن‌هاست. همچنین امکان استفاده از این یونیت‌ها در مناطقی که برق وجود ندارد یا به هر دلیلی مصرف برق کمتر مدنظر است، آن‌ها را به گزینه جذابی تبدیل کرده است. یونیت‌های هیدرولیک دستی از سیستم‌های سازه‌ای هستند و می‌توانند بسیار قدرتمند و حجیم باشند؛ اما این حجیم بودن ابدا به معنای پیچیدگی این سیستم‌ها نیست. از طرف دیگر، در این یونیت‌ها حجم پایین سیالی که می‌تواند با هر بار پمپاژ جابه‌جا شود، کمتر است و بنابراین برای سیستم‌هایی که به مقادیر بالای جابه‌جایی سیال نیاز دارند، مناسب نیست.

انواع یونیت هیدرولیک دستی را با قیمت مناسب در فروشگاه هیدشاپ سفارش دهید

در این مقاله توضیح دادیم که یونیت هیدرولیک دستی چیست، چطور کار می‌کند و چه مزایا و معایبی نسبت به سیستم‌هایی دارد که با موتورهای برقی، دیزلی، بنزینی و گازوئیلی کار می‌کنند. مهم‌ترین فاکتور برای اینکه یونیت هیدرولیک دستی شما کارکرد صحیح و در دراز مدت عمر مفیدی داشته باشد، سفارش طراحی و ساخت این یونیت‌ها از مجموعه‌هایی است که معتبر بوده و متخصصین آن سابقه بسیاری در این زمینه داشته باشند.

بر این اساس، پیشنهاد ما سفارش یونیت هیدرولیک دستی از فروشگاه هیدشاپ است. در این فروشگاه همه قطعات، مدار و اجزای یونیت هیدرولیک طبق نیاز و درخواست مشتری انتخاب می‌شود. سپس پیش فاکتور و فاکتور رسمی با مشخص کردن همه پارامترهای فنی خدمت مشتری ارسال شده و قرارداد ساخت با تعیین قیمت نهایی، مدت زمان ساخت و مکان تحویل پاورپک صادر می‌شود. مزیت مهم این فروشگاه، ارائه ضمانت نامه کتبی و گارانتی‌های معتبری است که برای همه انواع یونیت مانند یونیت هیدرولیک دستی ارائه می‌شود و بنابراین دغدغه‌ای بابت خرابی احتمالی و عدم پاسخگویی سازندگان نخواهید داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت این فروشگاه به نشانی hydshop.ir مراجعه کنید.

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز