خبرگزاری کار ایران

درمان انحراف ستون فقرات و مخاطرات عدم درمان

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۳۱۸

درمان انحراف ستون فقرات در مراحل اولیه می تواند شما را از درمان دیسک کمر و همچنین گردن درد رهایی بخشد. درمان انحراف ستون فقرات بدون نیاز به جراحی

درمان انحراف ستون فقرات یکی از مهمترین درمان هایی است که باید در به آن توجه شود این اختلال عموماً در سنین نوجوانی ظاهر می شود و عدم درمان آن می  تواند عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

انحراف ستون فقرات یا تغییر شکل‎های ستون فقرات در بالغین از جمله موضوعات مهم در بحث سلامتی قشر بزرگی از جمعیت جهان است. یکی از انواع این تغییر شکل‎ها اسکولیوز است.

علت انحراف ستون فقرات چیست؟

این نوع تغییر شکل گاهی در نتیجه یک اسکولیوز تشخیص داده نشده دوران کودکی است و گاه به علت پوکی استخوان، تخریب دیسک و یا شکستگی‎های فشاری ستون فقرات و یا ترکیبی از آن‎ها است.

 

بنابراین اسکولیوزیس بالغین به ۳ گروه عمده تقسیم‎بندی می‎شود که عبارتند از:

  • اسکولیوز تخریبی اولیه
  • اسکولیوز ایدیوپاتیک پیشرونده در بالغین
  • اسکولیوزیس تخریبی اولیه

اسکولیوزیس را انحنای ستون فقرات در صفحه کرونال با کمپاننت چرخشی تعریف می‎کنند. اگرچه ناهنجاری اسکولیوز به عنوان انحراف جانبی در ستون فقرات شناخته می‎شود، در واقع این ناهنجاری یک بدشکلی سه بعدی است و عامل اصلی تغییرات هندسی و مورفولوژیک تنه و قفسه سینه است.

دلایل انحراف ستون فقرات

 

  • خوابیدن در جهت نامناسب: اگر به خوبی در جای خود دراز نکشید و ستون فقرات را خم کنید، ممکن است که آسیب جدی به ستون فقرات وارد شود. مخصوصا که برای مدت طولانی در یک حالت می‌خوابید. این تداوم در خوابیدن اشتباه می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به بدن وارد کند.
  • رشد استخوان‌ها در جهت نامناسب: گاهی ممکن است که استخوان‌های شما به علت ساییدگی روی هم رشد کنند. هنگامی که استخوان‌ها رشد می‌کنند ممکن است که بیشتر از حد طبیعی این اتفاق بیفتد و باعث دفرمه شدن استخوان شود. دفرمه شدن استخوان می‌تواند انحراف در ستون فقرات ایجاد کند.
  • تکرار حرکات نامناسب: اگر حرکات مکرر اشتباه داشته‌باشید ممکن است که ستون فقرات شما دچار انحراف شود.
  • رژیم غذایی نامناسب: این مورد به خصوص در کودکان می‌تواند تاثیرگذار باشد. اگر رژیم غذایی مناسبی نداشته‌باشید و سوء تغذیه بگیرید، استخوان‌های شما دفرمه می‌شود و این مسئله می‌تواند باعث انحراف در ستون فقرات باشد. توجه داشته‌باشید که استخوان‌ها باید محکم باشند و مانند ستون بدن رفتار کنند. اگر استخوان نرم باشد می‌تواند حالت خمیری پیدا کند و تغییر ساختار دهد.
  • استرس و اضطراب: اضطراب و استرس حتی می‌تواند در انحراف ستون فقرات هم موثر باشد. یکی از علائمی که بیماری‌های روانی دارند، فیزیکی است. کورتیزول هورمونی است که در مواقع استرس ترشح می‌شود. این هورمون می‌تواند سیستم ایمنی بدن را به مرور زمان ضعیف کند.

برخی از عواملی که در ابتلا به انحراف ستون فقرات موثر است، شامل موارد زیر است:

 

  • شکستگی در استخوان‌ها
  • بد نشستن
  • کارها و شغل‌هایی که برای مدت زیاد نشستن و یا ایستادن را شامل می‌شوند
  • بیماری‌ها و مشکلات تنفسی
  • درد سیاتیک.

انحراف ستون فقرات چگونه تشخیص داده می شود؟

برای تشخیص انحراف ستون فقرات، دکتر کایروپراکتور  ممکن است روش‌های زیر را استفاده کند:

  • معاینه‌ی فیزیکی
  • گرفتن شرح حال پزشکی
  • بررسی‌های تصویربرداری مانند موارد زیر:
  • MRI
  • سی تی اسکن
  • تصویربرداری با اشعه ایکس

درمان انحراف ستون فقرات و مخاطرات عدم درمان

درمان انحراف ستون فقرات توسط روش های کایروپراکتیک

در مطالعاتی که در کلینیک های درمانی ایالات متحده انجام شده است نشان می دهد که درمان های کایرو پراکتیک می تواند بسیار در درمان انحراف ستون فقرات موثر باشد.

یک متخصص کایروپراکتیک برای اسکولیوز می‌تواند یک برنامه درمانی غیرتهاجمی و بدون دارو برای اسکولیوز ایجاد کند که علائم متعددی را برطرف می‌کند. در حالی که پزشکان کایروپراکتیک نمی توانند ستون فقرات شما را به طور کامل صاف کنند، مطالعات نشان داده است که بهبود قابل توجهی در انحنای ستون فقرات، درد و رتبه ناتوانی در بین افراد مبتلا به اسکولیوز وجود دارد.

گاهی اوقات برای موارد خفیف اسکولیوز از گرفتن کمربند و حتی شاید داروها استفاده می شود. در موارد شدیدتر، ممکن است از وسایلی استفاده شود که ستون فقرات را به گونه ای می کشند که خمیده نشود.

حرکات اصلاحی انحراف ستون فقرات

برخی از حرکات و نرمش‌ها به شما کمک می‌کنند که ستون فقرات خود را در جای درست قرار دهید و انحراف را اصلاح کنید. توجه داشته‌باشید که تداوم انجام این تمرینات می‌تواند موثر باشد و یک یا چندبار انجام دادن این موارد تاثیری در بهبود شرایط شما ندارد.

 

  • اسکوات
  • گردش ساکروم
  • پل زدن و بلند کردن کمر از روی زمین
  • حرکت گاو – گربه در یوگا
  • ایستادن و به طرفین خم شدن

درمان انحراف ستون فقرات و مخاطرات عدم درمان

پزشک کایروپراکتیک در تهران

اگر در پی درمان انحراف ستون فقرات و یا درمان دیسک کمر و گردن درد هستید کافی است توسط یک دکتر کایروپراکتیک ویزیت شوید. این متخصصان با بررسی پرونده پزشکی شما می توانند بسیاری از مشکلات شما را بدون نیاز به عمل جراحی درمان نمایند. یک از این دکتران متخصص کایروپراکتیک که در منطقه غرب تهران فعالیت می کند دکتر مهدی براتی مهوار است.

دکتر براتی دارای مدارک و مجوز های گوناگونی شامل: بورد های تخصصی کشور کانادا، عضویت در انجمن های علمی کایروپراکتیک ایران، کانادا و آمریکا، مدرک کینسیالوژی از دانشگاه یورک کانادا، مدرک دکترای کایروپراکتیک از دانشگاه سی ام سی سی تورنتو کانادا ، مدرک فیزیولوژی ورزشی ازسی اس ای پی و برنده جایزه دانشجو و ورزشکار برتر دانشکده کینسیالوژی و علوم سلامت دانشگاه یورک می باشد. دکتر براتی با تجربه درمان ورزشکاران بنام و سطح اول در جهان آماده ارائه خدمات کایروپراکتیک به شما عزیزان می باشد. شیوه های درمانی کایروپراکتیک دکتر براتی می تواند دیسک گردن، دیسک کمر، انحراف ستون فقرات، درد آرنج، درد مچ پا، درد زانو، درد شانه و کتف و به طور کلی درد مفاصل را درمان نماید. برای دریافت وقت جهت ویزیت دکتر براتی می توانید از طریق وب سایت و یا از طریق راه های تماس زیر نوبت خود را دریافت نمایید.

آدرس:

 تهران، سعادت آباد، میدان شهید طهرانی مقدم ( میدان کاج)، خیابان ۱۲ ( علی اکبر) پلاک ۴۱، طبقه اول شرقی، واحد ۲

تلفن:

۰۲۱-۲۲۱۴۷۰۰۲

۰۹۹۱۴۵۸۵۱۵۳

آدرس وبسایت:

drmehdibarati.com

اینستاگرام:

@dr.mehdibaratimahvar

ایمیل:

drmbaratimahvar@gmail.com

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز