خبرگزاری کار ایران

تحصیل دندانپزشکی در آلمان

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۲۳۸

 

1. تحصیل دندانپزشکی در آلمان

تحصیل دندانپزشکی در آلمان به دلیل ارائه بورسیه‌های تحصیلی و امکان تحصیل رایگان، بهترین انتخاب برای دانشجویان بین‌المللی خواهد بود. با تحصیل در دانشکده‌های دندانپزشکی این کشور می‌توانید مدرکی معتبر در سطح جهانی دریافت کنید. با ارائه مدرک فارغ‌التحصیلی، بسیاری از کارفرمایان در سراسر دنیا مشتاق همکاری با شما خواهند بود، پس هیچ مشکلی برای پیدا کردن کار نخواهید داشت.

یکی از مهم‌ترین نکات تحصیل دندانپزشکی در آلمان، امکان سفر بدون نیاز به ویزا در کل منطقه شینگن آن هم در دوره تحصیل است. اگر جزو دانشجویان بین‌المللی هستید پس باید مطمئن شوید مدرک تحصیلی شما با استانداردهای علمی در آلمان، مطابقت دارد. در غیر این صورت باید یک دوره 1 ساله را در کالج‌های این کشور بگذرانید. اما آیا می‌دانید چرا باید آلمان را برای تحصیل دندانپزشکی انتخاب کنید؟ آیا می‌دانید حداقل سطح زبان آلمانی برای تحصیل در این کشور چقدر است؟ آیا می‌دانید شهریه دانشگاه‌های آلمان چقدر است؟

2. چرا تحصیل دندان پزشکی در آلمان

تحصیل دندانپزشکی در آلمان دیگر برای متقاضیان خارجی یک رویا نیست، چون می‌توانند با انتخاب یک دانشگاه معتبر با امکانات مدرن، پذیرش تحصیلی دریافت کرده و به آلمان مهاجرت کنند. از مهم‌ترین دلایل تحصیل دندانپزشکی در آلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • دوره‌های متنوع و جامع دندانپزشکی در دانشگاه‌های آلمان

دانشگاه‌های دندانپزشکی آلمان، دوره‌های متعددی ارائه می‌کنند که می‌توانید با توجه به علایق خود یکی از این شاخه‌ها را انتخاب کنید.

  • امکان تحصیل رایگان دندانپزشکی در آلمان

آلمان شرایطی را فراهم کرده تا دانشجویان بین‌المللی بتوانند به صورت رایگان به تحصیل دندانپزشکی در آلمان بپردازند.

  • بهره‌مندی از فناوری‌های نوین و مدرن در دانشگاه‌های آلمان

مهم‌ترین گزینه برای کسب مهارت و دانش در حوزه دندانپزشکی و پزشکی، دسترسی به امکانات و فناوری‌های مدرن و نوین است. دانشگاه‌های آلمان آزمایشگاه‌هایی با استاندارد بالا دارند که مجهز به تجهیزات روز دنیاست. بنابراین این بهترین فرصت خواهد بود تا مهارت‌های کاربردی لازم را در رشته‌ دندانپزشکی و زیرشاخته‌های آن کسب کنید.

3. دوره تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه‌های آلمان

دوره تحصیل عمومی دندانپزشکی در دانشگاه‌های آلمان کاملا پیوسته بوده و حدود 5 تا 6 سال زمان می‌برد. دانشگاه‌های این کشور در شاخه‌های مختلف دندانپزشکی از جمله، ارتودنسی، جراحی زیبایی صورت، پروتزهای دندانی، دندانپزشکی کودکان، پریودنتیست، اندودنتیست و بسیاری رشته‌های دیگر دورۀ تخصص ارائه می‌دهند. زمان تحصیل در دوره تحصیل تخصص دندانپزشکی در آلمان در این شاخه‌ها، حدود 3 تا 6 سال است.

در بخش بعدی این مطلب با شرایط تحصیل دندانپزشکی در آلمان آشنا شوید.

تحصیل دندانپزشکی در آلمان

 

4. شرایط تحصیل دندانپزشکی در آلمان

برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان باید حداقل 18 ساله باشید و مدرک تحصیلی خود را ضمیمیه رزومه‌ی خود کنید. اکثر دوره‌های دندانپزشکی در آلمان به زبان آلمانی تدریس می‌شوند، اما هستند دانشگاه‌هایی که امکان تحصیل دندانپزشکی در آلمان به زبان انگلیسی را فراهم می‌کنند. سطح زبان آلمانی، بسته به دانشگاهی که انتخاب می‌کنید، متفاوت خواهد بود. اکثر دانشگاه‌های آلمان، مدرک زبان آلمانی سطح C1 را می‌پذیرند.

5. بهترین برنامه‌های تحصیل دندانپزشکی در آلمان

دانشگاه‌های مختلفی برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان دانشجوی بین‌المللی می‌پذیرند. در ادامه بهترین برنامه‌های تحصیل دندان پزشکی در آلمان را معرفی می‌کنیم.

  • دندانپزشکی عمومی پیشرفته در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در دانشگاه Duisburg-Essen
  • تحصیل دندانپزشکی بالینی در مقطع کارشناسی ارشد به زبان آلمانی در دانشگاه Greifswald
  • تحصیل زیبایی دندان در مقطع کارشناسی ارشد به زبان آلمانی در دانشگاه Greifswald
  • تحصیل پروتز دندان در مقطع کارشناسی ارشد به زبان آلمانی در دانشگاه Greifswald
  • تحصیل ایمپلنتولوژی و جراحی دندان (دوره 15 ماهه و 2 ساله) در مقطع کارشناسی ارشد به زبان آلمانی در دانشگاه Duisburg-Essen
  • تحصیل جراحی زیبایی صورت در مقطع کارشناسی ارشد به زبان آلمانی در دانشگاه Witten/Herdecke
  • تحصیل لیزر در دندانپزشکی در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در دانشگاه RWTH Aachen
  • تحصیل دندانپزشکی کودکان در مقطع کارشناسی ارشد به زبان آلمانی در دانشگاه Marburg
  • تحصیل ارتودنسی تخصصی (دوره 18 ماهه و 2 سال) در مقطع کارشناسی ارشد به زبان آلمانی در دانشگاه Duisburg-Essen
  • تحصیل ایمپلنت درمانی در مقطع کارشناسی ارشد به زبان آلمانی در دانشگاه Dresden

اگر می‌خواهید با بهترین دانشگاه ها و همچنین هزینه تحصیل دندانپزشکی در آلمان آشنا شوید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

تحصیل دندانپزشکی در آلمان

 

6. بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان

آلمان دانشگاه‌های پزشکی و دندانپزشکی زیادی دارد که  می‌توانید با توجه به موقعیت مکانی، امکانات مدرن، شیوه تدریس، زبان تدریس، هزینه‌ها و غیره یکی را انتخاب کنید. اما نکته مهم اینجاست که دانشگاه مورد نظر شما باید در رنکینگ جهانی رتبه بالایی داشته باشد تا از اعتبار جهانی مدرک خود مطمئن شوید. در ادامه تعدادی از بهترین دانشگاه های دندانپزشکی آلمان معرفی می‌شود.

  • دانشگاه وورتسبورگ (University of Würzburg) دارای رنکینگ جهانی 410 در QS 2023 و شهریه 70 تا 142 یورو در هر ترم
  • دانشگاه مونیخ (University of Munich) دارای رنکینگ جهانی 49 در QS 2023 و شهریه 40 تا 144 یورو در هر ترم
  • دانشگاه بن (University of Bonn) دارای رنکینگ جهانی 201 در QS 2023 و شهریه 315 یورو در هر ترم
  • دانشگاه هایدلبرگ (University of Heidelberg) دارای رنکینگ جهانی 65 در QS 2023 و شهریه 80 تا 171 یورو در هر ترم
  • دانشگاه گوته فرانکفورت آم ماین (Johann Wolfgang Goethe University of Frankfurt am Main) دارای رنکینگ جهانی 328 در QS 2023 و شهریه 369.89 یورو در هر ترم
  • دانشگاه لایپزیگ (University of Leipzig) دارای رنکینگ جهانی 420 در QS 2023 و شهریه 350 تا 500 یورو در هر ترم

7. هزینه تحصیل دندانپزشکی در آلمان

آلمان همواره به عنوان یکی از کم‌هزینه‌ترین کشورها برای تحصیل شناخته می‌شود. اگر از دانشگاه‌های دولتی آلمان پذیرش دریافت کنید، تحصیل شما رایگان بوده و فقط باید هزینه ترمی را پرداخت کنید.

آلمان دانشگاه‌های خصوصی نیز دارد، پس اگر برای تحصیل دندانپزشکی در این دانشگاه‌ها اقدام کرده‌اید، باید بدانید که موظف به پرداخت 5700 یورو تا 15500 یورو به عنوان شهریه در هر ترم هستید.

8. کار به‌عنوان دندانپزشک در آلمان

برای کار به عنوان دندانپزشک در آلمان، باید یک مدرک دولتی دریافت کنید که به آن «مجوز حرفه‌ای» می‌گویند. بنابراین فرقی نمی‌کند که تحصیل دندانپزشکی در آلمان داشته باشید یا مدرک خود را از کشوری دیگر دریافت کرده باشید. لازم است بدانید که مقامات ذی‌صلاح هر ایالت فدرال کشور آلمان، در رابطه با به رسمیت شناختن مدرک دندانپزشکی شما و اعطای مجوز برای طبابت یا مجوز حرفه‌ای تصمیم می‌گیرند.

شما می‌توانید بدون در نظر گرفتن ملیت خود و حتی بدون توجه به وضعیت فعلی اقامتتان در آلمان، برای به رسمیت شناختن مدرک دندانپزشکی خود اقدام کنید. دولت آلمان نه تنها از دندانپزشکان بین‌المللی برای یافتن شغلی مناسب در این کشور حمایت می‌کند، بلکه در کل فرایند اخذ ویزا نیز شما را حمایت خواهد کرد.

تحصیل دندانپزشکی در آلمان

تحصیل دندانپزشکی در آلمان با وجود دانشگاه‌هایی معتبر با استاندارهای جهانی، اساتید حرفه‌ای، امکانات و تجهیزات مدرن، شهریه پایین یا حتی رایگان و دلایل دیگر، می‌تواند آینده شما را تغییر دهد. مدرک دندانپزشکی آلمان آنچنان اعتباری در سطح جهانی دارد که مطمئنا نه تنها در آلمان بلکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان، فرصت‌های شغلی با بالاترین درآمد انتظارتان را می‌کشد. شاید برای برخی از دانشجویان بین‌المللی، اقدام برای پذیرش تحصیلی و دریافت ویزای تحصیلی دشوار باشد، به همین دلیل موسسه سروش فردا را به شما پیشنهاد می‌کنیم، چون سابقه‌ای بسیار طولانی در اعزام دانشجو به آلمان دارد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز