خبرگزاری کار ایران

انواع و روشهای جراحی لثه چیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۱۴۶

بیماران با جراحی لثه می توانند عفونت و التهاب موجود در آن را از بین ببرند و به ترمیم این بافت نرم بپردازند.

لثه یک بخش بسیار مهم جهت حفاظت دندان ها در انسان است. با بروز بیماری یا التهاب در آن، فرد می تواند بافت استخوانی دهان خود را از دست بدهد. از این رو افراد دارای این نوع عارضه، به جراحی لثه روی می آورند. با انجام عمل جراحی می توان به ترمیم یا حتی بازسازی لثه های آسیب دیده پرداخت. البته روش های مختلفی برای درمان بیماران دارای این عارضه وجود دارد. اما در هر صورت می توان با جراحی لثه، قبل از آن که دیر بشود، از تحلیل لثه ها جلوگیری کرد.

آشنایی با انواع مختلف روش های جراحی لثه

جراحی لثه یا پریودنتال می تواند به ترمیم یا ساخت دوباره این بافت نرم در دهان کمک کند. انواع مختلفی از راه ها برای جراحی پریودنتال وجود دارد. با توجه به شدت آسیب دیدگی لثه بهتر است زیر نظر دندانپزشک روش درمانی انتخاب شود. در ادامه انواع مختلف آن را برای شما ذکر کرده ایم.

  • جراحی فلپ: این روش برای کاهش فضای موجود در لثه جهت رشد باکتری ها است. برای درمان، دندانپزشک بافت لثه را از روی استخوان بلند می کند.
  • بازسازی بافت: برای بازسازی بافت ابتدا لثه ناحیه موردنظر برداشته می شود. سپس متخصص در محل بین استخوان و لثه، یک تکه پارچه قرار می دهد.
  • جراحی افزایش طول تاج: این جراحی شامل برش دادن لثه اضافه دندان می شود. این روش برای نمایش دادن بخش بیشتری از دندان انجام می گیرد.
  • کورتاژ: کورتاژ به معنی خراش دادن لثه می باشد. در واقع در این روش بافتی که دارای عفونت است، از بین می رود.
  • جراحی پیوند بافت نرم: در این نوع جراحی، از سقف دهان بافت برداشته می شود. سپس برای تقویت لثه، این بافت پیوند می خورد.
  • جراحی با لیزر: برای حذف نمودن لثه ملتهب در اطراف ریشه دندان می توان از لیزر جهت برش استفاده کرد.

 

کدام روش جراحی برای لثه ها مناسبتر است؟

معمولا روش هایی که جراحی لثه را با کمترین میزان عوارض به انجام می رسانند، بهتر هستند. با این حال، تشخیص راه درمانی نهایی به عهده متخصص است. امروزه برای برش یا لیفت لثه بهتر است از لیزر استفاده شود. چرا که ضمن تهاجمی نبودن آن، عمل زودتر انجام می شود. همچنین مقدار خونریزی کمتر است. دندانپزشکان نیز می توانند راحتتر و دقیقتر لثه را برش دهند. دندانپزشک در شیراز ، دندانپزشک در تهران و سایر شهرهای ایران که در حوزه جراحی لثه فعالیت دارند را در سایت دندانپزشکان ایران مشاهده نمایید.

انواع و روشهای جراحی لثه چیست

مراجعه به دندانپزشک باتجربه و ماهر بسیار مهم است. چرا که هر چقدر جراحی دقیقتر انجام شود، بعدها مشکلی را به وجود نمی آورد. برای آشنایی با متخصصین شما می توانید به سایت دندانپزشکان ایران مراجعه نمایید. این سامانه جهت نوبت دندانپزشک متخصص جراحی لثه مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع شما می توانید در خانه و به صورت آنلاین با تعداد زیادی از متخصصین جراحی لثه در شهرهای مختلف آشنا شوید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز