خبرگزاری کار ایران

راهنمایی خرید جعبه آتش نشانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۷۳۱

در مورد فایرباکس چه می‌دانید؟

آتش سوزی حادثه‌ای است که ممکن است عواقب جدی و جبران ناپذیری را با خود به همراه داشته باشد. اما با خرید تجهیزات آتش نشانی مناسب (از جمله جعبه آتش نشانی یا همان فایرباکس ) می‌توان خسارات مالی و جانی ناشی از این حادثه را به حداقل رساند. کنترل به موقع آتش سوزی می‌تواند جان افراد زیادی را نجات داده و از اموال آن‌ها نیز محافظت کند. اما نکته مهم این است که قبل از وقوع حادثه، تجهیزات پیشگیری و اطفا حریق را تهیه کنیم. در این مقاله قصد داریم در مورد راهنمایی خرید جعبه آتش نشانی یا همان فایرباکس توضیحاتی را ارائه دهیم. با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

جعبه آتش نشانی به چه چیزی گفته می‌شود؟

جعبه آتش نشانی یکی از ابزار‌های پرکاربرد و غیر اتوماتیک آتش نشانی برای مهار آتش می‌باشد. این وسیله که در مجتمع‌های مسکونی، اداری و تجاری و انبار‌ها نصب می‌شود قبل از رسیدن نیرو‌های آتش نشانی در خاموش کردن و مهار آتش به کار گرفته می‌شود.

هنگام دریافت راهنمایی خرید جعبه آتش نشانی، به این نکته توجه داشته باشید که تجهیزاتی از جمله قرقره، شلنگ، شیر فلکه، نازل و اتصالات دیگر باید در جعبه آتش نشانی وجود داشته باشد. چندین نوع جعبه آتش نشانی وجود دارد که بسته به نیاز مصرف کننده خریداری و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جعبه آتش نشانی تک کابین یکی از انواع جعبه‌های آتش نشانی محسوب می‌شود. حین دریافت راهنمایی خرید جعبه آتش نشانی، فروشنده باید به شما یک محفظه نگهدارند یک درب تحویل دهد که شامل ۱ قرقره، ۲۰ تا ۳۰ متر شلنگ لاستیکی و یا برزنتی و اتصالاتی مانند نازل آب، کوپلینگ اتصال شلنگ به نازل و کوپلینگ اتصال به شیرفلکه برنجی فشار قوی می‌باشد.

نوع دیگری از جعبه آتش نشانی یا فایرباکس، جعبه آتش نشانی دو کابین می‌باشد. این جعبه دارای دو درب و دو محفظه است. یک محفظه مانند جعبه‌های تک کابین بوده و در محفظه دیگر، کپسول‌های آتش نشانی قرار داده و نگهداری می‌شود.

جعبه آتش نشانی توکار نوعی از جعبه آتش نشانی است که در داخل دیوار تعبیه می‌شود تا فقط درب و فریم دور درب قابل رؤیت باشد.

هنگام دریافت راهنمایی خرید جعبه آتش نشانی، فروشنده توضیحاتی در مورد جعبه آتش نشانی‌ایستاده دو طبقه به شما خواهد داد. جعبه آتش نشانی‌ایستاده دو طبقه نوع دیگری از فایرباکس است. شلنگ و اتصالات آبی در طبقه بالایی این باکس و دو تا سه عدد خاموش‌کننده از نوع پودر و گاز و CO۲ در طبقه پایین قرار گرفته است.

جعبه آتش نشانی روکار نوع دیگری از جعبه‌های آتش نشانی یا فایرباکس محسوب می‌شود. این نوع از جعبه آتش نشانی در ساختمان‌های قدیمی که جایی برای قرار دادن جعبه‌های آتش نشانی در آن‌ها وجود ندارد، به کار گرفته می‌شود.

هنگامی که برای راهنمایی خرید جعبه آتش نشانی به یک مرکز برای خرید مراجعه می‌کنید، به احتمال زیاد نام جعبه آتش نشانی همپاد را هم می‌شنوید. این نوع از جعبه آتش نشانی به صورت توکار و مسطح با سطح دیوار ساخته می‌شود. جعبه آتش نشانی همپاد در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و شرکت‌های داروسازی به کار گرفته می‌شوند. در این مکان‌ها، رفت و آمد اشخاص زیاد است و استفاده از جعبه آتش نشانی همپاد باعث می‌شود که افراد به دستگیره و یا درب‌هایی که از فریم جدا می‌باشد، برخورد نکنند.

راهنمایی خرید جعبه آتش نشانی

معیار‌ها و نکات ضروری هنگام انتخاب جعبه آتش نشانی و تجهیزات داخل جعبه

همانطور که در ابتدای مقاله توضیح دادیم، جعبه‌های آتش نشانی یا فایر باکس از جمله تجهیزاتی هستند که در ساختمان قرار داده می‌شوند و قبل از رسیدن نیرو‌های آتش نشانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین جعبه‌های آتش نشانی از جمله تچهیزات اولیه‌ای محسوب می‌شوند که در لحظات اولیه حادثه به کار گرفته می‌شوند. جعبه و متعلقات هوزریل (شلنگ) در داخل طبقات و جعبه و متعلقات فایر باکس (برزنتی) در پارکینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای دریافت راهنمایی خرید جعبه آتش نشانی، بهتر است تفاوت جعبه آتش نشانی هورزیلی و فایرباکس و متعلقات آن‌ها را بدانید. اولین تفاوت در میزان آب خروجی در دقیقه می‌باشد. در قرقره برزنتی، میزان خروجی آب در دقیقه بیشتر از قرقره هوزریلی می‌باشد. قرقره هوزریلی به راحتی توسط هر فردی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، اما قرقره برزنتی فقط توسط افرادی که آموزش کافی را در این زمینه دیده‌اند مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای آبدهی، در قرقره هوزریلی نیازی نیست که تمامی شلنگ باز شود، اما در قرقره برزنتی می‌بایست ۲۰ متر از شلنگ باز شود.

از دیگر مواردی که هنگام راهنمایی خرید جعبه آتش نشانی با آن مواجه می‌شوید، قیمت است. قیمت قرقره هوزریلی بسیار کمتر از قرقره برزنتی می‌باشد. همچنین قرقره هوزریلی از طول عمر بیشتری در مقایسه با قرقره برزنتی برخوردار است. از دیگر مزایای شلنگ هوزریلی این است که بعد از استفاده به آسانی به دور قرقره پیچیده می‌شود، اما شلنگ برزنتی باید ابتدا خشک و سپس پیچیده شود. زیرا رطوبت باعث پوسیدگی آن می‌شود. هنگام انتخاب در خرید رنگ جعبه دقت کنید، رنگ جعبه باید به گونه‌ای باشد که به راحتی بتواند تشخیص داده شود. درب جعبه باید به گونه‌ای ساخته شود که بدون برخورد با اجسام دیگر به راحتی باز شود.

هنگام دریافت راهنمایی خرید جعبه آتش نشانی، از جنس جعبه آتش نشانی حتماً مطمئن شوید. بیشتر جعبه‌های آتش نشانی از آهن ساخته شده‌اند. اما با توجه به نیاز مشتری می‌تواند در ساخت جعبه‌های آتش نشانی از ورق‌های استنلس استیل نیز استفاده شود. هنگام خرید توجه داشته باشید که درب جعبه آتش نشانی به سرعت و به راحتی باز شود. نباید از قفل و کلید برای باز و بسته کردن جعبه‌های آتش نشانی استفاده شود. برای نصب تعداد و فواصل جعبه‌های آتش نشانی، حتماً از ضوابط سازمان آتش نشانی پیروی کنید.

برای دریافت راهنمایی خرید جعبه آتش نشانی حتماً به یک شرکت معتبر مراجعه کنید. در خرید و انتخاب از رنگ و جنس و کیفیت جعبه‌ها و یراق آلات اطمینان حاصل کنید.

هنگام بروز حریق، چگونه می‌توان از جعبه آتش نشانی استفاده نمود؟

در این مقاله سعی کردیم تا نکاتی را در مورد راهنمایی خرید جعبه آتش نشانی ارائه دهیم. بعد از خرید این وسیله، حالا وقت آن است که با نحوه کار کردن با آن آشنا شوید. هنگام بروز حریق، ابتدا باید شلنگ آتش نشانی پیچیده شده بر روی قرقره را کاملاً باز کنید و بر روی زمین قرار دهید. یک سر شلنگ را به شیر فلکه فشار قوی داخل جعبه متصل کنید و سر دیگر را به تبدیل نصب شده بر روی نازل آتش نشانی وصل نمایید. قبل از این که شیر فلکه آب را باز کنید، از اتصال دقیق و محکم کوپلینگ‌ها مطمئن شوید. به خاطر داشته باشید که شیر فلکه را باید به تدریج باز کنید و نازل را در حالت پاشش پودری و یا پاشش تیز قرار دهید و آتش را مهار کنید.

جمع بندی

راهنمایی خرید جعبه آتش نشانی شامل توضیحاتی در خصوص انواع جعبه آتش نشانی یا فایر باکس و همچنین متعلقات آن می باشد. جعبه آتش نشانی یکی از تجهیزاتی است که در مجتمع های مسکونی، تجاری و انبارها نصب می شود و در صورت بروز آتش سوزی، قبل از رسیدن نیروهای آتش نشانی مورد استفاده قرار می  گیرد. هنگام انتخاب جعبه آتش نشانی لازم است که به نوع آن توجه کنید و از دوام و کیفیت این محصول اطمینان حاصل کنید. همچنین لازم است نسبت به خرید جعبه آتش نشانی متناسب با شرایط کار و زندگی خود اقدام نمایید.

https://www.kapsool125.com/categories/40-firebox

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز