خبرگزاری کار ایران

آیا امکان اصلاح دوباره جراحی پلک وجود دارد؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۲۶۶

ترمیم یا جراحی پلک یک عمل جراحی زیبایی است که برای ترمیم یا اصلاح نتیجه سایر جراحی هایی که قبلا روی پلک انجام شده و برای اصلاح بافت های پلک و نواحی اطراف چشم استفاده می شود. به طور کلی می توان گفت بلفاروپلاستی نوعی جراحی زیبایی است که پوست، چربی و ماهیچه های اضافی را از بین می برد و با هدف اصلاح افتادگی و رفع چین و چروک اطراف پلک انجام می شود.

از نظر زیبایی، چشم ها مهمترین قسمت صورت هستند. در بسیاری از موارد چشم ها سن فرد را نشان می دهند و همچنین احساسات او را بیان می کنند. بسته به نوع جراحی چشم، نتایج ممکن است دائمی یا متغیر باشد. بنابراین ما در این مقاله سعی براین داریم که بررسی کنیم آیا امکان اصلاح دوباره عمل پلک وجود دارد؟ پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

آیا امکان اصلاح دوباره جراحی پلک وجود دارد؟

عمل عمل پلک چیست؟

جراحی پلک که بلفاروپلاستی نام دارد برای برداشتن پف پلک، اصلاح افتادگی پلک و برداشتن پوست اضافی طراحی شده است. با افزایش سن خاصیت ارتجاعی پوست کاهش می یابد و تولید کلاژن و الاستین در نتیجه این مشکل باعث ایجاد مشکلاتی مانند افتادگی پلک می شود. گاهی اوقات افراد با مشکلاتی مانند التهاب یا چسبندگی پوست پلک مجبور به بلفاروپلاستی و جراحی چشم می شوند.

یکی از دلایل اصلی عمل پلک و جراحی چشم برای اصلاح چسبندگی پوست پلک است. عمل پلک همچنین به افراد مسن کمک می کند تا چشمان خود را در بهترین حالت خود نگه دارند. جراحی چشم بر روی پلک بالا یا پایین انجام می شود.در طی جراحی ، پوست و چربی اضافی برای سفت شدن و اصلاح افتادگی پلک برداشته می شود. چین و چروک دور چشم نیز کاهش می یابد و چشم ها جوان تر و شاداب تر به نظر می رسند.

اصلاح دوباره عمل پلک

اگر تا به حال جراحی پلک انجام داده اید و از نتایج آن راضی نیستید، اصلاح عمل پلک را به شما توصیه می کنیم. در طی این عمل که به عنوان جراحی ترمیمی پلک نیز شناخته می شود، کلیه عیوب و بدشکلی های ناحیه پلک و اطراف چشم اصلاح و ترمیم می شود. در طی اصلاح بلفاروپلاستی ، جراح باید روی ناحیه ای که قبلا تحت تأثیر تغییرات قرار گرفته بود کار کند.

اگر جراح دیگری از ما بخواهد عمل قبلی را اصلاح کنیم، بلفاروپلاستی اصلاحی تا حدودی دشوارتر می شود.بسیاری از افراد از نتایج بلفاروپلاستی راضی هستند. با این روش زیباتر و جوانتر به نظر می رسند و اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنند. برای برخی افراد، نتایج جراحی  دائمی است، اما برای برخی دیگر، افتادگی پلک ممکن است دوباره ظاهر شود.

کبودی و تورم چشم پس از 7 روز کاهش می یابد و می توانید به زندگی عادی خود بازگردید. هنگامی که یک عمل انجام می شود، این احتمال وجود دارد که برای دستیابی به نتایج مطلوب برای بیمار، انجام اصلاح عمل پلک یا جراحی ترمیمی نیز ضروری باشد. امکان چنین شرایطی برای جراحی لیفت پلک بسیار نادر است اما غیرممکن هم نیست. زمانی که عمل توسط جراح مجرب انجام شود، بروز چنین عوارضی کمتر از 1 درصد است.

آیا امکان اصلاح دوباره جراحی پلک وجود دارد؟

چرا گاهی اوقات به اصلاح جراحی پلک نیاز است؟

خیلی از افراد به دلیل نارضایتی از نتایج جراحی قبلی یا زخم های شدید پوستی ناشی از عمل تصمیم می گیرند دوباره جراحی پلک انجام دهند. یک دلیل دیگر ترمیم بالا رفتن سن، عوارض جراحی قبلی و از دست دادن توانایی ترمیم است. اگر جراح در جراحی لیفت پلک فقط روی وضعیت پلک تمرکز کند و سایر قسمت های صورت را نادیده بگیرد، نتیجه نهایی چندان رضایت بخش نخواهد بود.

در نتیجه پس از مدتی بیمار نیاز به اصلاح عمل پلک و توانبخشی دارد. از آنجایی که چشم و نواحی اطراف آن بسیار ظریف و حساس هستند، هنگام تصمیم به عمل پلک، باید همه عوامل را به دقت در نظر بگیرید و آگاهانه تصمیم بگیرید. در برخی موارد، افزایش سن باعث کاهش حجم بافت و چربی اطراف چشم می شود و باعث افتادگی و تیره شدن پوست می شود.

در این مورد، تکنیک هایی مانند انتقال چربی می تواند حجم از دست رفته را به ناحیه چشم بازگرداند. البته نمی توان از عوارض پیری جلوگیری کرد. اگر پلک خود را جراحی کرده اید، باید بدانید که فرم پلک شما اصلاح می شود، اما روند پیری ادامه خواهد داشت و ممکن است در آینده دوباره نیاز به درمان داشته باشید.

 

مراقبت های بعد از عمل جراحی پلک

مراقبت های دقیق بعد از عمل پلک تضمین می کند که نتیجه این جراحی موفقیت آمیز بوده و نیازی به ترمیم جراحی مجدد نیست. انتخاب بهترین و مجرب ترین جراح تضمین کننده دستیابی به نتایج دلخواه نیست، بنابراین کاندیدهای عمل پلک علاوه بر دقت در انتخاب جراح، باید سعی کنند توصیه ها را رعایت کرده و بعد از عمل به یک نتیجه مطلوب دست یابند. در زیر این نکات را به شما معرفی می کنیم.

  • بعد از جراحی روی پلک بانداژ نمی زنند، روی خطوط جراحی پماد می زنند. استفاده از این پماد باعث تاری خفیف دید می شود که طبیعی است و به تدریج از بین می رود.
  • کنترل تورم و التهاب پلک یکی از مهمترین موارد برای بیماران پس از عمل پلک است. برای این کار از کیسه یخ برای جلوگیری از تورم پلک استفاده کنید.
  • پس از عمل پلک، چشم ممکن است به نور حساس باشد. بنابراین افراد باید تا مدتی پس از جراحی به استفاده از عینک آفتابی تجویز شده توسط جراح پلک ادامه دهند.
  • حداقل به مدت 7 روز تا زمان بهبودی از انجام فعالیت های شدید مانند وزنه برداری یا ورزش خودداری کنید.
  • به طور طبیعی پس از جراحی پلک ، افراد با تورم کوچکی در ناحیه جراحی مواجه خواهند شد. برای این منظور داروهایی برای آنها تجویز می شود که باید طبق دستور پزشک مصرف شوند.
  • اگر پلک ها خونریزی کرد، می توانید به آرامی گاز استریل را روی زخم بزنید و بلافاصله کمپرس یخ را اعمال کنید.
  • توجه داشته باشید که داروهایی که درد را کنترل و تسکین می دهند اغلب باعث خواب آلودگی یا سرگیجه می شوند. بنابراین تا مدتی پس از عمل پلک باید از رانندگی و انجام کارهایی که نیاز به توجه و دقت دارند خودداری کنید.
  • در طی 3 تا 4 روز اول پس از جراحی چشم، وعده های غذایی سبک بخورید و غذاهای پر پروتئین و فیبر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
  • تا چهار هفته پس از جراحی از مالش و خارش پلک خودداری کنید و محل بخیه را دستکاری نکنید.
  • تا دو هفته پس از عمل پلک از مصرف الکل، نیکوتین و هر نوع تنباکو خودداری کنید.
  • تا دو هفته بعد از عمل پلک از استفاده از لوازم آرایشی در محل جراحی خودداری کنید.
  • مصرف نمک خود را کاهش دهید و مایعات بیشتری بنوشید.

اقدامات قبل از عمل پلک

قبل از عمل پلک با متخصص جراحی پلاستیک چشم یا جراح پلاستیک خوب در کلینیک  VIPدر زمینه جراحی تماس بگیرید. در طول مشاوره، پزشک مسئول موارد زیر را با شما در میان خواهد گذاشت:

  • معاینه دقیق چشم، تعیین قدرت بینایی هر دو چشم، معاینه وضعیت لایه اشکی، معاینه حرکات چشم و اعصاب حرکتی و حسی، وضعیت ابروها قرینه بودن آنها
  • پزشک از شما در مورد جراحی های گذشته و هر گونه شرایط گذشته یا حال مانند خشکی چشم، گلوکوم، آلرژی، اختلالات گردش خون، مشکلات تیروئید و دیابت سؤال می کند.
  • در صورت وجود بیماری خاص، حساسیت دارویی یا مصرف داروی خاص، باید به پزشک معالج اطلاع داده شود.
  • یک بحث صادقانه در مورد انتظارات و انگیزه های شما می تواند زمینه را برای یک اقدام رضایت بخش فراهم کند.
  • پزشک با توجه به نتیجه معاینات به شما می گوید که آیا جراحی پلک برای شما مناسب است یا خیر.
  • جراح پلک خوب در تهران یک معاینه فیزیکی انجام می دهد که ممکن است شامل آزمایش اشک و اندازه گیری پلک باشد.
  • چند هفته قبل از جراحی سیگار را ترک کنید. سیگار کشیدن خطر ایجاد اسکار را کاهش می دهد.
  • ترتیبی دهید که یک نفر در روز عمل جراحی همراه شما باشد.

انواع جراحی پلک

چند روش اصلی برای عمل پلک وجود دارد. گزینه ای که پزشک شما انتخاب می کند به ترجیحات و نیازهای شما بستگی دارد. در زیر این روش ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • عمل پلک بالایی

در طی جراحی پلک بالایی، بر اساس گزینه ها و توانایی های جراح، کیسه های چربی، ماهیچه و چربی اضافی با استفاده از چاقوی جراحی، لیزر یا امواج رادیویی برداشته می شوند. گاهی اوقات افتادگی پلک و بالاکشیدن ابرو به همراه عمل پلک بالایی انجام می شود.

  • عمل پلک پایینی

عمل پلک پایین بطور معمول برای برداشتن کیسه های چربی زیر پلک پایین که باعث پف می شود توسط لیزر امواج رادیویی انجام می شود. در صورت وجود پوست اضافی و شلی پوست، برشی در زیر خط مژه برای برداشتن پوست و چربی اضافی و احتمالا پوست ایجاد می شود و ناحیه بریده شده با برش های ظریف بخیه می شود.

  • عمل پلک همراه با برش کامل

در طی روش جراحی پلک با برش کامل ، جراح یک برش کامل در بیشتر چین های پلک جدید ایجاد می کند و از بخیه های متحرک برای ثابت نگه داشتن پلک در حین بهبودی استفاده می کند. این برش ها به مرور زمان بهبود می یابد.

  • عمل پلک همراه با برش جزئی

روش عمل پلک با برش جزئی مانند برداشتن کامل انجام می شود، اما جراح برش را تا حد امکان کوچک می کند تا اندازه اسکار کاهش پیدا کند. این روش ممکن است بهترین گزینه برای بیمارانی باشد که نیاز به برداشتن پوست اضافی از پلک دارند.

  • عمل پلک بدون هیچگونه برشی

در روش عمل پلک بدون برش، پزشک برشی در ملتحمه چشم ایجاد می کند و چربی پلک پایین را از طریق آن حرکت می دهد تا گودی چشم را خارج کند.

 

هزینه عمل پلک در کلینیک VIP

هزینه جراحی در کلینیک VIP به عوامل مختلفی بستگی دارد و بر اساس تعداد پلک هایی که باید درمان شوند تعیین می گردد. به طور کلی عمل پلک در کلینیک VIP پلک های بالا و پایین را پوشش می دهد. بعد از مراجعه به پزشک هر آنچه در این زمینه لازم است را به شما می گوید و بعد از معاینه متوجه می شود که آیا جراحی پلک پایین باید انجام شود یا خیر؟

آدرس کلینیک: سعادت آباد، چهار راه قیصر امین پور، بلوار جوریکی ، کوچه ی داوود حسینی ، بن بست یکم ، برج تشریفات شمالی ، طبقه هفتم، واحد ۲۸ شماره تماس: 09120634472

 

 

هزینه بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و سالن‌های عمل وابسته به کلینیک‌ها ممکن است در هر مرکز خصوصی با توجه به فناوری و تجهیزاتی که برای عملیات در اختیار دارند و مهارت‌ها و تخصص کارکنان متفاوت باشند. اگر عمل پلک برای اهداف زیبایی انجام شود، بیمه آن را جبران نمی کند. اما اگر به منظور رفع محدودیت دید چشم عمل عمل پلک انجام دهد می توانید از مزایای بیمه استفاده کنید.

 

سخن پایانی

در مقاله آیا امکان اصلاح دوباره عمل پلک وجود دارد؟ تمامی اطلاعات لازم در رابطه با جراحی پلک، اصلاح عمل پلک، اقدامات بعد از عمل و روش های عمل عمل پلک را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم. بطور کلی عمل مربوط به جراحی چشم یا عمل پلک یک عمل بسیار حساس است که اگر توسط پزشک با تجربه و متخصص و در کلینیک مجهز انجام نشود متاسفانه باعث ضررهای مالی و جانی بسیاری خواهد شد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز