خبرگزاری کار ایران

تفاوت‌های توالت فرنگی ایرانی و خارجی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۱۰۳

این روزها دیگر نصب توالت فرنگی در ساختمان یک کار لوکس به حساب نمی‌آید، بلکه در بسیاری از منازل و در کنار توالت ایرانی، یک عدد توالت فرنگی نیز نصب شده و استفاده می‌شود.

هنگامی که برای خرید توالت فرنگی راهی فروشگاه‌های لوازم بهداشتی ساختمان می‌شوید، با برندهای داخلی و خارجی زیادی مواجه خواهید شد؛ این را بگذارید در کنار انواع جدیدی از توالت‌های فرنگی که به بازار عرضه می‌شود. همه این‌ها ضرورت وجود یک راهنما برای خرید محصولات ساختمانی به ویژه توالت فرنگی را اجتناب ناپذیر می‌کند.

توالت فرنگی از کجا آمد؟

توالت فرنگی یکی از انواع توالت‌ها است که شکلی همچون صندلی دارد؛ برخلاف توالت‌های آسیایی که مثل حفره‌ای درون زمین هستند.

در توالت فرنگی برخلاف آسیایی، در هنگام نشستن فشار ورودی به زانوها به ناحیهٔ زیرین شکم در کمترین حالت خود قرار دارد. به دلیل همین ویژگی مثبت، استفاده از توالت فرنگی برای افراد دچار درد در مفاصل کمر و زانو و همچنین زنان باردار توصیه شود.

انواع توالت فرنگی

پیش از آنکه به تفاوت‌های توالت فرنگی ایرانی و خارجی بپردازیم، بهتر است نگاهی داشته باشیم به تفاوت کلی بین توالت‌های فرنگی، فارق از کشور تولید کننده آن. این دسته بندی‌ها معیار بهتری برای مقایسه نوع داخلی و خارجی عرضه خواهد کرد.

توالت‌های فرنگی را می‌توان از لحاظ ساختار بدنه، مکانیزم تخلیه و سایز خروجی مورد تفکیک و بررسی قرار داد که در ادامه بیشتر با این دسته‌بندی‌ها آشنا خواهید شد.

تفاوت توالت فرنگی از لحاظ ساختار بدنه

توالت‌های فرنگی از لحاظ قرار گیری و بدنه آن به دو نوع زمینی و وال هنگ دسته‌بندی می‌شوند.

  • توالت فرنگی زمینی: این نوع توالت تقریبا برای همگان آشناست و احتمالا هر کسی یکبار نشستن بر آن را تجربه کرده باشد. توالت فرنگی زمینی به صورت یک تکه و دو تکه عرضه می‌شود. این توالت به وسیلۀ یک پایه به زمین متصل شده است.
  • توالت فرنگی وال هنگ: نوع دیگری از توالت فرنگی وجود دارد که به دیوار متصل می‌شود، البته نه به آن سادگی‌ای که تصور می‌کنید! در حقیقت عملیات ساختمانی‌ای باید صورت بگیرد تا فلاش تانک و تشکیلات نگهدارندۀ توالت درون دیوار تعبیه بشود. زیر این توالت خالی است و در حقیقت معلق است و نظافت سرویس بهداشتی را بسیار تسهیل می‌کند.

تفاوت‌های توالت فرنگی ایرانی و خارجی

تفاوت توالت فرنگی از لحاظ آکس و خروجی

آکس یا خروجی همان نقطه اتصال توالت به لوله فاضلاب است. سایز خروجی توالت فرنگی بین 6 تا 10 است. برخی در نقطه اتصال توالت فرنگی به فاضلاب از بوگیر استفاده می‌کنند که سبب تغییر 5 سایزی در آکس توالت خواهد شد. 

تفاوت توالت فرنگی از لحاظ مکانیزم تخلیه

توالت فرنگی از چند نوع مکانیزم برای پمپاز آب از فلاش تانک بهره می‌برد. این مکانیزم‌ها عبارتند از جت، گردابی و ریزشی یا واش دان.

  • مکانیزم تخلیه جت: این روش که یکی از جدیدترین فناوری‌های تخلیه در توالت فرنگی به شمار می‌رود، شامل پمپاژ آب از چند سوراخ است که در اصطلاح به آن شوتینگ می‌گویند. روش جت خود شامل واترجت و توربوجت می‌شود که در توربوجت علاوه بر شوتینگ از بالا، یک سیستم نیز در کف توالت قرار دارد که سرعت تخلیه را بیشتر می‌کند و همچنین مصرف آب نیز بسیار کم خواهد بود.
  • مکانیزم ریزشی: دراین  سیستم تخلیه، آب از درون مخزن به لبه های کاسه توالت فرنگی انتقال پیدا کرده و سپس از طریق سوراخ‌های تعبیه شده درون کاسه توالت فرنگی و از بالا به پایین رها می‌شود. این روش یکی از معمول‌ترین مکانیزم‌های تخلیه در توالت فرنگی است و البته مصرف آب نسبتا بالایی نیز دارد.
  • مکانیزم گردابی: در این روش تخلیه نیز آب فلاش تانک به وسیله منفذی که درون مخزن قرار دارد وارد کاسه توالت فرنگی شده و سپس با چرخش تخلیه می شود. مصرف آب در این نوع سیستم بالا بوده و زمان تخلیه هم نسبتا طول می‌کشد. البته این روش به نسبت کم صدا است.

تفاوت توالت فرنگی ایرانی و خارجی در چیست؟

اما به قسمتی می‌رسیم که در واقع سؤال بسیاری از کسانی است که می‌خواهند راهی بازار لوازم ساختمانی شده و برای منزل یا محل کار خود سرویس بهداشتی فرنگی خریداری کنند.

با گسترش تقاضا برای استفاده از توالت فرنگی، تولیدکنندگان داخلی نیز دست به کار شده‌اند و اکنون بازار مملو از سرویس‌های بهداشتی ساخت داخل یا وارداتی است.

توالت فرنگی‌های داخلی سعی کرده‌اند که از غافله کیفیت و فناوری خارجی‌ها عقب نمانند و حتی برخی از برندهای داخل توانسته‌اند بازارهای صادراتی نیز به روی خود بگشایند.

تفاوت‌های توالت فرنگی ایرانی و خارجی

تفاوت از لحاظ مصرف آب

اگر مصرف آب را به عنوان یکی از متر و معیار تفاوت‌های توالت فرنگی ایرانی از خارجی در نظر بگیریم، توالت‌های خارجی موجود در بازار که عمدتا تولید کشور چین هستند، برگ برنده را در اختیار دارند. این شاید به سیستم‌های آبریز به کار رفته در توالت باز گردد که پیشتر در مورد آن صحبت کردیم.

معمولا سیستم شوتینگ تعبیه شده در توالت‌های فرنگی وارداتی، قوی‌تر عمل می‌کند و همچنین سر و صدای تولید شده به هنگام تخلیه آب نیز به نسبت کمتر است.

تفاوت از لحاظ طراحی

دیگر نکته‌ای که میان توال فرنگی ایرانی و خارجی به چشم می‌آید بحث طراحی است. برندهای خارجی روی پوشش بدنه بیشتر کار می‌کنند و همین امر سبب می‌شود که جرم گرفتگی توالت نیز به حداقل برسد. البته مدل‌های جدیدتر برندهای داخلی نیز سعی کرده‌اند که در این خوزه عقب نمانند.

همچنین مدل‌های ایرانی سعی کرده‌اند که در طرح‌های جدید خوانایی با معماری داخلی را بیشتر کنند.

قیمت و خدمات پس از فروش برای دو مدل داخلی و خارجی

بر خلاف توالت‌های سنتی، میزان استهلاک و نیاز به تعمیرات در توالت فرنگی به نسبت بیشتر خواهد بود و همین امر نیاز به خدمات پس از فروش را بیشتر خواهد کرد.

هرچند که توالت‌های وارداتی نیز دارای گارانتی‌های معتبری هستند اما تولیدات داخلی می‌تواند در این موضوع دست بالا را داشته باشد. همچنین با توجه به نوسانات نرخ ارز و گران بودن تعرفه‌های وارداتی می‌توان این نکته را به آسانی حدس زد که کفه قیمت به ضرر تولیدات خارجی سنگین‌تر خواهد بود.

برای تهیه و خرید روشویی کابینتی و سایر لوازم بهداشتی ساختمان با اطمینان خاطر از کیفیت محصول و قیمت ها می توانید به فروشگاه مدرن ساختمان مراجعه نمایید.

این فروشگاه به طور اینترنتی کلیه ملزومات بهداشتی ساختمان و بهترین روشویی کابینتی ایرانی و خارجی را از برندهای معتبر عرضه می نماید. به این ترتیب دیگر نیازی به صرف ساعات طولانی برای چرخش در بازار نمی باشد.

در پایان خاطرنشان می سازیم که محصولات سفارشی شما با بسته بندی های ایمن و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست شما خواهد رسید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز