خبرگزاری کار ایران

آشنایی با کاربرد تسمه V Belt و خرید آن با ارزان‌ترین قیمت

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۳۶۳

در این مقاله قصد داریم با کاربردهای تسمه V Belt آشنا شده، بهترین منبع را برای خرید آن با قیمتی معقول و اقتصادی پیشنهاد کنیم.

تسمه V Belt به دسته‌ای از تسمه‌ها گفته می‌شود که شکل ذوزنقه‌ای دارند و دارای برش‌های عرضی متعددی هستند. درست مانند انواع دیگر تسمه‌ها، از این نوع تسمه هم بیش‌تر در سیستم انتقال قدرت استفاده می‌شود و به منظور متحرک‌سازی قطعات مکانیکی،‌ آن را در دستگاه‌های مختلف پیاده می‌کنند. ساختارِ خاص این نوع تسمه‌ها موجب شده است که به خوبی در قطعات غلتنده‌ (مانند قرقره‌ها) چفت شوند و ریسک به خارج لغزیدن تسمه به صفر برسد.

مقاله‌ی پیش‌رو به طور جامع و کامل به مفهوم و کاربردهای تسمه V Belt می‌پردازد. بعلاوه به همراه هم، نحوه‌ی استفاده،‌ انواع و طرح‌های مختلف این نوع تسمه‌ی کاربردی را خواهیم شناخت.

تسمه V Belt چیست؟

تسمه V Belt چیست و چگونه کار می‌کند؟

تسمه V Belt نوعی ابزار کاربردی و منعطف در سیستم انتقال قدرت است که می‌تواند نیرو را از یک محور،‌ به محور دیگری انتقال دهد. این تسمه معمولا به ساختار ذورنقه‌ای خود معروف است و تیغه‌های آن به خوبی در شیارهای چرخ،‌ محور،‌ قرقره و... چفت می‌شود. ساختار ویژه‌ی این تسمه، به آن کمک می‌کند تا به خوبی در قطعات دیگر قفل شود و حرکت صحیح و مناسبِ محورهای دیگر را تضمین نماید. علاوه بر این، سطح تماس تسمه با محور افزایش پیدا می‌کند و این موجب استقامت و افزایش بازده دستگاه هدف خواهد شد.

بخش‌های کلیدی تسمه V Belt، شامل موارد زیر می‌شود:

  1. لاستیک موجود در پایه‌ی تسمه V Belt: این پایه‌ی لاستیکی بخش عمده‌ی تسمه را اشغال می‌کند و مانند یک جذب‌کننده‌ی شوک و ضربه عمل می‌کند.
  2. اجزای کششی یا کشسانی: این اجزا که آن را با عنوان «سیم‌های» تسمه V Belt هم می‌شناسند، هم موجب افزایش استقامت تسمه می‌شوند، هم پتانسیل آن را برای انتقال قدرت بالا می‌برند.
  3. روکش محافظ: این روکش محافظ از جنس منسوجات ویژه‌ای‌ست که هم باعث می‌شود قدرتِ تسمه برای انتقال نیرو بالاتر رود، هم از تسمه در برابر صدمات حاصل از اصطکاک دائمی و مواد خورنده‌ی خارجی محافظت می‌کند.

همه‌ی این اجزا در کنار هم، باعث می‌شوند که  تسمه V Belt بتواند بهترین عملکرد را از خود نشان دهد. به این شکل، بار نیروی کلی و نیروی گشتاوری دستگاه به طرز قابل توجهی افزایش می‌یابد و موجب می‌شود اصطکاکِ بهتری بین تسمه و محورهای متحرک شکل بگیرد. اصطکاک بالاتر، حجم نیروی خروجی را بشدت افزایش می‌دهد و باعث می‌شود سیستم بتواند با قدرت بیش‌تری عمل کند. هرچقدر دندانه‌های تسمه با سطح محور بهتر چفت شود،‌ این اصطکاک بالاتر رفته، عملکرد سیستم انتقال قدرت بهبود می‌یابد.

آشنایی با کاربرد تسمه V Belt و خرید آن با ارزان‌ترین قیمت

تسمه V Belt شش‌ظلعی

طراحی تسمه‌های V Belt

امروزه انواع مختلفی از تسمه V Belt را می‌توان در بازار پیدا کرد. انواع اولیه‌ی این تسمه، سطح صافی داشتند که معمولا آن‌ها را از ترکیب پارچه و چرم می‌ساختند. هرچقدر صنعت رو به جلو گام برداشت، نیاز به تسمه‌هایی که بتوانند محورهای انتقال قدرت را با نیروی بیش‌تری به حرکت بیندازند،‌ بیش‌تر احساس می‌شد. علاوه بر این، بار خروجی سیستم‌ها به مرور زمان چنان بالا رفت که دیگر نمی‌شد از تسمه‌های ساده استفاده کرد.

این روزها انواع مختلف تسمه V Belt به شکلی طراحی شده‌اند که بتوانند با سرعت بالاتری کار کنند و نیروی بیش‌تری تولید نمایند. تسمه‌های نسل جدید باریک‌ترند و بازده بیش‌تری دارند. علاوه بر این،‌ اتلاف انرژی را هم به صفر می‌رسانند.

در طراحی نسل جدید تسمه V Belt، از مواد الاستومری متعددی استفاده می‌شود (مانند لاستیک طبیعی، لاستیک مصنوعی و پلیمرهای متعدد). تسمه‌های V Belt معمولا از چند طریق با هم فرق دارند:

  1. از لحاظ کاربرد: نوع تسمه V Beltای که استفاده می‌کنید، باید با سرعت مورد نیاز، بازده تسمه و میزان آسیب‌زا بودن محیط (دمای بالا، مواد خورنده، روغن‌ها و...) هماهنگ باشد. بسته به میزان کاری که از تسمه می‌کشید، تسمه ممکن است برای ظرفیت‌های بالا و ظرفیت‌هایی پایین،‌ ساختار و ابعاد متفاوتی داشته باشد.
  2. از لحاظ طراحی: نوع برش‌های عرضی (تیغه‌ها – دندانه‌ها) در انواع تسمه V Belt می‌تواند متفاوت باشد. معمولا اکثر تسمه‌های V Belt بازار،‌ ساختاری ذوزنقه‌ای‌شکل دارند؛ اما ابعاد دندانه‌های هر تسمه ممکن است متفاوت باشد.

آشنایی با کاربرد تسمه V Belt و خرید آن با ارزان‌ترین قیمت

V Belt نواری

تفاوت انواع تسمه‌های V Belt از نظر طراحی

 از نظر طراحی ساختار، تسمه‌ V Belt عموما دو ساختار غالب دارد:

  • پوشش محافظ: معمولا به عنوان تسمه‌های محافظ‌دار یا روکش‌دار شناخته می‌شوند. در این مدل تسمه V Belt، دندانه‌ها شکلِ V به خود می‌گیرند و یک لایه از جنس پارچه روی تسمه کشیده می‌شود که در مقابل روغن‌ها و دماهای بالا مقاومت تسمه را بالاتر می‌برد.
  • دندانه‌ خام: این مدل هیچ روکشی ندارد. دندانه‌های این نوع تسمه‌ها ابتدا به شکل منحنی و سپس به شکل V بریده می‌شوند. این تسمه‌ها بازده بیش‌تری دارند، حرارت کم‌تری تولید می‌کنند و برای محورهایی با شعاع کم‌تر مناسبند. این تسمه‌ها عمر طولانی‌تری هم دارند.

نگاهی به جدول انواع تسمه V Belt می‌اندازیم:

توضیحات

نوع تسمه V Belt

مناسب برای سیستم‌های انتقال قدرت متعدد با ابعاد دندانه‌های مختلف (طیف ابعاد دندانه‌ها: A – B – C – D – E – Z).

V Belt استاندارد

مناسب برای پروژه‌هایی که محدودیت فضا دارند + نرخ نیروی بالایی دارند.

V Belt تیغه‌ای

برای انتقال حجم بالایی از نیرو ایده‌آلند (با زاویه‌ی عموما ۴۰ درجه به بازار عرضه می‌شوند).

V Belt باریک

مناسب برای سیستم‌هایی که محورشان در جهاتِ مخالف می‌چرخند.

V Belt دوبل یا شش‌ظلعی

می‌تواند چند تسمه V Belt را به هم وصل کند – در کلاچ‌ها و سیستم‌های نیروی بالا مناسبند.

V Belt نواری

مناسب سیستم‌هایی با نیروی پایین هستند (مثلا لوازم خانگی یا فروشگاهی).

V Belt کسر اسب بخار

می‌توان آن‌ها را در سیستم‌های گوناگون به کار برد.

V Belt دندانه‌دار

تسمه V Belt دندانه‌دار را با تسمه‌های شش‌ظلعی ترکیب کرده است.

V Belt دوبل دندانه‌دار

به تسمه V Belt نواری شباهت دارند، منتهی ساختاری فشرده‌تر و باریک‌تر دارند.

پُلی‌ V Belt

 

 

 

 

 

آشنایی با کاربرد تسمه V Belt و خرید آن با ارزان‌ترین قیمت

نگاهی به ساختار تسمه V Belt دندانه‌دار

کاربردهای تسمه V Belt چیست؟

به طور کلی،‌ تسمه V Belt را می‌توان در هر سیستمِ ماشینی که نیاز به انتقال قدرت در بین محورها و قطعات مختلف دارد، استفاده کرد. معمولا از این تسمه‌ها بیش‌تر در موارد زیر استفاده می‌شود:

  1. موتورهای ماشینی به منظور به تحرک‌اندازیِ قطعات
  2. کمپرسورهای سیستم‌های تبریدی
  3. پمپ‌‌های هیدرولیکی
  4. فن‌های مختلف و...

آشنایی با کاربرد تسمه V Belt و خرید آن با ارزان‌ترین قیمت

نگاهی به ابعاد V Belt استاندارد

 

شرکت پارس خورشید، عرضه‌کننده‌ی تسمه V Belt با بالاترین کیفیت!

تسمه V Belt را می‌توان یکی از پرکاربردترین انواع تسمه در صنایع موتوری و نیرومحور دانست. ساختار مستحکم و عمر طولانی این تسمه‌ها موجب شده است که کارآیی آن در پروژه‌های مختلف موتوری و ماشینی بالا رود.

از طرفی، افزایش قیمت قطعات موتوری و ماشینی در ایران موجب شده تسمه‌های V Belt باکیفیت را نتوان به سادگی در ایران پیدا کرد. به این سبب، برند محبوب پارس خورشید در این زمینه آستین بالا زده است. شما می‌توانید بهترین انواع تسمه V Belt را آن هم با کیفیتی تضمینی و قیمتی مقرون به صرفه، از این برند خریداری کنید. جالب است بدانید که این برند خوش‌نام، در زمینه‌ی بلبرینگ و تیغ اره نواری نیز فعالیت درخشانی دارد. می‌توانید جهت استعلام قیمت تسمه V Belt و خرید تسمه V Belt، به «www.parskhorshid.com» مراجعه نمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز