خبرگزاری کار ایران

آزمون IMAT

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۲۰۸

یکی از انواع آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های ایتالیا آزمون IMAT نام دارد. این آزمون مختص دانشجویان بین‌المللی یا خارجی بوده که قصد دارند در دانشگاه‌های ایتالیا و در رشته‌های مختلفی مانند پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، جراحی و رشته‌های مرتبط با آن تحصیل کنند. براساس نتایج آزمونIMAT هر دانشگاه می‌بایست با در نظر گرفتن ظرفیت نسبت به پذیرش اقدام نماید. دانشجویانی که می‌توانند در این آزمون نمره قبولی را کسب کنند از مزایای بسیاری بهره‌مند خواهند شد. برخی از این مزایا شامل دریافت مجوز برای ادامه تحصیل و امکان پرداخت شهریه کمتر است. برای تحصیل پزشکی در ایتالیا آیمت نقشی همانند کنکور سراسری دارد.

درباره آزمون IMAT

در صورتی که قصد ادامه تحصیل در رشته‌های پزشکی در کشور ایتالیا را دارید، باید با دوره‌ها و کلاس‌های مرتبط با آزمون IMAT و شرایط و قوانین آن آشنا شوید که مشاوره رایگان آزمون IMAT آکادمی آریانا می‌تواند در این خصوص بسیار کمک‌کننده باشد. علاوه‌بر این، زمان و محل برگزاری و کاربرد این آزمون بسیار مهم خواهند بود. این آزمون به واسطه وزارت آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های ایتالیا و با همکاری مراکز سازمان‌های آموزشی این کشور برگزار خواهد شد.

از آزمون‌های معتبری که در سطح بین‌المللی و در حدود ۲۰ کشور دنیا برگزار می‌شوند، آزمون IMAT است. به دلیل وجود هزینه‌های زندگی و تحصیلی معقول و به صرفه‌ای که در دانشگاه‌های این کشور در نظر گرفته شده‌اند، بسیاری از متقاضیان و دانشجویان قصد ادامه تحصیل در ایتالیا را دارند و همین موضوع باعث شده تا این آزمون از نظر بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای داشته باشد. هر ساله نیز تعداد شرکت‌کنندگان در این آزمون افزایش می‌یابد.

زمان و محل برگزاری آزمون IMAT

از نظر زمان، برگزاری این آزمون محدودیت داشته و برخلاف آزمون‌های دیگر مانند آزمون آیلتس یا تافل، از فرصت زیادی جهت شرکت در این آزمون برخوردار نخواهید بود. ثبت نام آزمون IMAT هر ساله در تاریخ ۲۵ جولای آغاز می‌شود و دانشجویان بین‌المللی و عمومی می‌توانند تا ماه سپتامبر در این آزمون شرکت نمایند. این آزمون در حال حاضر با اعتبار جهانی خود در بیشتر کشور‌های جهان و بیش از هزاران مؤسسه برگزار می‌گردد.

در هر جای دنیا که باشید می‌توانید در آزمون IMAT شرکت کنید. علاوه بر این برخی از کشور‌ها مانند برزیل، کانادا، قبرس، فرانسه، سوئیس و آلمان و بسیاری از کشور‌های دیگر مانند آفریقای جنوبی، انگلستان و آمریکا این آزمون را برگزار می‌کنند. نکته مهمی که در رابطه با این آزمون وجود دارد این است که زمان ثبت نام آن قابل تمدید نخواهد بود؛ بنابراین نیاز است تا مدارک و هزینه‌های خود را پیش از ثبت نام آماده نموده تا بتوانید در تیر ماه اقدام به ثبت نام نمایید.

آزمون IMAT

کاربرد آزمون IMAT

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که از مشاوره رایگان آزمون IMATآکادمی آریانا در رابطه با آزمون IMAT مطرح می‌شود این است که این آزمون چه کاربردی دارد و مزایای آن چیست. در صورتی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های کشور ایتالیا در زمینه‌های پزشکی و جراحی را دارید، باید بتوانید در این آزمون نمره قابل قبولی را کسب نمایید. این آزمون به شما کمک می‌کند تا به عنوان یک فرد حرفه‌ای شناخته شوید؛ چراکه این آزمون در سطح جهانی از اعتبار بالایی برخوردار است.

از کاربرد‌های این آزمون می‌توان به این نکته نیز اشاره داشت که قبولی در آن باعث می‌شود تا بسیاری از شرکت‌های برتر در کشور ایتالیا شما را به عنوان یک شخص حرفه‌ای و پیشرفته شناسایی کنند. برای این‌که بتوانید در مقطع لیسانس و فوق لیسانس و همچنین مقاطع بالاتر در دانشگاه‌های ایتالیا پذیرش شوید، باید بتوانید مدارک مهمی را ارائه دهید که یکی از مهم‌ترین مدارک، قبولی در آزمون IMAT است.

 

شرایط و قوانین آزمون IMAT

این آزمون مانند بسیاری از آزمون‌های بین‌المللی دیگر دارای شرایط و قوانین مختلفی است که هر دانشجو باید این قوانین و مقررات را رعایت کند. به طور کلی این مقررات شامل موارد زیر می‌شوند.

این آزمون برای فارغ‌التحصیلان مقطع دبیرستان بوده و هیچ محدودیت سنی در آن وجود ندارد. علاوه بر این همراه داشتن مداد رنگی یا لاک غلط‌گیر و همچنین هایلایت در زمان برگزاری این آزمون ممنوع است. همراه داشتن اصل پاسپورت الزامی بوده و کپی پاسپورت به هیچ وجه قابل پذیرش نخواهد بود. درب حوزه امتحانی در زمان مشخصی بسته می‌شود و پس از آن هیچ دانشجو و متقاضی نمی‌تواند وارد حوزه امتحانی گردد.

نکته مهمی که در این رابطه وجود داشته این است که در صورت غیبت یا شرکت نکردن در این آزمون، مبلغ پرداختی به دانشجویان متقاضی عودت داده نمی‌شود. در زمان امتحان حق صحبت کردن با فرد کناری وجود ندارد. همراه داشتن دیکشنری و وسایل الکترونیکی ممنوع بوده و در صورت مشاهده به واسطه دوربین‌های مدار بسته، فرد متقاضی از امتحان و جلسه محروم خواهد شد.

دانشجویان به هیچ عنوان نباید در زمان برگزاری امتحان ساعت مچی، خوراکی و سیگار به همراه داشته باشند. خارج کردن برگه امتحانی فقط در صورتی امکان‌پذیر است که هماهنگی‌های لازم انجام شده باشد. پس از اتمام آزمون یا در حین برگزاری آزمون نمی‌توانید بدون هماهنگی اقدام به ترک محل برگزاری امتحان کنید. نتایج آزمون را تنها به فرد شرکت‌کننده تحویل می‌دهند و عواقب در اختیار قرار دادن اطلاعات مهم شخصی برعهده فرد خواهد بود.

اگر دانشجو غیر اروپایی باشد، باید ویزای شهروندی کشور غیر اتحادیه اروپا را اخذ نماید و در صورتی که دانشجو اروپایی است باید از یکی از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا شهروندی داشته باشد. شرایط پذیرش در آزمون IMAT داشتن حداقل ۱۷سال سن است و متقاضی باید تحصیلات مقدماتی دوره ۱۲ساله را گذرانده باشد.

آزمون IMAT

دوره ‌ها و کلاس‌ های مرتبط با آزمون IMAT

دوره‌ها و کلاس‌های بسیاری مرتبط با این آزمون برگزار می‌شوند که از رایج‌ترین آن‌ها می‌توان به دوره‌های آنلاین یا liveکه به واسطه اساتید برجسته دانشگاه آکسفورد و کمبریج برگزار خواهند شد اشاره کرد. دوره‌ها در ۳۰ ساعت کلاس مجازی و به مدت دو هفته تدریس فشرده برگزار می‌گردند. دوره‌های ویدئویی IMAT که در آن در حدود ۶۰۰ ویدئو آموزشی قرار داده شده‌اند و بیش از ۱۰۰۰ نمونه سؤال و شبیه‌سازی آزمون وجود دارند نیز از مهم‌ترین دوره‌های مرتبط با آن است. دوره های آکادمی آریانا با همکاری جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران را می توان برترین دوره آیمت در ایران نامید. در این دوره کلاس، جزوات و آزمون های آزمایشی به همراه مشاوره تحصیلی به شرکت کنندگان ارائه می شود. با شرکت در این دوره ها می توانید با سطح آمادگی بالا در آزمون پزشکی ایتالیا موسوم به آیمت شرکت نمایید. همچنین شرکت در این کلاس ها برای تحصیل در ایتالیا در مقاطع تحصیلی دیگر مانند کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری نیز مفید است. آزمون ورودی این مقاطع، آزمون تولک نام دارند.

کلام پایانی

آزمون IMAT یکی از آزمون‌های بین‌المللی است که در۲۰ کشور جهان برگزار می‌شود. نکته‌ای که در رابطه با این آزمون وجود داشته این است که هر چند باری که مایل باشید می‌توانید در این آزمون شرکت کنید و هیچ محدودیتی وجود ندارد. این آزمون به زبان انگلیسی برگزار می‌گردد و دارای مزایای بسیار زیادی است. ثبت نام در این آزمون از ۲۵ جولای آغاز شده و در ماه سپتامبر برگزار خواهد شد. آکادمی آریانا با آدرس ariana.ac برگزار کننده دوره های آمادکی آزمون آیمت ایتالیا می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت این موسسه مراجعه نمایید .

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز