خبرگزاری کار ایران

نماهای مدرن ساختمان

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۲۹۰

نمای بتن اکسپوز

شاید هیچ کس فکرش را نمی کرد که روزی متریال بتنی مخفی شده در بدنه ساختمانها حالا به روی کار آمده و برای نماسازی استفاده شوند. به کارگیری مصالح ساختمانی جدید که قابلیت های مقاومتی و انعطاف پذیری بیشتری در برابر شرایط داشته باشند، بسیار مورد توجه سازندگان قرار می گیرند. بتن اکسپوز یا بتن نماسازی با ساختاری مشابه بتن معمولی و با افزودن آب و سیمان و سنگدانه سازه جدیدی خلق می کند. سازه ای که با سطح پرداخت شده و صیقلی در طیف گسترده ای از عملیات کف سازی و سطوح داخلی و خارجی ساختمان کاربرد دارد. بتن اکسپوز متشکل از سنگدانه، سیمان، پلیمر، فیلر، سلولز، تسلیح کننده ها مانند الیاف و مش فولادی و ابرروان کننده و کاهنده آب است.

 

بتن اکسپوز

 

چرا سمنت برد یا بتن اکسپوز مناسب است؟

در عملیات ساخت و ساز مهمترین بخش انتخاب مصالح است که اغلب برای سازندگان و مهندسان پروسه گیج کننده ای خواهد بود. یکی از مواردی که باعث می شود نوع خاصی از مصالح به خصوص برای نماسازی کاندید شوند، مقاومت قابل توجه آن در برابر شرایط آب و هوایی متنوع است. بتن اکسپوز فرآورده شیمیایی بسیار مستحکم در برابر رطوبت بالا و یخ زدگی است. به گونه ای که برای پیاده سازی در کف سازی به ویژه ساختن کف استخر و معابر گزینه بسیار مناسبی است.اجرای بتن برای نما با دو شیوه امکان پذیر است: استفاده از بتن پیش ساخته و تولید در محل.

در نمونه های بتن پیش ساخته پنل های بتنی با ابعاد و ویژگیهای مورد نظر سازنده، در کارخانه تولید شده و به محل انتقال پیدا می کنند. بنابراین در محل ساختمان تنها عملیات نصب تخته های بتنی (بتن اکسپوز) روی بنا پیگیری می شود. در روش تولید در محل همانطور که از نامش بر می آید، مصالح برای ساخت پنل های بتنی در محل ساختمان آماده سازی شده و در قالب های خاصی ریخته می شود.

می توان گفت بتن اکسپوز همان بتن معمولی با پایداری و طول عمر بیشتر است. به دلیل اینکه بتن اکسپوزها در ابعاد متفاوت قالب زنی می شوند، به پیمانکاران و طراحان این اجازه را می دهند تا در پروژه ها از ابعاد مختلفی از آنها استفاده کنند. یکی از مزایای بزرگ کاربرد سمنت برد در نماسازی مقاومت بالای آن در برابر تنش های دمایی و حرارتی است. این خصیصه موجب شده بتن اکسپوز برای شرایط آب و هوایی غیرقابل پیش بینی و خشن که سازه ها در آن در معرض نوسانات شدید دمایی مانند برودت شدید هستند مناسب باشد.

نماهای مدرن ساختمان

بتن اکسپوز

برتری بتن پیش ساخته نسبت به نوع ساخت در محل

مسلما هنگامی که قرار است سازه بتنی در کارخانه تحت شرایط کنترل شده تولید شود، محصول نهایی کیفیت بالاتری خواهد داشت. در ضمن تغییر شرایط آب و هوایی  می تواند در ساخت بتن اکسپوز در محل اختلال ایجاد کرده و درصد خطا را بالاتر ببرد. بتن های پیش ساخته پیش از انتقال به محل تحت شرایط آزمون استقامت آزمایشگاهی قرار می گیرند. واضح تر از همه اینکه عملیات ساخت و ساز به کمک بتن پیش ساخته سریع تر پیش می رود و به تکنسین ها و کارگران کمتری نیاز دارد.

 

اجرای بتن اکسپوز

شرکت کندونما  www.candonama.comبا بهره گیری از تیم تخصصی امکان اجرای بهترین سیستم های  بتن اکسپوز برای ساختمانهای شما را بررسی کرده و صفر تا صد کار را به دست می گیرد. کاربرد این سازه ساختمانی درکنار برآورده کردن کیفیت بالا در مقایسه با سایر نماهایی مانند میکروسمنت ها و جی اف آر سی از لحاظ اقتصادی خیلی مقرون به صرفه تر خواهند بود. پیاده سازی این نما در برابر بارهای سواره مقاومت قابل توجهی نشان می دهد. به دلیل ضخامت زیاد این صفحات مقاومت بالایی در برابر ارتعاش سازه و ضربات شدید ایجاد می شود. این خصوصیت از مزایای این سازه ها در مقایسه با سنگ، در افزایش میزان ایمنی بنا دخالت دارد.

 

 

نماسازی مدرن با ترموود

در چند سال اخیر با پیشرفتهای سریع تکنولوژی در تمام ابعاد زندگی توجه خاص به نمای ساختمانها همگام با مدرنیته روز به روز بیشتر می شود. درست است که مقاومت سازه ساختمانی و نما از دید سازندگان و معماران در اولویت قرار دارد، اما جذابیت بصری عنصری است که به هیچ عنوان نمی توان ساده از کنار آن گذشت. نمای ساختمان باید فارغ از اجزای ساختمانی خشک و خشن، حس مثبتی را به بیننده منتقل کند. چوب از اولین مواد طبیعی است که از گذشته های دور برای ساخت و ساز از آن استفاده می شده است. در عصر حاضر با وجود اینکه انواع مصالح ساختمانی ارائه می شود، اما باز هم نمای چوبی به دلیل حس نزدیکی به طبیعت زنده همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است. ترموود یا اصطلاحا چوب ترمو نوعی چوب فرآوری شده است که ساختار سلولی آن در اثر حرارت تغییر فرم پیدا کرده و به عنوان مصالح ساختمانی به کار گرفته می شود.

نماهای مدرن ساختمان

ترموود

ترموود چه ویژگی هایی دارد؟

افزایش مقاومت نما به وسیله مصالح مستحکم در ساختمان سازی مدرن بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. به همین دلیل روز به روز سازه های نوآورانه از ترکیب مواد شیمیایی مختلف برای افزایش بنیه ساختمانی شکل می گیرد. در همین راستا متریال ترموود با بهره گیری از عملیات صنعتی از چوب طبیعی تحت حرارت شدید اما بدون دخالت مواد شیمیایی ساخته می شود. محصول نهایی در شرایط آب و هوایی مختلف در برابر پوسیدگی مقاوم است. ضمنا عاری از هر گونه صمغ و حشرات بوده و پوسته پوسته نمی شود. مهمتر اینکه این مدل چوب حداقل میزان رطوبت را داشته و کمترین میزان انقباض و انبساط را دارد.

بکارگیری ترموود در نمای ساختمان علاوه بر اینکه یادآور خانه های سنتی و قدیمی ایرانی است، دچار ترک خوردگی و قارچ چوب نمی شود. در نهایت نمای ساختمان عایقی مناسب در برابر آب و هوا و رطوبت خواهد بود و دچار تاب خوردگی و خمیدگی نمی شود. ترموودها در دو نوع ترموود مستحکم یا S- ترمو و نوع بادوام D- ترمو تقسیم بندی می شوند.

 

یکی دیگر از سازه های نمای ساختمان سمنت برد به صورت ورقه های سیمانی متشکل از سیمان، سیلیس و الیاف است. این نوع مصالح همانند ترموود به دلیل مقاومت بالا و اجرای سریع و مقرون به صرفه بودن این روزها در نمای ساختمانهای زیادی مشاهده می شود. سمنت برد در ضخامتهای مختلفی تولید می شود که هر کدام برای ناحیه ای از ساختمان مناسب است. به عنوان نمونه برای ساخت سقف کاذب از پانل های سیمانی به ضخامت 4 تا 6 میلی متر استفاده می شود.

در حالی که بهترین ضخامت برای اجرای سمنت برد در نماسازی 10 تا 12 میلی متر است. با وجود اینکه اجرای این نوع سازه از خیلی از مصالح ساختمانی مشابه ساده تر است، اما زیرسازی آن باید به طور دقیق توسط متخصص انجام شود تا ماندگاری و طول عمر لازم را داشته باشد. قیمت سمنت برد تحت تاثیر نوع پانل های سیمانی و طرح آن تعیین می شود. در ضمن نوع کاربری آن برای کفپوش، نما یا بدنه داخلی ساختمان برحسب متراژ و مساحت نیز در قیمت نهایی تعیین کننده است. برای اطلاعات بیشتر سمنت برد چیست را بخوانید .

نماهای مدرن ساختمان

نمای کامپوزیت

اجرای نمای کامپوزیت

یکی از نماهای مدرن ساختمانی که چند سالی است در ساختمانها به وفور اجرا می شود نمای کامپوزیت است. کامپوزیت به ورقه های آلومینیومی گفته می شود که بر مبنای ابعاد از پیش تعیین شده توسط طراح، ساخته می شوند. این سازه مدرن به دلیل پوشش رنگی متنوع قطعات و شکل پذیری آسان برای نمای ساختمانها به خصوص در ساختمانهای تجاری، فرودگاه، ترمینالها و... ظاهر شیک و منحصر به فردی ایجاد می کند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز