خبرگزاری کار ایران

جرثقیل سقفی

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۹۸۸

جرثقیل سقفی جزو جرثقیل‌های صنعتی است که برای جابجایی مواد و بارها در یک سوله یا کارگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ساخت جرثقیل‌های سقفی هیچ گونه اندازه و استاندارد خاصی برای کارگاه‌ها و سالن‌های تولید وجود ندارد. این بدان معنا است که جرثقیلی که برای یک محیط ساخته شده، برای محیط دیگر مناسب نیست و در واقعا هر محیطی جرثقیل خاص خود را می‌طلبد.

در ادامه به معرفی کوتاهی از انواع جرثقیل‌ سقفی می‌پردازیم. جهت اطلاعات بیشتر به لینک‌های موجود در داخل متن مراجعه نمایید.

انواع جرثقیل سقفی

انواع جرثقیل سقفی از نظر نوع کاربری و شکل آن به چند دسته تقسیم می‌شوند:

جرثقیل‌های سقفی پل‌دار

جرثقیل‌های سقفی از نظر تعداد پل‌ها به دو دسته تک پل و جفت پل تقسیم می‌شوند. در جرثقیل سقفی تک پل، تنها یک پل روی دو ستون و تکیه‌گاه جرثقیل قرار می‌گیرد. پل جرثقیل قسمتی است که بالابر و قلاب جرثقیل از آن آویزان می‌شوند.

در جرثقیل جفت پل، دو پل بر روی ستون‌های جرثقیل نصب شده و بالابر یا وینچ جرثقیل بر روی پل‌ها قرار می گیرند. جرثقیل جفت پل تحمل بار و ظرفیت بالایی نسبت به مدل تک پل آن دارد و دلیل آن بخاطر وجود پل‌های بیشتر است.

البته در ظرفیت جرثقیل عواملی دیگری هم موثرند; مانند نوع موتور بالابر و وینچ، سیم یا زنجیر قلاب، دهانه و ارتفاع جرثقیل و چند مورد دیگر. به همین دلیل قبل از خرید و طراحی جرثقیل، به شرکت سازنده جرثقیل سقفی و کارشناس مربوطه بطور مفصل شرایط کارگاه و کسب و کار خود را شرح دهید تا جرثقیلی مطابق شرایط سالن و محل کارتان ساخته شود.

جرثقیل دروازه‌ای

جرثقیل سقفی

جرثقیل دروازه ای در ظاهر شباهت‌هایی با جرثقیل‌های سقفی پل دار دارد. عمده تفاوت این است که پایه‌ها (ستون‌های) جرثقیل دروازه ‌‌‌‌‌‌‌ای متحرک هستند و می‌توانند در طول و عرض حرکت کنند. از این جرثقیل بیشتر در فضای باز مثل بنادر و سنگبری‌ها استفاده می‌شود.

ستون‌های جرثقیل دروازه ای معمولا بر روی ریل‌هایی قرار می‌گیرند و حرکت ‌می کنند. البته دو ستون جرثقیل‌ دروازه ای پرتابل اصولا بر روی چرخ‌هایی پیکربندی می‌شوند. این جرثقیل‌های دروازه‌ای نیز مناسب برای کارگاه‌های بزرگ و کوچک اند و بیشتر در داخل کارگاه و سالن استفاده می‌شود.

در جرثقیل دروازه ای بعد از نوع چرخ ها، سیستم برق کشی جرثقیل اهیمت دارد. چون همانطور که اشاره کردیم، بیشتر در فضای سر باز از دروازه‌ای استفاده می‌کنند و سیم و کابل‌های جرثقیل ممکن است فاصله های طولانی این ور و آن ور کشیده شوند و برای سایر ماشین‌آلات این خطرناک است. در چنین مواردی بیشتر از لوازم کابل جمع کن برای فواصل دور استفاده می‌کنند.

جرثقیل مونوریل

در جرثقیل مونوریل خبری از پل جرثقیل نیست. ریل‌های مستقیم و منحنی وار بر روی زمین یا سقف ساختمان نصب می‌شوند.  بالابر و  ترولی جرثقیل روی ریل‌های سقفی یا کف سالن در مسیرهای تعیین شده حرکت می‌کنند.

از این جرثقیل‌ها بیشتر در خط تولید استفاده می‌کنند چون خطوط تولید، مسیر حرکتشان از قبل تعیین می‌شود و کالاها و لوازم در این خطوط باز و بسته شده و به مسیر دیگر هدایت می‌شوند.

جرثقیل بازویی

جرثقیل بازویی مناسب طیف وسیعی از سالن‌ها و کارگاه‌ها است. با این وجود بدلیل چرخش ۱۸۰ تا ۳۶۰ درجه‌ای بازوی این جرثقیل، می‌توان از آن در کارگاه‌هایی که گوشه و کنار دارند استفاده کرد. بازوی این جرثقیل بخوبی به محل‌های تنگ و جاهایی که دسترسی به آن سخت است، وارد میشود.

جرثقیل بازویی بیشتر در دو نوع دیواری و ستونی طراحی و ساخته می‌شوند. جرثقیل بازویی دیواری، روی دیوار ساختمان نصب و پیکربندی می‌شود. البته قبل از نصب جرثقیل دیواری، کارشناس مربوطه باید میزان مقاوت دیوار و چارچوب ساختمان را بسنجد. اگر ساختمان قدیمی و دارای دیوارهای ضعیفی برای تحمل بارهای سنگین باشند، جرثقیل بازویی دیواری مناسب نیست.

در چنین شرایطی از جرثقیل بازویی ستونی مستقل استفاده می‌کنند. در این مدل جرثقیل بازویی، از یک ستون مستقل که داخل گودالی از سطح زمین پایه‌گذاری می‌شود، استفاده می کنند. بازوی جرثقیل هم روی ستون مستقل پیکربندی می‌گردند.

جرثقیل بازویی از لحاظ قیمت نسبت به سایر جرثقیل‌ها مقرون به صرفه‌تر است.

جرثقیل مغناطیسی

جرثقیل سقفی

جرثقیل مغناطیسی نوعی جرثقیل سقفی است که بر روی طناب بالابر بجای قلاب از مگنت یا آهنربای جرثقیلی استفاده می‌شود. از این جرثقیل بیشتر برای جدا کردن و جابجایی مواد و دورریختنی‌های فلزی استفاده می کنند. طریقه کار هم بدین گونه است که با اتصال جریان برق، میدان الکتریکی در جرثقیل آهنربایی ایجاد می‌شود و با قطع برق این میدان در جا از بین می‌رود و دیگر میدان مغناطیسی نخواهد بود و مواد فلزی به زمین می‌ریزند.

جرثقیل مغناطیسی یا جرثقیل مگنتی در صنایع دورریختنی آهن‌آلات، بازیافت فلزات و ساخت میلگرد جهت حمل میلگرد‌ها استفاده می‌شود. در این مدل جرثقیل ظرفیت تحمل ستون‌ها و نوع مگنت جرثقیل از اهمیت فراوانی برخوردار است.

بهترین شرکت سازنده جرثقیل سقفی

جرثقیل کارگاه و سوله جزو دارایی‌های ارزشمند شما است و باید قبل از خرید آن، بهترین نوع جرثقیل سقفی را برای کارگاهتان انتخاب کنید تا بعدا دچار مشکل و ضرر و زیان نشوید. در این مورد بهترین شرکت سازنده جرثقیل سقفی که انتخاب می‌کنید بسیار برای شما حیاتی خواهد بود. بلکه بعد از ساخت و نصب آن در محل کار شما نیز، پشتیبانی و تعمیرات مربوطه را انجام خواهد داد.

لذا پیشنهاد می کنیم شرکت جرثقیل‌سازی را انتخاب نمایید که علاوه بر قیمت و کیفیت مناسب بالابرها و قطعات جرثقیل، پشتیبانی خوبی داشته باشند.

شرکت جرثقیل‌سازی نیروزا بهزادان صنعت آریا، بهترین شرکت سازنده جرثقیل سقفی، با بیش از ۴ دهه سابقه ساخت انواع جرثقیل سقفی، آماده همکاری و ساخت جرثقیل شما صاحبان صنایع بززرگ و کوچک است. نیروزا از صفر تا صد ساخت جرثقیل سقفی در کنارتان است و بعد از نصب و پیکربندی نیز بهترین پشتیبانی را به شما اارائه خواهد داد.

جهت اطلاعات بیشتر به سایت شرکت نیرروزا مراجعه نمایید یا با شماره زیر در تماس باشید.

۰۲۱-۸۸۹۰۹۳۶۶

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز