خبرگزاری کار ایران

اسراری که هیچ تعمیرکار لوازم خانگی دوست ندارد شما بدانید!

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۶۵۰

با توجه به گران شدن لوازم خانگی توجه به این نکات آموزشی الزامی است

قیمت بالای لوازم خانگی و همچنین هزینه های تعمیرات آن ها و کم بودن قطعات و برخی از برندها در بازار منجر می شود تا لازم باشد نسبت به مراقبت از لوازم خانگی دقت فراوانی را به خرج داد تا امکان استفاده از آن ها به صورت طولانی مدت به وجود بیاید و خرابی ها و عیوب آن منجر به تحمیل هزینه های گزاف نشود.

در این مقاله قصد داریم نکات آموزشی لازم برای مراقبت صحیح از لوازم خانگی را بیان کنیم که با رعایت این نکات می توان تا حد مطلوبی نیاز به تعمیرات و تعویض لوازم خانگی را کاهش داد.

نکات نگهداری و مراقبت از یخچال فریزر و ساید بای ساید

اغراق نیست که یخچال فریزر را پرکار ترین دستگاه از بین لوازم خانگی بنامیم و به همین علت است که مراقبت از آن، اهمیتی فراوان دارد، در ادامه برخی از اقدامات لازم در جهت کاهش نیاز به تعمیرات ساید و یخچال را ذکر خواهیم کرد:

تمیز کردن کویل های کندانسور هر 6 ماه یکبار

کویل های کندانسور وظیفه از بین بردن گرمای یخچال و ساید را بر عهده دارند و در صورت آلوده شدن در اثر گرد و غبار و... نمی توانند وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.

تمیز کردن نوار لاستیکی درب و در صورت نیاز تعویض آن

این واشر در بسته شدن کامل درب یخچال فریزر نقش مهمی را ایفا می کند و باعث می شود تا هوای سرد یخچال از آن خارج نشود و گرمای محیط اطراف هم به آن وارد نشود، این نوار لاستیکی در طی گذر زمان یا آلودگی ها، خاصیت خود را از دست می دهد و به این ترتیب، هوای گرم وارد یخچال می شود.

تمیز کردن درون یخچال و ساید

تمیز کردن هفتگی داخل یخچال و ساید با استفاده از تمیزکننده ها امر لازم دیگری در خصوص مراقبت از یخچال می باشد، ضمنا به یاد داشته باشید که مواد غذایی را درون ظرفی در بسته درون یخچال قرار دهید تا ماندگاری این مواد غذایی افزایش یابد و همچنین بوی بدی در یخچال ایجاد نشود.

برخی نکات دیگر جهت مراقبت از یخچال فریزر و ساید

  1. برای اتصال یخچال فریزر و ساید به برق حتما از محافظ برق استفاده کنید.
  2. محل قرار گیری یخچال و ساید باید تراز باشند، حدود 20 سانتی متر با دیوار پشتی فاصله داشته باشند و از مولدهای گرمایی نظیر شوفاژ و بخاری دور باشد.
  3. دمای یخچال باید با توجه به دمای هوا تنظیم شود.
  4. وسایل تزیینی و به طور کلی هر وسیله جانبی را به روی یخچال و یا ساید قرار ندهید.
  5. به تاریخ انقضای مواد غذایی که درون یخچال قرار می دهید توجه کنید تا در صورت عدم استفاده و فاسد شدن، آن ها را از یخچال خارج نمایید.
  6. مواد غذایی داغ را در یخچال قرار ندهید.
  7. تعویض فیلتر آب هر شش ماه یکبار
  8. سرویس منظم

نکات نگهداری و مراقبت از اجاق گاز

با انجام اقداماتی من جمله امور نظافتی صحیح، می توان از نیاز به تعمیرات اجاق گاز کاست و تا حد ممکن به عمر آن افزود:

پیشگیری از سرریز شدن مواد غذایی

با استفاده کردن از قابلمه های با عمق بیشتر و مراقبت، سعی کنید تا از سرریز شدن مواد غذایی به روی اجاق گاز جلوگیری کنید تا این مواد به منافذ اجاق گاز راه پیدا نکنند.

تمیز کردن سریع لکه ها و چربی ها از روی اجاق گاز

کثیف شدن اجاق گاز و ریختن مواد غذایی به روی آن امری اجتناب اپذیر است اما اگر به محض ایجاد کثیفی ها برای تمیز کردن آن اقدام کنید، سطوح راحت تر و سریعتر تمیز می شوند، ضمنا به یاد داشته باشید که برای تمیز کردن اجاق گاز هرگز از شوینده های قوی استفاده نکنید.

اسراری که هیچ تعمیرکار لوازم خانگی دوست ندارد شما بدانید!

قرار دادن اجاق گاز در محل صحیح

اجاق گار در مکان هایی مثل کنار پنجره که امکان خاموش شدن شعله آن وجود دارد، قرار ندهید، چرا که خاموش شدن و انتشار گاز را به دنبال خواهد داشت، به طور کلی اجاق گاز باید در مکانی تراز، امن و به دور از منابع تولید کننده گرمای دیگر قرار بگیرد.

جهت تعمیر گاز با دکتر آچار در ارتباط باشید

نکات نگهداری و مراقبت از ماشین لباسشویی

با وجودی که در گذشته تمامی لباس ها با دست شسته می شد امروزه حتی تصور شستن لباس ها با دست دشوار بنظر می رسد، با رعایت نکاتی می توان عمر ماشین لباسشویی ها را افزود و نیاز به تعمیرات آن ها را کاست و همچنین لزوم تصور کردن شستن لباس ها با دست را از ذهن دور کرد!

پر نکردن ماشین لباسشویی فراتر از ظرفیت آن

معمولا ماشین لباسشویی ظرفیت مشخصی دارند و قرار دادن لباس بیش از ظرفیت ماشین لباسشویی می تواند منجر به آسیب رسیدن به دستگاه شود.

تمیز کردن فیلترهای ماشین لباسشویی

تمیز کردن و تعویض فیلتر به صورت منظم از اقدامات لازم برای بالا بردن طول عمر ماشین لباسشویی می باشد.

تمیز کردن محفظه کشویی مواد شوینده

لازم است محفظه مواد شوینده هر چند وقت یکبار تمیز شود تا رسوبات درون آن از بین برود و زمینه انسداد لوله ها فراهم نشود.

دیگر نکات نگهداری صحیح از ماشین لباسشویی

  •  هیچگاه وسیله ای سنگین وزن را به روی ماشین لباسشویی قرار ندهید.
  • درب دستگاه ماشین لباسشویی را به آرامی باز و بسته کنید، محکم بستن درب منجر به خرابی میکروسوییچ می شود و این موضوع، باعث می شود که درب لباسشویی به خوبی بسته نشود و چرخه شستشو نیز آغاز نشود.
  • استفاده از برنامه شستشوی مناسب برای شستن هر لباس
  • سرویس ماشی لباسشویی به صورت منظم
  • باز گذاشتن درب لباسشویی پس از هر بار استفاده از آن
  • عدم روشن کردن لباسشویی به دفعات مکرر پشت سر هم و رعایت فاصله حداقل 2 ساعتی بین هر کارکرد

در صورت نیاز به تعمیر لباسشویی روی این لینک کلیک کنید.

اسراری که هیچ تعمیرکار لوازم خانگی دوست ندارد شما بدانید!

نکات نگهداری و مراقبت از جاروبرقی

با انجام اقداماتی، می توان عملکرد جاروبرقی را بهبود بخشید و طول عمر آن را نیز بالا برد، یکی از مهم ترین و ساده ترین نکات این است که با سیم جاروبرقی باید با احتیاط رفتار کرد و در صورت گره خوردن، آن را با احتیاط باز کرد، ضمنا در صورتی که قسمتی از سیم، دچار آسیب دیدگی شده باشد، آن را با چسب برق معمولی نپوشانید و برای تعویض ان اقدام کنید.

همچنین لازم است کیسه جاروبرقی را پیش از پر شدن آن خالی کنید، چرخ ها یا همان غلتک ها و فیلترهای جاروبرقی را تمیز کنید و در صورت لزوم آن ها را تعویض کنید، مواد غذایی مرطوب، اشیای تیز، شن و ماسه را با جاروبرقی تمیز نکنید و ضمنا در ساعات اوج مصرف برق از جاروبرقی استفاده نکنید و در مدت زمان طولانی از جاروبرقی را روشن باقی نگذارید.

نکات نگهداری و مراقبت از هود

  • در زمان نصب هود توجه داشته باشید که آن را در ارتفاع مناسب نصب کنید.
  • فیلتر هود را در زمان مناسب تعویض نمایید (تعویض فیلتر هود فلزی هر یک یا دو سال و هود ذغالی هر چند ماه یکبار باید صورت پذیرد.)
  • در صورت عدم استفاده از هود چراغ آن را خاموش کنید.
  • تیغه های فن هود نیز باید به طور منظم تمیز شوند.

نکته مهم تعمیر لوازم خانگی

امیدواریم برای لوازم خانگی شما مشکلی پیش نیاید اما در صورت وجود مشکل drachar.com با شماره 02188444021 برای تعمیر لوازم خانگی در خدمت شما عزیزان است.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز