خبرگزاری کار ایران

شماره آمبولانس خصوصی (شرایط + ثبت درخواست)

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۲۲۴

آمبولانس چیست؟

آمبولانس یک وسیله مختص حمل نقل در حوزه پزشکی است که افراد بیمار را به بیمارستان ها و کلینیک ها منتقل می کند. این خودرو ها معمولا در مواقع اضطراری مراقبت های ویژه را به بیماران ارائه می دهند. زمانی که تصادف رانندگی رخ می دهد، آمبولانس های ویژه ای وجود دارند که تجهیزات خاصی دارند تا افراد را با آن منتقل کنند. این تجهیزات ویژه شامل موارد ویژه ای مثل کپسول اکسیژن و همچنین وسیله ای که برای تنفس مصنوعی می شود، هستند. این دستگاه ونتیلاتور نام دارد. همچنین دستگاه هایی مثل دفیبریلاتور، گلوکومتر و غیره نیز در آن وجود دارند.

 

 شماره آمبولانس برای تصادفات

زمانی که در تصادفات ضربه های سخت و سنگین اتفاق می افتد، تکنسین های فوریت های پزشکی با استفاده از وسایلی مثل اسکوپ، کولار، وست تایپ، و همچنین لانگ بک بورد، مصدومان را خارج می کنند تا مصدوم ها آسیب بیشتری نبینند. یک نکته دیگر که وجود دارد این است که تمامی آمبولانس ها آژیر و چراغ گردان دارند تا در مواقع اضطراری در ترافیک نمانند. ماشین آمبولانس به صورت معمول سفید رنگ است و نشانه های مخصوصی روی آن حک شده است. شماره آمبولانس عمومی تهران 115 می باشد.

 

تکنسین فوریت پزشکی کیست؟

زمانی که با شماره آمبولانس تماس می گیریم، متناسب با وضعیت بیمار ما، نوعی آمبولانس برای ما ارسال می شود. افرادی که در آمبولانس وجود دارند، تکنسین های فوریت های پزشکی نام دارند. وظیفه این افراد این است که اقدامات مراقبتی اولیه پزشکی را برای افراد بیمار یا مصدوم در فاصله بیمارستان تا مرکز درمانی انجام دهند. به عنوان مثال زمانی که فرد دچار مرگ مغزی می شود، با اقدامات تکنسین های اورژانس، این فرد مصدوم برای جراحی پیوند آماده نگه داشته می شود.

 

تاریخچه آمبولانس

در روم باستان برای منتقل کردن افرادی که در طول جنگ آسیب دیده بودند، از گردونه های جنگی استفاده می شد. همچنین از عبادت گاه ها برای درمان بیماران در یونان قدیم استفاده می شد. تاسیس اولین مرکز درمانی مربوط به کشور سریلانکا است. قبل از میلاد مسیح، در روم برای درمان گلادیاتور های جراحت دیده یک بیمارستان تاسیس شد. همچنین سرخپوست ها از یک نوع سورتمه و مصری ها از محمل های شتر ها برای منتقل نمودن بیماران استفاده کردند. در سال 1793 میلادی یک پزشک ارشد از سپاه ناپلئون به نام دکتر دومینیک ژان لاری در طول جنگ یک نوع بیمارستان ساخت. این عمل در راستای مداوای مجروحان جنگی و منتقل کردن آن ها به پشت جبهه انجام شد. همزمان با این اتفاق یک پزشک دیگر به نام بارون پرسی یک نوع درشکه طراحی کرد که هدف آن حمل نقل بیماران به مراکز درمانی بود. او می خواست با این کار تعداد بیشتری از مجروحان را منتقل کند. نام این درشکه، اتاق اورژانسی بود.

 

اولین ماشین آمبولانس

 زمانی هم که کشور آمریکا درگیر جنگ های داخلی بود جاناتان لترمن دست به ابداعی مشابه زد. سرانجام در سال 1865 اولین مکانی که خدمات پیش بیمارستانی در آن انجام می شد، در ایالات متحده تاسیس شد. اولین آمبولانس ها نیز در سال 1869 در آمریکا طراحی شدند که یک سری از وسایل امدادی را داشتند و در سال 1899 اولین آمبولانس هایی که شکل ماشین بودند، ساخته شدند. این اتفاق در شیکاگو افتاد.

شماره آمبولانس خصوصی (شرایط + ثبت درخواست)

خدمات آمبولانس و شماره آمبولانس تهران

هر زمان احساس نیاز به آمبولانس داشتید، سریعا با شماره آمبولانس تماس بگیرید. برای این که شرایط اضطراری کنترل بشود لوازم و اسباب پزشکی در آمبولانس وجود دارد. گاهی وقت ها پروسه درمان بیمار از همان آمبولانس شروع می شود و تا وقتی که وضعیت بیمار پایدار شود. اگر وضعیت بیمار پایدار نباشد از تجهیزاتی مثل کپسول اکسیژن، داروها و تزریقاتی مثل سرم استفاده می شود تا بیمار به یک شرایط پایداری برسد تا به بیمارستان یا کلینیک منتقل شود. شماره آمبولانس تهران تیم ستایش امداد در متن آورده شده است. در صورت تمایل و نیاز تماس بگیرید و استفاده کنید.

 

ضرورت استفاده بعضی بیماران از شماره آمبولانس

زمانی که فرد در شرایط جسمانی مناسبی نیست و کسی کنار او نیست و نمی تواند به مراکز درمانی مراجعه کند، استفاده از آمبولانس خصوصی یک گزینه بسیار مناسب است. در این گونه آمبولانس ها ایمنی بیمار ها بیشتر تامین می شود. چگونه؟ به عنوان مثال اگر که بیمار ما یک شخص سالمند باشد رفت و آمد او به بیمارستان تا حدودی مشکل است. به عنوان مثال اگر بیمار منع حرکتی داشته باشد بهتر است که برای پیشگیری از خطرات احتمالی مثل عفونت ها و شکستگی ها از آمبولانس خصوصی استفاده شود. این کار نگرانی بیمار و خانواده وی را تا حدود زیادی کم می کند.

 

در چه مواردی نیاز است با شماره آمبولانس تماس بگیریم؟

با ما همراه باشید. در ادامه توضیح خواهیم داد.

مشکلات قلبی و شماره آمبولانس

هر زمان علایم ذیل را احساس کردید شماره آمبولانس را شماره گیری کنید.

زمانی که در قفسه سینه احساس درد و سنگینی داریم یا در پشت جناغ احساس سوزش می کنیم، مشکوک به مشکلات قلبی هستیم. در صورتی که این حالات در طی روزهای مختلفی اتفاق بیفتند و بین پنج تا سی دقیقه به طول بیانجامند، بیمار مشکوک به آنژین صدری است. اگر این حالات بیش از سی دقیقه طول بکشند و همراه با مواردی مثل تعریق، استفراغ، منتشر شدن درد به نواحی مثل بازوها و شانه ها و مابین کتف ها باشد، احتمال سکته قلبی قوت می گیرد. همچنین آن دسته دردهایی که کمتر از یک دقیقه طول می کشند یا بین چند ساعت تا چند روز طول می کشند به طور معمول، قلبی نیستند.

بیماری های تنفسی

اگر به دنبال علائم هشدار دهنده بیماری های تنفسی هستید باید به دنبال تنگی نفس باشید. تنگی نفس به حالتی گفته می شود که بیمار به شکلی غیر معمول و سخت نفس می کشد و نه حالتی که بیمار خیلی سریع نفس می کشد.

بیماری های گوارشی

علایمی مثل خونریزی های گوارشی، استفراغ به همراه خون، درد های شکمی حاد، ضربات سخت و محکم به شکم نیز جز مواردی هستند که نیاز به آمبولانس دارند.

 

درخواست آمبولانس و شماره آمبولانس تهران

با توجه به توضیحات فوق، هر زمان احساس کردید که خودتان یا فردی از نزدیکان تان نیاز به اورژانس دارید، می توانید از دو راه استفاده کنید. راه اول استفاده از اورژانس عمومی و دولتی است که برای این کار کافی است شماره 115 را چه از خط ثابت و چه از خط همراه شماره گیری کنید. همچنین اگر تمایل داشتید از اورژانس خصوصی استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما اورژانس خصوصی ستایش امداد می باشد. این اورژانس خصوصی مختص شهر تهران است. برای دریافت آمبولانس خصوصی می توانید به صورت شبانه روزی با شماره آمبولانس ستایش امداد: 55426642 تماس حاصل کنید. استفاده از آمبولانس های خصوصی مزایای زیادی دارد از جمله این که آمبولانس سریع تر به شما می رسد. همچنین تیم ستایش امداد انواع متفاوتی آمبولانس دارد که با توجه به نوع درخواست و شرح حال شما اعزام می شود. آمبولانس های این تیم بسیار پیشرفته و به روز هستند. هزینه این آمبولانس نیز با توجه به مسافت متغیر است.

 

حسن ختام

از شما خواننده گرامی بسیار سپاسگزاریم که تا پایان این مقاله ما را همراهی نمودید. امیدواریم ذکر نکات فوق در حل مشکل شما راهگشا باشد. برای شما آرزوی سلامتی و شادکامی همیشگی داریم.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز