خبرگزاری کار ایران

بزرگترین و بهترین رمان های تاریخ جهان

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۵۹۰

منتقدان ادبی، مورخان، خوانندگان مشتاق، و حتی خوانندگان معمولی، همگی نظرات متفاوتی در مورد این دارند که  کدام رمان واقعاً «بزرگترین رمانی است که تا کنون نوشته شده است». آیا این رمانی با زبان تصویری عاشقانه است؟ یا یکی با رئالیسم و سنگدلی؟ رمانی که تأثیر اجتماعی بسیار زیادی داشته است؟ یا یکی که به طرز ماهرانه تری دنیا را تحت تاثیر قرار داده است؟ در اینجا فهرستی از 12 رمان آورده شده است که به دلایل مختلف یکی از بزرگترین آثار ادبی نوشته شده در تاریخ به شمار می روند.برای دانلود این رمان ها به سایت اسکین 98 مراجعه فرمایید.

 

رمان آنا کارنینا

به گفته ناباکوف، آنا کارنینا یکی از بزرگ‌ترین داستان‌های عاشقانه ادبیات جهان است. اما عشق تنها بخشی از این رمان پرماجرا است. مباحث اخلاقی، مذهبی و هویتی از جمله موارد دیگری هستند که در کتاب به آن‌ها پرداخته می‌شود. اما قبل از پرداختن به داستان کتاب شاید بهتر باشد جمله آغازین کتاب را مرور کنیم که یکی از مشهورترین شروع‌ها در دنیای ادبیات است.

اساس این رمان بر پایه روابط میان سه زوج است. کتاب از اینجا آغاز می‌شود که «آبلونسکی» به همسرش «دالی» خیانت کرده و حال روابط آن‌ها بسیار حساس و شکننده شده است. تلاش‌های آبلونسکی برای اینکه بخشیده شود به نتیجه نمی‌رسد تا اینکه «آنا» خبر می‌دهد به دیدار آن‌ها می‌آید. آبلونسکی از این خبر بسیار خوشحال است چرا که می‌داند خواهرش، آنا، تنها کسی است که می‌تواند دالی را راضی کند تا به زندگی عادی‌اش برگردد. در این میان «لوین» هم که فردی با ویژگی‌های خاص اخلاقی و نیز باوجدان است از آبلونسکی درخواست دارد به او کمک کند. لوین عاشق خواهر دالی یعنی «کیتی» شده است و قصد دارد با کمک آبلونسکی به عشق‌اش برسد.

بهترین رمان های تاریخ

رمان کشتن مرغ مقلد

رمان کشتن مرغ مقلد از زبان دختری به نام اسکات فینچ روایت می‌شود که دختر وکیل سفیدپوستی به نام اتیکاس فینچ است که دفاع از جوان سیاه‌پوستی به نام تام رابینسون را که به اتهام ناروای تجاوز به یک دختر سفیدپوست در شهر کوچکی به نام مِیکوم، آلاباما محاکمه می‌شود، به عهده می‌گیرد. مردم این شهر در رمان، مردمی خودپسند و نژادپرست معرفی شده‌اند. اتیکاس فینچ، وکیلی انسان‌دوست، جسور و شجاع و پدری مهربان و دوست‌داشتنی است. او با قدرت و بی‌باکی از عدالت و انسانیت دفاع می‌کند و در مقابل تعصب، نفرت و خشونت نژادی و ریاکاری مردم می‌ایستد. تم اصلی رمان، معصومیت و قربانی‌شدن آن در برابر بی‌عدالتی و تعصب نژادی است و عنوان آن برگرفته از صحنه‌ای است که در آن اتیکاس تفنگ بادی‌ای به‌عنوان هدیهٔ کریسمس برای فرزندانش می‌خرد و از آنها می‌خواهد که به خاطر داشته باشند که هیچ‌گاه به مرغ مقلد شلیک نکنند، چون کشتن مرغ مقلد «گناه» است.

رمان گتسبی بزرگ

نیک کاراوی از میدوِست به نیویورک نقل‌مکان می‌کند تا به‌عنوان فروشندۀ اوراق قرضه مشغول به کار شود. او بنگالویی را در وست اگ اجاره می‌کند و همسایۀ شخص پول‌داری به نام گتسبی می‌شود که مهمانی‌های مجللی را در ملک خود برگزار می‌کند. دیزی، عموزادۀ نیک است که به همراه همسرش، تام بیوکنن از شیکاگو به ایست اگ، شهرکی شیک و امروزی در آن‌سوی خلیج نقل‌مکان کرده‌اند. نیک یک سَرِ شب برای شام به خانۀ خانوادۀ بیوکنن می‌رود و در آنجا با جردن بیکر،دوست دیزی و گلف‌باز آشنا می‌شود. هنگام خوردن شام، تلفن خانه زنگ می‌زند و پس از خروج تام و دیزی از اتاق، جردن به نیک می‌گوید تام معشوقه‌ای به نام مرتل ویلسون دارد که در درهٔ خاکستر زندگی می‌کند و گاه‌وبیگاه به تام زنگ می‌زند. نیک در راه بازگشت به خانه، گتسبی را در حال تماشای نوری سبز می‌بیند که از آن‌سوی خلیج می‌آید.

رمان صد سال تنهایی

در این رمان به شرح زندگی شش نسل خانواده بوئندیا پرداخته شده‌ است که نسل اول آن‌ها در دهکده‌ای به‌نام ماکوندو ساکن می‌شود.ناپدید شدن و مرگ بعضی از شخصیت‌های داستان به جادویی شدن روایت‌ها می‌افزاید. صعود رمدیوس به آسمان، درست مقابل چشم دیگران، کشته شدن همه پسران سرهنگ آئورلیانو بوئندیا که از زنان در جبهه جنگ به وجود آمده‌اند، توسط افراد ناشناس از طریق هدف گلوله قرار دادن پیشانی آنها که علامت صلیب داشته و طعمه مورچه‌ها شدن آئورلیانو نوزاد تازه به دنیا آمده آمارانتا اورسولا از این موارد است. به اعتقاد بسیاری او در این کتاب سبک رئالیسم جادویی را ابداع کرده‌ است. داستانی که در آن همهٔ فضاها و شخصیت‌ها واقعی و حتی گاهی حقیقی هستند، اما ماجرای داستان مطابق روابط علّی و معلولی شناخته شدهٔ دنیای ما پیش نمی‌روند.

رمان گذری به هند

وقتی که آدلا کوئستد و همسفر سالخورده اش، خانم مور، به شهر چانداپور در هند قدم می گذارند، خیلی زود حسی از اسارت در یک جامعه ی هندی/بریتانیایی تنگ نظر و پرتبعیض به آن ها دست می دهد. این دو که تصمیم دارند از مناطق تحت سلطه و بریتانیایی شده ی هند گریخته و «هند واقعی» را از نظر بگذرانند، از مردی هندی و مسلمان با شخصیتی جذاب و پیش بینی ناپذیر به نام دکتر عزیز کمک می گیرند. اما به هنگام بازدید این سه شخصیت از غارهای مارابار، حادثه ای اسرارآمیز رخ می دهد و دکتر عزیز که مردی محترم و صاحب منزلت است، ناگهان خود را در مرکز رسوایی ای می یابد که هم بریتانیایی ها و هم زیردستان هندی شان را بسیار خشمگین کرده است. گذری به هند، تشریحی استادانه از جامعه ای اسیر شده در چنگال امپریالیسم است و به زیبایی، سرنوشت انسان هایی گرفتار شده در میان ستیزه های دنیای مدرن را به تصویر می کشد.

رمان مرد نامرئی

کتاب مرد نامرئی (The Invisible Man) شرح آزمایش وحشتناکی می‌باشد که گریفین انجام داده است. آزمایشی که کابوسی ترسناک برای نسل‌های مختلف مخاطبین کتاب به همراه دارد. هنگامی فضایی سرشار از تعلیق شکل می‌گیرد که غریبه‌ای به یک مسافرخانه‌ی روستایی می‌رود. و در ادامه خواهید خواند که چه اتفاقاتی در آن مسافرخانه رقم می‌خورد.

بزرگترین و بهترین رمان های تاریخ جهان

بهترین رمان های تاریخ

رمان دن کیشوت

دُن کیشوت زندگی فردی را به مخاطب نشان می‌دهد که دچار توهم است و وقت خود را با خواندن آثار ممنوعه می‌گذرانَد. در زمان روایت داستان، نوشتن و خواندن آثاری که به شوالیه ها می‌پرداخت ممنوع بود و شخصیت اصلی داستان، خود را جای یکی از همین شوالیه‌ها می‌بیند و دشمنانی فرضی در برابر خود می‌بیند که اغلب،کوه‌ها و درخت‌ها هستند.)بهترین رمان های تاریخ) دُن کیشوت پهلوانی خیالی و بی‌دست‌وپاست که خود را شکست‌ناپذیر می‌پندارد.او، با همراهی خدمتکارش، سانچو پانزا، به سفرهایی طولانی می‌رود و در میانهٔ همین سفرهاست که اعمالی عجیب و غریب از وی سر می‌زند. او که هدفی جز نجات مردم از ظلم و استبداد حاکمان ظالم ندارد، نگاهی تخیلی به اطرافش دارد و همه چیز را در قالب ابزار جنگی می‌بیند.

رمان محبوب (دلبند)

کتاب دلبند به قلم تونی موریسون، برنده جایزه ادبی نوبل، با روایتی حیرت‌آور تاریخ بردگی و جهنم زندگی بردگان را به تصویر می‌کشد و به داستان دردناک کشته شدن فرزندی توسط مادر خویش می‌پردازد.داستان این کتاب که یکی از پرنفوذترین رمان‌هایی است که تا سال 1987 نگارش شده است، دوران فراموش شده بردگی را به تصویر می‌کشد. برجسته‌ترین عنصر آن، داستان دردناک کشته شدن دختر سِت به دست خود اوست. کتاب دلبند (Beloved) که سرشار از شاعرانگی گزنده و حس تعلیق است، علاوه بر جذابیت داستانی فراوان، برهه‌ای از تاریخ برده‌داری در کشورهای سرمایه‌داری را در قالب رمانی جذاب از منظر اجتماعی، سیاسی و فلسفی بیان می‌کند.

رمان خانم دالووی

ویرجینیا وولف یک روز ماه ژوئن از زندگی خانم کلاریسا دَلُوِی در لندن پس از جنگ جهانی اول را از زاویه دید این زن توصیف می‌کند. خواننده چنین می انگارد که گویا پا به پای راوی در خیابان‌های لندن گام برمی دارد و از دریچه نگاه کلاریسا آدم‌ها و محله‌های شهر را می‌بیند. در این گذار تند و ناگسسته، وولف از شهر و آدمهایش تابلویی به پهنای افق در دیدرس خواننده قرار می‌دهد.

رمان همه چیز از هم می پاشد

کتاب همه چیز فرو می‌پاشد نوشتۀ چینوا اچه بی، روشن‌گرانه‌ترین و جاودان‌ترین شرح از زندگی مدرن در آفریقا است و تجربه‌ای بسیار واقعی و تأثیرگذار از دنیایی بی‌رحم را برای مخاطب به ارمغان می‌آورد.همه چیز از هم می‌پاشد (Things fall apart) عمده‌ترین کتاب در مدارس افریقاست، به شکلی فراگیر کشورهای انگلیسی‌ زبان آن را می‌خوانند و دارای خصوصیات اصلی یک رمان به زبان انگلیسی است. این کتاب یکی از اولین رمان‌های افریقایی است که به زبان انگلیسی نوشته شده و از تحسین منتقدانه‌ی جهانی برخوردار است؛ همچنین عنوان رمان برگرفته از شعر «ویلیام باتلریتس» است به نام «آینده‌ی بعدی».

 

بهترین رمان های تاریخ

رمان جین ایر

رمان عاشقانه جین ایر سال ۱۸۴۷ در انگلستان منتشر شد. شارلوت برونته نویسنده‌ی جین ایر مانند بسیاری از زنان نویسنده در دوران خودش از اسم مستعار مردانه برای نوشته‌هایش استفاده می‌کرد. او اسم مستعارش  را «کُرر بل» گذاشته بود. دو خواهر دیگر برونته، امیلی و آن هم برای انتشار آثارشان از اسامی «الیس بل» و «اکتون بل» استفاده می‌کردند.شارلوت برونته رمان خود را به «ویلیام میکپیس تاکری» نویسنده‌ی بزرگ انگلیسی تقدیم کرد. جین ایر پس از انتشار توجه منتقدان و خوانندگان را به خود جلب کرد و بسیاری کنجکاو بودند تا بدانند «کرر بل» کیست. حتی ناشر کتاب هم تا یک سال بعد نمی‌داست نویسنده‌ی جین ایر یک زن است.جین ایر در ۳ بخش و ۳۸ فصل نوشته شده است و داستان زندگی دختری به همین نام از کودکی تا بزرگسالی را روایت می‌کند. داستان از زبان شخصیت اصلی یعنی جین ایر نوشته شده است. او دختر فقیر و یتیمی است که شخصیتی بسیار شجاع دارد و در مقابل بسیاری از قید و بندهای جامعه زمان خودش می‌ایستد.

رمان به رنگ ارغوان

"به رنگ ارغوان" رمانی است که در سال 1982 توسط نویسنده آمریکایی آلیس واکر منتشر شد که برنده جایزه پولیتزر در سال 1983 و جایزه کتاب ملی برای داستان شد. این رمان هدف مکرر سانسورها بوده است و به دلیل محتوای گاها صریح، به ویژه از نظر خشونت، در فهرست 100 کتاب متداول 2000-2010 انجمن کتابخانه آمریکا در رتبه هفدهم قرار دارد. سلی یک دختر نوجوان 14 ساله فقیر و تحصیل نکرده آفریقایی-آمریکایی است که در اوایل دهه 1900 در جنوب ایالات متحده زندگی می کند. او به خدا نامه می نویسد زیرا پدرش آلفونسو او را کتک می زند و به او تجاوز می کند. آلفونسو قبلا یک بار سلی را باردار کرده بود که منجر به تولد دختری به نام اولیویا شد که آلفونسو او را ربود. سلی معتقد است که آلفونسو اولیویا را کشته است. سپس سلی صاحب فرزند دوم شد و مادر بیمار سلی پس از فحش دادن به سلی در بستر مرگ می میرد. فرزند دوم پسری به نام آدام است که آلفونسو مدت کوتاهی پس از تولد او را از سلی می گیرد.سلی و خواهر کوچکترش، نتی 12 ساله، متوجه می شوند که مردی که فقط به عنوان "آقا" شناخته می شود، می خواهد با نتی ازدواج کند. آلفونسو از ازدواج نتی امتناع می ورزد، در عوض ترتیبی می دهد که مستر با سلی ازدواج کند. تا اینکه....

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز