خبرگزاری کار ایران

انتخاب فرش ماشینی باکیفیت براى اتاق کودک

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۲۴۵

انتخاب فرش اتاق کودک یکی از شیرین ترین چالش های چیدمان برای پدر و مادرها و زوج های جوانی است که به دنبال چیدمان اتاق کودک و یا سیسمانی برای کودک خود هستند.که در این مقاله قصد داریم نکات مفیدی را شرح دهیم که با توجه به این نکات بهترین فرش را برای اتاق فرزند خود انتخاب کنید.

اتاق خواب کودک ،یکی از مهم ترین و تاثیر گذارترین مکان ها برای کودکان است. بعد از تولد کودکان برای دور ماندن از هیاهوی ،سرما،گرما، بو،گرد و خاک، ویروس ها و ... در اتاقی مخصوص مراقبت می شوند.بعدها با رشد و بزرگتر شدن فرزندها، اتاق کودک تبدیل به یک محدوده برای خیالات و تصورات شیرین دوران کودکی و بازی ها می شود و سپس با شروع مدرسه به محیطی آرام برای تمرکز و درس خواندن تبدیل می شود. در سال های نوجوانی نیز اتاق نوجوان برای او تبدیل به حریمی امن و شخصی برای بروز احساسات و پیدا کردن هویت خویش می شود.

کودک با بزرگتر شدن و وارد مرحله ی نوجوانی و ورود به سال های جوانی نیز اتاق خواب همچنان یک مکان مهم و تاثیر گذار برای استراحت و آرامش جوانان است.

پس انتخاب هر وسیله ی برای اتاق کودک نه تنها در حال و امروز او تاثیر گذار است بلکه تاثیری ماندگار بر روان و روحیه ی او نیز دارد. از این رو باید دقت ویژه ای در انتخاب اتاق خواب کودک داشته باشیم.

انتخاب فرش ماشینی باکیفیت براى اتاق کودک

 

مزیت انتخاب فرش ماشینی باکیفیت برای اتاق کودک

انتخاب یک فرش ماشینی باکیفیت برای اتاق خواب علاوه بر جنبه ی زیبایی و تکمیل کننده برای دکوراسیون،مزیت های کاربردی فراوانی دارد.این مزیت ها عبارتند از:

1.عایقی برای گرما و سرما

فرش به عنوان یک کالای نسبتاً ضخیم که در کف منزل پهن می شود، به عنوان یک عایق حرارتی عمل کرده و کف اتاق را همیشه برای فرزند شما گرم نگه می دارد.

2.عایقی برای صدا

فرش یک عایق خوب برای صوت و صدا است که سر و صدای بازی کودکانتان را کاهش می دهد.

3.ضربه گیری امن

وجود یک فرش گرم و نرم کف اتاق کودک شما باعث می شود تا خیالتان از بابت آسیب دیدن کودکتان در اثر زمین خوردن راحت باشد.

4.جلوگیری از بروز بیماری

فرش ذرات ، گرد و خاک حساسیت زا را در خود حبس می کند و از بیشتر پخش شدن آنها جلوگیری می کند و این باعث در امان ماندن کودک شما از آلرژی می شود.

5.ساختن فضای اضافی برای بازی

استفاده از فرش در کف اتاق خواب کودک باعث می شود کودک شما در همه ی نقاط اتاق با خیالت راحت رفت و امد و بازی کند و همچنین فضای بیشتری برای بازی و فعالیت داشته باشد.

انتخاب فرش ماشینی باکیفیت براى اتاق کودک

فرش اتاق کودک چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

فرش اتاق کودک در تماس مستقیم با پوست بدن کودک شماست. دهان کودک ممکن است به فرش برخورد کند و حتی ممکن است کودک شما چیزی را از سطح فرش برداشته و به دهان خود بگذارد. از طرفی فرش اتاق کودک معمولا تند تند کثیف می شود و نیاز به شست و شو پیدا می کند، پس باید دوام بالایی در برابر شست و شو نیز داشته باشد. با در نظر گرفتن نکات زیر می توانید بهترین جنس فرش را برای اتاق کودک خود انتخاب کنید.

1.تاثیرات فرش اتاق خواب روی سلامت کودک

جنس فرش اتاق کودک مستقیماً با سلامتی کودک شما در ارتباط است.الیاف بی کیفیت چون پلی پروپیلین یا فرش هایی که از مشتقات نفتی و پلاستیکی تولید می شوند یا با مواد غیر استاندارد رنگرزی می شوند، هم برای سلامت کودک شما و هم برای سلامت محیط زیست مضر هستند.الیاف بی کیفیت می توانند باعث بروز حساسیت های پوستی و تنفسی شوند.در صورتی که فرش هایی که از الیاف با کیفیت مثل : پشم،پنبه ، پنبه -پلی استر ،ابرشم و یا اکریلیک بافته می شوند نه تنها باعث بروز بیماری نمی شوند بلکه به صورت طبیعی ضد حساسیت،ضد الکتریسیته ی ساکن و سازگار با پوست بدن هستند.

2.دوام فرش اتاق کودک

فرش اتاق کودک باید یکی از مقاوم ترین فرش های منزل شما باشد. زیرا که رفت و آمد و جنب و جوش و احتمال لک شدن و کثیف شدن در این اتاق بیشتر از اتاق های دیگر خانه است.

از این رو فرش اتاق کودک دارای الیاف با کیفیت و با دوام باشد که هم لکه به خود نگیرد و هم در اثر شست و شو دچار آسیب یا پارگی نشود.

فراموش نکنید که فرش با الیاف بی کیفیت عمر کوتاهی دارد و خریدن آن هم برای سلامت کودک شما مضر است و هم از نظر اقتصادی مرقون به صرفه نیست.

انتخاب طرح فرش برای اتاق خواب کودک

بعد از بررسی مزیت ها،کاربرد و کیفیت فرش، قدم بعدی انتخاب یک طرح و رنگ زیبا برای اتاق فرزندتان است.

انتخاب طرح در نهایت وابسته به سلیقه ی شما است،اما بهتر از قبل از تصمیم نهایی نکات زیر را مطالعه کنید.

·فرش فانتزی و کودکانه اتاق خواب کودک

فرش های فانتزی با طرح کودکانه اولین گزینه برای اتاق خواب کودک هستند ، اما آیا بهترین انتخاب نیز هستند؟

فرش های فانتزی برای کودکان جذاب هستند. کودکان از طرح های کارتونی و رنگی خوششان می آید و با آن ارتباط برقرار می کنند.برای مشاهده انواع فرش ماشینی با تنوع سبک ، رنگ و نقش برای خانه و آشپزخانه و اتاق کودک همین الان به اینجا کلیک کنید.

درست است که این فرش های برای کودکان جذاب تر است، اما فراموش نکنید که دنیای رنگارنگ کودکان خیلی زود شکل عوض می کند و کودکان تنوع طلب هستند و فرش فانتزی و شلوغ زوتر از انتظار شما جذابیتش را برای بچه ها از دست می دهد و در بهترین حالت هنگامی که کودک شما به نوجوانی نزدیک می شود تقاضای فرشی جدید خواهد کرد و بعد از بزرگ شدن بچه ها فرش های فانتزی کاربردی برای بخش های دیگر خانه نخواهند داشت.

اکثر فرش های فانتزی تولیداتی با کیفیت پایین تا متوسط هستند که به معنای آسیب پذیرتر بودن و طول عمر کوتاه آنها است.

اما اگر طرفدار فرش های فانتزی و کودکانه هستید یا کودک شما اصرار به خرید این سبک فرش ها را دارد ،توصیه ی ما به شما استفاده از قالیچه ها یا پادری های فانتزی است که مرقون به صرفه تر از خرید فرش فانتزی با ابعاد بزرگتر هستند.

انتخاب فرش ماشینی باکیفیت براى اتاق کودک

 

·فرش های ساده و مینیمال برای اتاق خواب کودک

فرش، شگی و گلیم های تک رنگ و ساده یا مینیمال با نقوش و ظریف ، بهترین و ماناترین انتخاب برای اتاق خواب هستند .

دکوراسیون ساده هیچ وقت از مد نمی افتد و خسته کننده نمی شود و به شما این امکان را می دهد که سالهای سال از فرش خود در هر جایی از منزل استفاده کنید.

در صورت استفاده از شگی یا گلیم برای اتاق کودک،حتما از ترمز فرش استفاده کنید تا از آسیب رسیدن به فرزند عزیزتان جلوگیری کنید.

·فرش های اصیل و سنتی برای اتاق خواب کودک

استفاده از فرش های سنتی پر نقش و نگار با رنگبندی تیره برای اتاق خواب چندان توصیه نمی شود. این قرش ها اتاق کودک را خسته کننده و دلگیر می کنند.

فرش های با نقوش اصیل یا نقوش اصیل وینتیج شده با رنگبندی مدرن انتخاب بهتری برای اتاق خواب کودک هستند.

اگر به دنبال فرش ماشینی باکیفیت و قیمت مناسب هستید پیشنهاد می کنم به وبسایت فروشگاه فرش بهشتی مراجعه کنید.برای خرید انواع فرش ، پادری، می توانید از تمامی شعب و نمایندگی های فرش بهشتی دیدن فرمایید.

شماره تماس : 02141173

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز