خبرگزاری کار ایران

از میزان تولید آب معدنی در ایران چقدر میدانید ؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۵۰۳

تولید آب معدنی در کشور ایران به یکی از خط تولیدهای پر رونق تبدیل شده است. علت اصلی آن نیز، تقاضای بسیار زیاد افراد برای خرید این محصول و کسب اطلاعات در رابطه با مضرات استفاده پی در پی از آب های لوله کشی است. کارخانجاتی به خرید دستگاه پت می پردازند و در کنار خط تولید آب معدنی، خط تولید بطری های آب معدنی را نیز از آن خود می کنند، تاثیر بسیاری در میزان تولید آب معدنی در کشور ایران دارند. از آنجایی که حتما کنجکاو شده اید که این میزان چقدر است، در این مطلب همراه ما باشید تا به بررسی همه جانبه این موضوع بپردازیم.

نگاهی به گردش سالانه تولید آب معدنی در کشور ایران

یکی از جالب ترین خط تولیدهایی که در ایران وجود دارد، خط تولید آب معدنی است. اگر می پرسید چرا؟ باید بگوییم که نیمی از این خط تولید وابسته به محصولات داخلی بوده و نیمی ممکن است با توجه به نوسانات ارز، کاهش یا افزایش داشته باشد. بگذارید به نوعی دیگر این موضوع را برای شما شرح دهیم.

زمانی که شما تصمیم می گیرید تا کارخانه تولید آب معدنی را راه اندازی کنید، نیاز به دو زیر مجموعه دارید:

  1. چشمه ای که آب مورد نیاز را از آن تامین کنید.
  2. دستگاه هایی مانند بلومولدینگ یا شرینک اورلپ که به تولید بطری های پلاستیکی آب بپردازید.

برخی از افراد گزینه دوم را نادیده می گیرند که به طبع سود کمتری از تولید خود می برند؛ اما دسته افرادی که هم به تولید آب مورد نیاز و هم بطریهای پلاستیکی می پردازند، سالانه تولیدات بسیاری را در کشور ایران ایجاد می کنند. در حال حاضر، 46 کارخانه تولید اب معدنی در بازار حضور داشته که نیاز 300 الی 400 میلیون بطری آب در سال را تامین می کنند. حال چه چیزی می تواند این تولید را افزایش دهد تا راه به بخش صادرات نیز باز شود؟ بله، قطعا خرید دستگاه پت یا سایر دستگاه هایی که می تواند تولید بطری اب معدنی و آب معدنی را سرعت بخشد.

تاثیر دستگاه های پیشرفته در تولید آب معدنی در ایران

صنعت تولید آب های معدنی در حال حاضر به عنوان یک صنعت پیشرفته معرفی می شود. حضور انواع و اقسام دستگاه ها نظیر دستگاه لیبل زن بطری و یا ماشین الات تولید بطری پت در کنار دستگاه هایی که به حمل و انتقال آب از چشمه می پردازند، رنگ و بویی تازه و عجیب را به این صنعت بخشیده اند.

حال چرا می گوییم عجیب؟ در کشور ایران، همان طور که در بخش قبلی نیز اشاره کردیم، سالانه بین 300 الی 400 میلیون بطری آب تولید و روانه بازارها و خرده فروشان مانند سوپرمارکت ها می شوند. با توجه به این که سالانه گردش مالی حدودا 115 میلیارد تومان از تولید آب های معدنی بدست می آید، اما ایران باز هم به عنوان ارزان ترین کشور در تولید آب های معدنی شناخته می شود که این را مدیون این دسته از دستگاه ها است.

شاید در کشورهای جهان اول نیز حضور این دستگاه ها به چشم آید، اما منابع اولیه ای که ایران در دست دارد، چیزی فراتر از کشورهای اروپایی و آمریکایی است. این منابع در کنار خرید دستگاه پت یا لیبل زن بطری، به نوعی یک ترکیب عالی از تولیدات را ارائه می دهد؛ چیزی که قطعا کشورهای دیگر برای بدست آوردن آن باید تلاش بسیاری را انجام دهند، زیرا به طبع هر کشوری دارای چشمه های طبیعی نیست که بتواند مهم ترین و اصلی ترین بخش خط تولید آب معدنی را تامین کند.

از میزان تولید آب معدنی در ایران چقدر میدانید ؟

آیا میزان تولید آب معدنی در ایران آنقدری است که به صادرات راه پیدا کند؟

خبر خوب این است که کشور ایران همین حالا نیز در دسته بندی صادرات آب معدنی دیده می شود و این موضوع را مدیون تولیدات بی نظیر کارخانجات پیشرفته است. بطری های آب ایرانی در حال حاضر به عراق و سایر کشورهای همسایه ارسال می شود و همین موضوع باعث می شود تا کارخانه هایی که هم وظیفه تولید داخل را بر عهده دارند و هم وظیفه تولید خارج، روند ارائه آب های معدنی را سرعت دهند. حال چگونه می شود این کار را انجام داد و اگر خودمان در بخش صادرات حضور نداریم، بتوانیم با تولید بیشتر به این بخش نیز راه پیدا کنیم؟

  • برای این کار می بایست از بهترین مواد اولیه برای ساخت بطری های آب معدنی استفاده کنیم تا با استاندارند های جهانی مطابقت داشته باشد.
  • می بایست از انواع دستگاه های پیشرفته مانند بادکن پت یا دستگاه شرینک اورلپ در کنار نیروی انسان استفاده کنید تا سرعت تولید شما افزایش پیدا کند.
  • حواستان به سرمایه نیز باشد! سرمایه خط تولید شما مهم ترین چیزی است که شما را به بخش صادرات می رساند. در صورتی که نتوانید نیاز تولید داخلی را برطرف کنید، قطعا نمی توانید به بخش صادرات نیز برسید.

حقیقتی که پشت خبر کاهش 40 درصدی آب معدنی ایران است، چیست؟

در سال 1399 بود که خبری مبنی بر کاهش 40 درصدی استفاده از آب های معدنی در کشور ایران مطرح شد. این خبر نشان دهنده این بود که افراد دیگر تمایلی به خرید آب های معدنی نداشته و همین موضوع باعث شده تا تولید کنندگان به مشکلات اقتصادی بسیاری برخوردار کنند.

اما با توجه به این خبر، حقیقتی که در پشت آن بود، چیست؟ همان طور که می دانید، در آن زمان، تمامی شهرهای کشور ایران درگیر بیماری کرونا بوده و همین موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد از خریدهای سوپرمارکتی و یا مراجعه به مراکز ورزشی و تفریحی امتناع کنند.

این موضوع باعث کاهش خرید بطری های آب معدنی شده بود. نکته مهم این بود که به همین دلیل، بسیاری از افراد که قصد راه اندازی خط تولید آب معدنی را داشتند، بخاطره این موضوع از این زمینه فاصله گرفتند. به هر حال، در حال حاضر ما شاهد از بین رفتن این بیماری و رونق بیشتر سفرها و مراجعه افراد به مراکز ذکر شده هستیم. پس شما می توانید با راه اندازی این خط تولید و استفاده از دستگاه هایی مانند دستگاه بادکن یا خرید دستگاه پت، سود بالایی را از این طریق، کسب کنید.

از میزان تولید آب معدنی در ایران چقدر میدانید ؟

کلام آخر

کشور ایران در حال حاضر بین 300 الی 400 میلیون بطری آب معدنی در سال تولید می کند و این موضوع می تواند با استفاده از دستگاه های مانند بادکن یا خرید دستگاه پت افزایش پیدا کند. با توجه به نکات ذکر شده، می توانید خط تولیدی مجهزی را توسط شرکت دانش بنیان برزین صنعت راه اندازی کنید و سود بالایی از تولیدات خود به دست آورید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز