خبرگزاری کار ایران

خرید برند ثبت شده چگونه انجام می شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۵۶۹

امروزه، با توجه به پیشرفت امور در همه زمینه ها، کسب و کار شما نیز باید پیشرفت کند؛ حال چگونه؟ داشتن برند تجاری برای کسب و کار خود، باعث ارتقا فعالیت شما می شود زیرا باعث جذب بیشتر مشتری می شود و همچنین داشتن برند برای هر کسب و کاری، باعث ایجاد رقابت بین رقبا می شود. با این حال، خیلی از مدیران، تولید کنندگان، کار آفرینان و صاحبین کسب و کار ها هستند که هنوز معنی برند را به خوبی متوجه نشده اند.

خیلی از افراد فکر می کنند که برند سازی فقط امکاناتی برای تبلیغات و ارائه محصولات و خدمات شرکت را ایجاد می کند اما در واقع چنین نیست. برند سازی، قابلیت ها و مزایای خیلی بیشتری دارد و چیزی بالاتر از تبلیغات محصولات و خدمات است. از دیگر مزایای برند سازی، می توان به داشتن ارزش، اعتبار و فضای رقابتی اشاره کرد.

اگر شما می خواهید یک شغل یا کسب و کار موثر و موفق داشته باشید، لازم است بر اساس یک نقشه مرتب و منسجم شده و با توجه به اهداف خود، بتوانید برند تجاری فعالیت خود را به کاربران و افراد ارائه کنید. این امور، فقط با جذب افراد توسط ارائه برند تجاری امکان پذیر است.

برند ثبت شده ، آماده یا برند فروشی چیست؟

برند ثبت شده آماده یا برند فروشی، علامت یا نام تجاری است که همه روند های ثبت برند را طی کرده و گواهی نامه ثبت برند آن توسط اداره ثبت علائم صادر شده است.

اگر می خواهید برند و علامت تجاری خود را ثبت کنید، باید طبق شرایطی، مراحل مختلفی را طی کنید و گاها ممکن است طی کردن این مراحل، طولانی شود. راه حلی که برای سرعت بخشیدن برای داشتن برند وجود دارد، خرید برند آماده است. استفاده کردن از برند آماده، به روند امور شما سرعت می دهد و دارای نام های متنوع و خاص است که به دو صورت فارسی و لاتین موجود است.

برای راحتی در انتخاب نام ها توسط شما، موسسه ثبتی تکسفیر، افراد متخصص و مجرب را برای خدمت رسانی به شما در اختیارتان قرار می دهند تا این افراد، مجموعه ای از تمام برند های آماده در تمام زمینه ها را معرفی کرده و شما بتوانید به راحتی نام برند مورد نظر را انتخاب کرده و آن را خریداری کنید.

نکته حائز اهمیت این است که هنگامی که شما برند یا علامت تجاری خریداری کنید یا ثبت کنید، شما صاحب آن نام بوده و جزو دارایی های شما می باشد و قابلیت این را دارید که مثل دیگر دارایی های خود، آن را منتقل و یا واگذار کنید. در نتیجه برند یا علامت تجاری، بعد از اینکه به ثبت رسید و شماره و همچنین گواهی ثبت را دریافت کرد، می توان آن را انتقال داد و یا واگذار کرد. به این خاطر مالکین برند و علامت تجاری و یا درخواست کنندگان خرید برند، با توجه به ماده 139 مقررات اجرایی قانونی ثبت برند و علامت تجاری، این امکان را دارند که برند خود را خرید و فروش کنند.

مشکلات ثبت برند جدید

یکی از مشکلات ثبت علامت تجاری و برند، به وجود آمدن خطرات فرضی است. گاها پیش می آید هنگام ثبت برند، با خطایی مواجه شوید، خطاهایی که باعث می شود تمام مراحلی که تا به الان طی کردید، رسما بی فایده شوند. این گونه مجبورید دوباره این مراحل را طی کنید تا خطا بر طرف شده و زمان زیادی را بابت این قضیه از دست می دهید. برخی از این مشکلات را می توان بصورت زیر نام برد:

  • تشابه اسمی برند
  • تشابه علامت یا لوگویی برند
  • نقص مدارک هویتی
  • نقص مدارک اثبات فعالیت مثل جواز یا کارت بازرگانی

ناگفته نماند این خطاها، هزینه های اضافی را شامل می شود. اما در خرید یک برند آماده با هیچ کدام از این مشکلات مواجهه نمی شوید.

خرید برند ثبت شده چگونه انجام می شود؟

مراحل انتقال برند خریداری شده

  1. شما باید به منظور تهیه سند صلح علامت تجاری، به دفتر خانه اسناد رسمی مراجعه کنید.

  2. به منظور احراز هویت سابقه و گذشته ثبت برند یا علامت تجاری، باید از سازمان مالکیت صنعتی، از دفتر خانه استعلام بگیرید. (هنگام انتقال دادن برند، باید زمان اعتبار تاییدیه ثبت برند مورد توجه قرار بگیرد که که از مدت آن نگذشته باشد)

نکته: کلیه اقدامات این مرحله در صفحه استعلام برند بصورت کامل ذکر شده است

  1. تقاضا کتبی در دفتر خانه ثبت اداره مالکیت صنعتی به منظور ثبت کردن انتقال برند

  2. پخش و منتشر کردن آگهی اطلاعیه انتقال برند یا علامت تجاری در روزنامه های قانونی و رسمی

خرید برند آماده یا همان برند فروشی، نسبت به ثبت کردن برند و طی مراحل طولانی آن، دارای مزیت های خیلی زیادی است که در ادامه به این مزیت ها می پردازیم:

  1. سرعت بخشیدن به امور و صرفه جویی وقت

  2.  نام برند از قبل انتخاب شده

  3. ثبت کردن برندی که می تواند دارای نام فارسی و لاتین باشد

  4. نجات از مشکلات و دردسر های مختلف برای طی کردن ثبت برند و علامت تجاری

  5. عدم تهیه کارت بازرگانی جهت استفاده از حروف لاتین

  6. عدم تهیه مجوز کسب و کار و فعالیت مانند جواز پروانه بهره برداری در مواقعی که نیاز به مجوز بود.

  7. انتقال دادن اسناد در کوتاه ترین مدت

  8. ثبت کردن همه محصولات و کالا ها مشابه

 

مدارک خرید و فروش برند آماده

یکی از مزایای فوق العاده عالی خرید برند آماده، نیاز نبودن به تهیه برخی مدارکی مانند کارت بازرگانی، دریافت مجوز و ... است. تنها می بایست کارت شناسایی و اسناد هویتی خود را تهیه کرده و برند آماده مورد نظر خود را انتخاب نمایید. در ادامه به مدارکی که باید تهیه و ارائه شوند می پردازیم:

  • مدارک و اسناد هویتی  فروشنده برند و خریدار برند مانند کارت ملی و شناسنامه

  • اگر برای طی کردن مراحل خرید یا فروش برند، از وکیل کمک کرده و امورتان را انجام می دهد، ارائه مدارک و اسناد وکیل ضروری است.

  • مدارک و اسناد نوع و زمینه کسب و کار

  • ارائه شماره اظهارنامه

  • ارائه شماره ثبت برند

  • مدارک و اسنادی که مربوط به ثبت کردن برند است مانند تقاضا و آگهی ای که در روزنامه ثبت شده است.

 

بعد از این که مدارک ذکر شده را تهیه کردید، در دفتر خانه، قرارداد خرید و فروش برند و علامت تجاری، انجام می گیرد.

قیمت برند های فروشی و ثبت شده

در واقع قیمت برند های ثبت شده بازه بسیار متغیری دارند و نسبت به طبقه ثبت شده اند ، میزان سابقه زمانی ، میزان محبوبیت و مشهوریت و میزان هزینه های تبلیغاتی که صاحب قبلی برای آن انجام داده قیمت  آنها از ۵ میلیون تومان تا چند میلیارد تومان قیمت گذاری می شوند.

خرید برند ثبت شده چگونه انجام می شود؟

نتیجه گیری

شما می توانید برای تسهیل مراحل خرید برند آماده ، از راهنمایی افراد متخصص و کارشناسان موسسه ثبتی تکسفیر استفاده کنید. این اقدام باعث می شود علاوه بر سرعت بخشیدن به این فعالیت و همینطور  هزینه های به صرفه تر نسبت به اغلب موسسه ها ، با اطمینان خاطر بیشتری به جستجو ، پیدا کردن و در نهایت خرید برند آماده و ثبت شده اقدام نمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز