خبرگزاری کار ایران

مراکز دیدنی اسپانیا

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۲۸۰

اسپانیا کشوری است از قاره بزرگ اروپا که درشبه جزیره ایبری در اروپای غربی واقع شده و بسیار متمدن است و فرهنگ و تاریخ قوی دارد که پایتخت آن مادرید یا در زبان محلی مَجرید است که تمام امورات مربوط به کشور در این شهر انجام می شود. اسپانیا کشوری مستقل است و عضو اتحادیه اروپا می باشد. زبان مردم اسپانیایی بوده و ۴۸۳ میلیون نفر زبان مادری‌شان اسپانیایی است.

جالب است بدانید که در قرن نهم میلادی مسلمانان موری، اسپانیا را تحت سلطه خود گرفته و قسمت اعظم آن را تسخیر کرده اند و شهری به نام المدینه در آنجا ساخته اند. اسپانیا در فصول مختلف سال گردشگران زیادی را می پذیرد و کشوری است که دارای جزیره و ساحل است و هم طبیعت زیبایی برای دیدن دارد و هم عمارت و ساختمان ها و موزهایی که در جهان شهره هستند نظیر موزه دل پرادو یا ساختمان کازا میلای در آن قرار دارند، قصد داریم در ادامه به معرفی مراکز دیدنی اسپانیا بپردازیم.

کلیسا ساگرادا فامیلیا

کلیسای ساگرادا فامیلیا از جاهای دیدنی اسپانیا به شمار می آید که در شهر بارسلونا واقع شده است و بخاطر جذابیت های آن به عنوان مرکز توریستی بزرگی نیز شناخته می شود و طراح برای نشان دادن اعتقاد مذهبی خود تصمیم گرفت بزرگترین و خاص ترین کلیسای جهان را خلق کند و بنایی بسازد که در نظر آیندگان برترین کلیسای جهان باشد .

این کلیسا هنوز نیز در سال ۲۰۲۳ ساخت آن ادامه دارد و امید می رفت که ۳سال دیگر در ۱۰۰مین سالگرد درگذشت گائودی ساخت آن به پایان برسد، اما انگار هنوز ساخت آن ادامه دارد و شاید تا سال ۲۰۳۰ و بیشتر نیز ادامه داشته باشد و بودجه ساخت آن از بلیط بازدیدکنندگان آن تامین می شود.

این کلیسا دارای سه بخش از زندگی حضرت مسیح را شامل می شود، از تولدحضرت مسیح و ورود ان حضرت به اورشلیم و مرگ و رستاخیز آن حضرت و آینده ان حضرت  است.

قسمت تولد حضرت مسیح دارای سه ورودی است، ورودی راست ایمان، ورودی چپ امید و ورودی مرکز خوش قلبی است. گویی گائوردی می خواسته درک خود از عالم هستی و وجود مطهر حضرت مسیح را در این کلیسا پیاده کند. هر بخش از کلیسا معنای متفاوتی دارد، او فقط توانست طراحی قسمت های اصلی کلیسا را توضیح و تفسیر کند و قسمت های جزئی ان بدون تفسیر خود او ماند و هرکدام از بخش ها مستقل و جداگانه است و به دیگری ارتباط ندارد .اگر قصد سفر به اروپا را دارید حتما مقاله اخذ ویزای توریستی فرانسه در آژانس فرانسوی سیمرغ تراول را دنبال نمایید

مراکز دیدنی اسپانیا

کوردبا

کوردبا شهری تاریخی و طبیعی و در اَندَلُس جنوب اسپانیا می باشد و از مهم ترین مراکز فرهنگی اسلامی است. این شهر آنقدر زیباست که هر پاسیو زیبای خانه های آن برای خود تابلوی نقاشی می باشد. همچنین مسجدهای متعددی در این شهر ساخته شده که نظر مسلمانان را به خود جلب کرده است.

از موارد مهم کوردوبا میتوان به تفریحات مردم این شهر یعنی گاو بازی اشاره کرد که این بازی مختص اسپانیایی ها می باشد و کوردوبا نقش به سزایی در زنده نگه داشتن این رسم داشته است.

میدان شهرداری

غالبا میدان در اسپانیا بسیار مرسوم بوده و در واقع میدان ها نماد خونگرمی و دلگرم بودن مردم اسپانیا است، چرا که در میدان ها مردم برای مراسم مختلف دور هم جمع می شدند و همچنین مراسم گوناگون در شهرهای اسپانیا همیشه برقرار بوده است. میدان شهرداری نیز محل تجمع و انجام کارهای مهم بوده است، نظیر مسابقات اسب سواری یا شاید گاو بازی و اتش بازی.

در سال ۱۶۱۷ ساخت میدان آغاز شده است و در سال ۱۶۱۹ توسط خوان د ویلانیو تکمیل شده است. جاذبه های گردشگری اسپانیا شامل میدان ها و ساختمان های زیادی است که میدان شهرداری از جذاب ترین انها است. این میدان ۱۲۹ متر طول و ۹۴ متر عرض دارد و برای ورود به این میدان می توان از ۹ درب که در ساختمان اطراف تعبیه شده استفاده کرد .

موزه دل پرادو

موزه دل پرادو از مکان های گردشگری اسپانیا است که واقعا از آثار عجیبی که در این موزه می بینید شگفت زده می شوید و برجسته ترین آثار نقاشی در آن دیده می شود. پرادو به معنای علفزار است، چرا که قبلا منطقه ساختمان پرادو باغ و علفزار بوده است و این موزه در قرن ۱۸ افتتاح شده و از آن موقع میزبان آثار نقاشان چیره دستی همچون رامبراند و دُورِر بوده و هست .

از اثر معروف ندیمه ها اثر ولاسکز نیز در این موزه دیده می شود، در این نقاشی شاهزاده مارگاریتا و ندیمه هایش و یک نقاش و قلموی آن دیده می شود.

کارشناسان معتقدند که از آثاری که در موزه دل پرادو وجود دارد به خوبی نگهداری شده و مسئولان این موزه از عهده وظیفه خود به خوبی برآمده اند.

اگر به دنبال سفر به اروپا هستید حتما سری به تور فرانسه زده و با شرایط آن آشنا شوید

کازا میلا

از جاذبه های توریستی اسپانیا می توان به کازا میلا اشاره کرد، بنایی که بخاطر شگفت انگیز بودن معماری آن در یونسکو ثبت جهانی شده است. در این معماری درعین قدمت ، نویی خاصی دیده می شود. درون این بنا از بیرون آن شگفت انگیزتر است و معمار این بنا معتقد بوده که طبیعت مادر همه طرح ها در جهان است و شما هر طرحی را که خلق کنید، طبیعت از قبل آن را خلق کرده است .

در طراحی داخلی این بنا که ۹طبقه است، از طبیعت الهام گرفته و زیبایی خارق العاده ای را به وجود آورده است، البته حیف که تمام ۹طبقه این بنا به طور کامل در معرض عموم قرار نگرفته و فقط گردشگران از پشت بام و طبقه چهارم و اتاق زیرشیروانی آن می توانند دیدن کنند.

کازا میلا به معنای خانه میلا می باشد و طراحی آن این گونه است که هیچ گونه خط شکسته و یا صافی در آن نمی بینید، همه خطوط به شکل خاصی انحنا دارند.

کازا میلا آنقدر نو و جدید است که وقتی به آن نگاه می کنید شاید با خود بگویید این ساختمان ماه قبل یا سال قبل طراحی شده است. این ساختمان در سال ۱۹۰۵ تا ۱۹۱۰ برای یک زوج ثروتمند ساخته شده است و از مواردخارق العاده این بنا دودکش هایی است که به صورت سورئال است .

پلازا دو اسپانا

پلازا به زبان اسپانیایی به معنای میدان است و محل جمع شدن و فضای عمومی است که مردم در آنجا تجمع پیدا می کنند. در واقع پلازا از آن دست میدان هایی است که نوستالژی بوده و در ذهن مردم خاطره ی خوب دارد مانند میدان آزادی ایران.

پلازا دو اسپانیا میدانی است به شکل مستطیل که ۱۲۹ متر طول و ۹۴ متر عرض دارد که سنگ فرش شده است و جزو مکان های توریستی اسپانیا نیز به شمار می آید. میدان پلازا دو اسپانیا در قرن ۱۶ میلادی ساخته شده و ترمیم آن در قرن های بعدی نیز انجام شده و معماری بسیار جالب و قدیمی دارد .

در پایین قسمت میدان، کاخ سلطنتی که خاندان سلطنتی در آنجا اقامت دارند، وجود دارد.

قصد دریافت اقامت فرانسه را دارید و میخواید با شرایط آن بیشتر آشنا شوید حتما با آژانس فرانسوی سیمرغ تراول در ارتباط و یا این لینک را دنبال نمایید

مراکز دیدنی اسپانیا

شهر هنرها و علوم والنسیا

یکی از چیزهای معروف اسپانیا مربوط به شهر والنسیا می باشد. درست حدس زدید منظور شهر هنرها و علوم والنسیا می باشد و همانطور که از نام آن مشخص است یک مجموعه تفریحی، علمی، فرهنگی و هنری است که مرحله اول ساخت آن در سال ۱۹۹۶ به پایان رسید و مجدد مرحله دوم آن سال۱۹۹۸ به مرحله نمایش درآمد.

شنیدنی است بگوییم که مکان این مجموعه تفریحی قبلا مسیر طغیان رودخانه ای بوده که دائما به شهر آسیب می زد و مسئولان این شهر تصمیم گرفتند پس از تغییر مسیر این رودخانه، جای خالی آن را با چنین مکان زیبایی پر کنند. این بنا را دو مهندس طراحی و اجرا کرده اند که واقعا طراحی آن بسیار شگفت انگیز است.

بزرگترین آکواریوم اروپا متعلق به همین مکان تفریحی است که ۴۲ میلیون لیتر آب را در درون خود دارد و ۵۰۰ گونه از جانوران دریایی را در خود پرورش می دهد که مجموعا آمار آنها ۴۵ هزار می شود. در واقع این اکواریوم هم جنبه توریستی دارد و از دیدن انواع موزه و گالری های هنری در این مجموعه شگفت زده خواهید شد و همچنین جنبه پژوهشی علمی دارد، چرا که در آن جانوران بر اساس موقعیت جغرافیایی خود یعنی از قطب شمال تا خط استوا تقسیم شده اند و بر روی زیست آنها تحقیقات انجام می شود و کل مجموعه آکواریم به شکل گل نیلوفر ساخته شده است.

مینورکا

اسپانیا کشوری توریستی تفریحی است که علاوه بر سازه های دست ساز بشری، طبیعت بسیار زیبایی نیز دارد. از جمله بخش هایی از طبیعت اسپانیا می توان جزایر بی نظیر مینورکا یا همان مایورکا را نام برد. جزیره ای در مدیترانه که ۳۰۰ روز از سال آفتاب سرتاسر آن را دربرگرفته و هوای معتدل تابستانی دارد.

تقریبا جمعیتی در حدود ۹۰۰هزار نفر در آن زندگی می کنند البته ناگفته نماند که افراد زیادی نیز در این جزیره صاحب ملک هستند و ویلاهای زیبایی را ساخته اند.

به خاطر آب و هوای ناب و خوب این جزیره همیشه توریست ها در این مکان هستند و از مناطق دیدنی آن نظیر کلوب ها، پلاژ ها و مغازه ها و کافی شاپ های آن لذت می برند. همچنین این جزیره از نظر اقتصادی موقعیت خوبی دارد و از مکان های طبیعی بکر آن قلعه بلور است که مربوط به قرن ۱۴ میلادی است و دورانی شکل بوده است و این قلعه هیچ وقت به حال خود رها نشده و همیشه از آن استفاده های گوناگونی صورت گرفته است.

اگر فرد مذهبی هستید بد نیست از کلیسای گوتیک نیز بازدید کرده و در دهکده ای که در قرون وسطی وجود داشته قدم بزنید و از دیدن آن نهایت لذت را ببرید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز