خبرگزاری کار ایران

بانک آینده؛ تجربه برتر در ادغام نهادهای پولی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۵۳۹

توانایی پاسخگویی بانک‌­ها در برابر ذی­نفعان خود، به ویژه، سپرده­‌گذاران را می­‌توان در شرایط بحرانی سنجید. کما این­که، بانک­‌های ایالات متحده آمریکا در سال­های 2007 و 2008 میلادی و بریتانیا در 2007 میلادی دچار بحرانی وسیع، به مفهوم تبخیر نقدینگی شدند که تنها با اقدامات نجات بانکی دولتی، از بحران مذکور نجات پیدا کردند.

به گزارش ایلنا، با این مضمون، در کشور، در سال1391، بانک مرکزی اقدام به ادغام سه نهاد پولی سابق و تشکیل بانک جدید آینده نمود.  بانکی که فعالیت خود را با منابع غیر نقد نهادهای ادغام شده سابق و تعهدات نقدی مربوط به سپرده­‌گذاران آنها آغاز کرد. تا آنجا که کارشناسان حوزه بانکی، هجمه گسترده سپرده­‌گذاران را برای بازپس گیری وجوه، به دلیل ترس از دست دادن سرمایه خود پیش بینی می­‌کردند.

پدیده­ای که با عنوان Bank run در سیستم های بانکی کشورهای دنیا تجربه شده است. حتی رسانه­‌های معاند نیز فرصت را مغتنم شمرده و هجمه‌­های خود را علیه این بانک خصوصی با هدف تضعیف نظام بانکی کشور و ایجاد تنش مذکور تشدید کردند. اما بر خلاف تصور آنها، امورات مربوط به سپرده­‌گذاران نهادهای پولی سابق و سپرده‌­گذاران جدید، مورد رسیدگی قرار گرفته و موجبات آرامش سپرده­گذاران بانکی کشور فراهم گردید.

تا آنجا که، بانک آینده، در حال حاضر، بزرگ‌ترین بانک بزرگ خصوصی کشور، در مقیاس‌­های ارزیابی اندازه بانک­‌ها می­‌باشد؛ که مبنای آن را استحکام اعتماد عمومی به این بانک می­‌توان دانست.

اهتمام بانک آینده در ساماندهی تعاونی اعتبار منحله افضل توس نیز برجستگی نقش آن در جلوگیری از هجمه‌های بحران آفرین به شبکه بانکی کشور را نمایان نموده است. مشقت مرتفع کردن چنین مواردی با ظرفیت بحران‌­آفرینی عمومی را متخصصان حوزه بانکداری و کارکنان بانک آینده به خوبی درک می‌کنند.

این همه، به موازات پیشبرد تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه­ تمام متعلق به نهادهای ادغامی سابق صورت پذیرفته است. پروژه‌­های ارزنده­ای که عموم مردم، در مالکیت و بهره­‌مندی از آنها شراکت خواهند داشت. اقدام مثبتی که با نمایشی خصمانه توسط رسانه‌­های معاند، سعی بر تضعیف و کوچک­‌نمایی آن شده است. با این وجود، مدیران بانک آینده، ایستادگی در مقابل خبرسازی­‌ها و سوگیری­های مغرضانه را به منظور حفظ آرامش شبکه بانکی نظام جمهوری اسلامی ایران، وظیفه اساسی خود دانسته و همواره برای برقرار ارتباط دوسویه با ذی­نفعان و منتقدان دلسوز، با شفافیت افزون­‌تر در گزارش‌های مالی و بسترهای ارتباطی الکترونیکی اهتمام داشته‌اند.

امید آن است با پی­گیری اخبار اقدامات مثبت مدیران و کارکنان این بانک برخوردار از دارایی‌­های ارزنده، شاهد رویدادهای مثبتی برای نظام بانکی کشور و ذی­نفعان آن باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز