خبرگزاری کار ایران

5 نکته برای نوشتن پایان نامه در زمان کوتاه!

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۳۴۹

نوشتن پایان نامه یک فرآیند است. در صورتی که مراحل فرآیند پایان نامه به طور صحیح و موثر برنامه ریزی و پیگیری شود، پایان نامه دقیق و معتبر علمی به دست می آید. تنها راه درست برای نوشتن پایان نامه در زمان کوتاه، برنامه ریزی خوب است. دانشجویانی که در نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد یا نوشتن پایان نامه کارشناسی بی تجربه هستند ممکن است با مشکلاتی روبرو شوند. در این مقاله در مورد ترفندهای پایان نامه نویسی و نکاتی که به شما در نوشتن پایان نامه در زمان کوتاه کمک می کند صحبت خواهیم کرد.

تعیین موضوع پایان نامه

به نقل از مدیر شرکت آماژ  خانم دکتر مرادی پایان نامه نویسی با تهیه و تعریف صحیح موضوع پایان نامه آغاز می شود. باید منابع و تئوری های کافی در مورد موضوعی وجود داشته باشد که به عنوان منبعی برای نوشتن پایان نامه در مورد موضوعی که انتخاب می کنید باشد. اگر احتمال کمتری برای به دست آوردن اطلاعات در مورد موضوعی که انتخاب کرده‌اید، می‌توانید انصراف دهید. همچنین، برخی از مسائل ممکن است به مجوزهای خاصی برای دسترسی به داده ها نیاز داشته باشند.

تعیین هدف تحقیق

تعیین هدف تحقیق جایگاه مهمی در روند نگارش پایان نامه دارد. هدف تحقیق شما باید اکتشافی، توصیفی و تبیینی باشد. به ویژه هدف از انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری باید تبیینی و توصیفی باشد. پایان نامه های توضیحی سهولت زیادی در شکل گیری چارچوب نظری و ایجاد فرضیه ها فراهم می کند.

محدود کردن موضوع پایان نامه

دامنه موضوع پایان نامه شما باید تا حد امکان خاص و محدود باشد. به جای «هوشمند سازی ساختمان »، می‌توانید «سیستم هوشمند ساختمان » را انتخاب کنید. با محدود کردن موضوع پایان نامه، داده ها با وضوح و وضوح بیشتری در اختیار شما قرار می گیرند و کار شما آسان تر می شود.

تعیین روش تحقیق

5 نکته برای نوشتن پایان نامه در زمان کوتاه!

شما باید تعیین کنید که از کدام فرضیه ها، نظریه ها یا داده های مرتبط با موضوع پایان نامه استفاده می شود. قبل از تعیین روش تحقیق، بررسی ادبیات موضوع مفید است. این سرنخ هایی در مورد نظریه های اساسی در مورد موضوع پایان نامه، نحوه ساختار موضوع و مشکلات فعلی ارائه می دهد.

چارچوب نظری

اول از همه، شما باید بر تئوری های اساسی موضوع انتخابی خود تسلط داشته باشید. شما باید فرضیه هایی را در نتیجه استنباط های خاص بر اساس نظریه های اساسی فرموله کنید. سپس داده ها را برای آزمایش فرضیه ها شناسایی می کند و تعیین می کند که از کدام روش ها برای به دست آوردن داده ها استفاده می شود. تعیین می شود که چگونه تجزیه و تحلیل داده ها باید انجام شود و تفسیر شود.

اصطلاحات و مرزهای مورد استفاده در تعیین چارچوب نظری پایان نامه باید به وضوح تعریف شود.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز