خبرگزاری کار ایران

قوانین صادرات برنج چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۴۰۰

تقریبا نیمی از مردم کره زمین در برنامه غذاییشان از برنج استفاده می‌کنند؛ بنابراین صادرات این غلات پر‌مصرف سود بالایی برای تاجران خواهد داشت. در واقع برنج یکی از پرسودترین محصولات صادراتی غیر نفتی ایران  محسوب می‌شود. در این مقاله با قوانین صادرات برنج آشنا می‌شویم. با مطالعه این متن اطلاعات کاملی درباره  اخذ مجوزهای مورد‌نیاز و مراحل صادرات برنج کسب خواهید کرد. پس برای ایجاد یک تجارت پرسود و موفق مطالعه این مقاله را از دست ندهید. 

انتخاب کشور هدف؛ نقش مهم بازاریابی در صادرات برنج

یکی از مهم‌ترین مراحلی که هر بازرگان برای رسیدن به سود بیشتر و تجارت موفق باید انجام دهد، بازاریابی کالا است. آمار صادرات این کالا در سال‌های گذشته نشان می‌دهد که صادرات برنج به عراق، ترکیه، قطر، ارمنستان و همچنین صادرات برنج به روسیه طرفداران بسیاری دارد. برخی از کشورها به حجم بیشتر و برخی به حجم کمتری از این محصول نیاز دارند. در نتیجه با مطالعه دقیق نیاز کشورها و مشورت با کارشناسان این حوزه، می‌توانید بهترین کشور را برای صادرات برنج انتخاب کنید. 

بسته‌بندی اصولی برنج؛ موضوعی مهم برای ارسال با کیفیت کالا

در ارسال محموله‌های صادراتی، نوع بسته‌بندی و کیفیت آن یکی از موضوعات مهم است. ‌به‌طورکلی بسته‌بندی برنج باید بر‌اساس سفارش مشتری انجام شود. رعایت این موضوع برای رسیدن محموله با بهترین کیفیت به مقصد، به اندازه عقد قرارداد با یک شرکت حمل و نقل کانتینری مهم است. 

قوانین صادرات برنج چیست؟

شیوه ارسال؛ مرحله‌ای مهم برای تحویل سالم برنج 

بعد از بسته‌بندی دقیق و باکیفیت، موضوع مهمی که ارسال سالم برنج به مقصد را تضمین می‌کند، انتخاب درست شیوه ارسال کالا است. شما باید باتوجه‌به کشور مقصد و راه‌های ارتباطی، نحوه ارسال بار را در هنگام تنظیم سفارش تعیین کنید. به‌عنوان برای صادرات برنج به کشورهایی که مرز آبی با ایران دارند، ارسال بار با کشتی بهترین روش است؛ اما برای صادرات برنج ایرانی به کانادا شاید بهتر باشد که از روش حمل و نقل ترکیبی استفاده کنید. برای انتخاب بهترین روش می‌توانید از مشاوره و راهنمایی کارشناسان شرکت‌های بازرگانی بهره ببرید. البته معمولا کشور دریافت‌کننده، نحوه ارسال کالا را تعیین و اعلام می‌کند. باتوجه‌به اینکه برنج جزو مواد غذایی فاسد‌شدنی نیست، به حمل و نقل سریع نیاز ندارد؛ بنابراین به‌راحتی می‌توان از طریق حمل با کشتی یا روش‌های ترکیبی آن را به اقصی نقاط دنیا صادر کرد.

دریافت مجوزها؛ رعایت مقررات صادرات برنج

هر کالایی برای صادرات به اخذ مجوزهای ویژه‌ای نیاز دارد. برای ارسال بدون محدودیت برنج به مقصد مورد‌نظر باید مجوزهای لازم را دریافت کرده باشید. برای صادرات برنج فقط به گواهی بهداشت نیاز خواهید داشت. این مجوز بعد از نمونه‌برداری از محصول شما توسط سازمان جهاد کشاورزی صادر می‌شود. 

صدور فاکتور پروفرما؛ برای اطلاع دقیق از جزئیات صادرات برنج

یکی از مراحل مهم برای صادرات مواد غذایی از جمله برنج، صدور فاکتور پروفرما است. در این فاکتور اطلاعات مربوط به کالا به‌طور دقیق ذکر می‌شود. همچنین اطلاعات مربوط به خریدار و فروشنده را می‌توان در این فاکتور مشاهده کرد. اطلاعات دیگر مثل شیوه ارسال کالای صادراتی هم در زمان ارسال بار روی فاکتور ثبت می‌شوند. 

این فرم باید توسط صادر کننده و وارد کننده امضا و تایید شود. اگر در زمان دریافت کالا اطلاعات فرم با محموله مغایرت داشته باشد، مشتری می‌تواند محموله را مرجوع کند. در نتیجه برای جلوگیری از هرگونه مشکلی، بازرگانان باید کار صادرات برنج را بر‌اساس اطلاعات ثبت شده در فاکتور پروفرما انجام دهند. 

آیا صادرات برنج ایرانی آزاد است؟

اخبار مربوط به ممنوعیت صادرات برنج ایرانی صحت ندارد و صادرات این محصول از ایران دچار محدودیت نشده است. در سال جاری ارزش صادرات برنج ایران به هفت کشور خارجی معادل 2.3 میلیون دلار برآورد شد؛ بر‌اساس این آمار صادرات برنج محدودیتی ندارد و بازرگانان فقط با قوانین و شرایط صادرات برنج ایرانی آشنا باشند. همچنین بازار هدف و کشورهایی که خواهان این غلات پرطرفدار هستند را به‌خوبی بشناسند. 

قوانین صادرات برنج چیست؟

ارسال سریع و باکیفیت برنج به سراسر دنیا با هانزا 

در این مقاله با مراحل و قوانین صادرات برنج آشنا شدیم. باتوجه‌به محبوبیت بالای این غلات در میان مردم جهان، صادرات برنج برای بازرگانان ایرانی درآمدزایی و سود بسیاری دارد. همچنین برای صادرات برنج به اخذ مجوزهای متعدد نیاز ندارید. از طرف دیگر این ماده غذایی فاسد‌شدنی نیست و با استفاده از روش‌های مختلف حمل و نقل می‌توانید آن را به سراسر دنیا صادر کنید. 

برای صادرات برنج به اخذ مجوزهای متعدد نیاز ندارید و با قوانین پیچیده روبه‌رو نیستید؛ اما باید به شرایط و نحوه ارسال این محصول پرسود توجه ویژه‌ای داشته باشید تا احتمال شکست خود را به صفر برسانید. تیم حرفه‌ای هانزا محموله برنج صادراتی شما را با بهترین روش‌های حمل‌و‌نقل هوایی، دریایی، زمینی و ریلی به سراسر جهان ارسال می‌کند. با شرکت هنزا ناو دریا محموله‌های تجاری شما به‌طور سالم و در کمترین زمان ممکن به مقصد خواهند رسید. برای آشنایی با خدمات این شرکت وارد سایت hansanav.com شوید یا با شماره 02143312000 تماس بگیرید. 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز