خبرگزاری کار ایران

صندوق قابل معامله با درآمد ثابت اعتماد آفرین پارسیان

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۶۲۲

صندوق سرمایه‌گــذاری اعتماد آفرین پارسیان، اولین صندوق قابل معامله (ETF) با درآمد ثابت کشور است که به ابتکار تامین سرمایـه لوتوس پارسیان تاسیس و در فرابورس ایران پذیره‌نویسی شده است. این صندوق امکان کسب ســود حتی در روزهای منفی بازار را فراهم می‌کند و با نماد «اعتماد» قابل معامله است.

حفظ سـرمایه و سـود‌آوری طی نوسانات منفی بازار، دو رکن مهم برای سـرمایه‌‌گذاران است. کمتر گزینه‌ی سـرمایه‌گذاری در بازار سهام وجود دارد که در شرایط منفی همچنان با قدرت بتواند سـرمایه شما را در مقابل نوسانات مصون نگه دارد. «اعتماد» همیشه سبزپوش و سودآور است. سـودآوری همیشگی صندوق به دلیل سرمایه‌گذای‌ در منابع با درآمد ثابت، در عملکرد صندوق نمایان است. مطابق با امیدنامه، ۱۰۰% از دارائی‌های صندوق اعتماد آفرین پارسیان در اوراق مشارکت، گواهی سپرده بانکی و سایر اوراق بهادار با درآمــد ثابت سرمایــه‌گــذاری می‌شود. این صندوق از ابتدای تاسیس تاکنون موفق شده است بیش از ۴۰۰ درصد بازدهی نصیب سرمایه‌گذاران خود کند.

سود صندوق اعتماد آفرین پارسیان چقدر است؟

صندوق اعتماد آفرین پارسیان، پیش‌بینی سود تا پایان سال ۱۴۰۱ را معادل ۲۲ درصد سود سالانه برآورد کرده است. همچنین باتوجه به اینکه صندوق تقسیم سود دوره‌ای ندارد، سود صندوق در واقع در افزایش ارزش روزانه واحدهای سرمایه‌گذاری نمایان می‌شود و سرمایه‌گذاری مجدد از محل سود رقم می‌خورد که نهایتا منجر می‌شود سرمایه‌گذاران سود بیشتری کسب کنند. به طوری که نرخ مؤثر سود صندوق اعتماد آفرین پارسیان در سال ۱۴۰۱ معادل ۲۴/۳۶ درصد سود مؤثر سالانه اعلام شده است و در صورت خرید واحدهای سرمایه‌گذاری از ۱۴۰۱/۰۹/۰۱ و نگهداشت سرمایه تا پایان سال، نرخ مؤثر 25 درصدی (معادل 22/5 درصد اسمی سالانه) نصیب سرمایه‌گذار خواهد کرد.

در نظر داشته باشید صندوق اعتمادآفرین پارسیان تقسیم سود دوره‌ای ندارد و سود سرمایه‌گذار از رشد قیمت هر واحد به دست می‌آید. این صندوق علاوه بر آنکه می‌تواند برای عموم سرمایه‌گذاران به عنوان یک گزینه سرمایه‌گذاری امن و جذاب مطرح باشد، فرصت بسیار خوبی است برای سرمایه‌گذارانی که در بازار سهام فعالیت دارند و از طریق شبکه کارگزاری‌ها اقدام به خرید و فروش سهام به صورت مستقیم می‌کنند چرا که در دوره‌های نزولی بازار به سادگی می‌توانند سرمایه خود را از سهام پر ریسک خارج کرده و در نماد «اعتماد» سرمایه‌گذاری کنند و علاوه بر جلوگیری از کاهش ارزش سرمایه خود، با رشد ارزش واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق درآمد ثابت شناسایی کنند. در واقع احتمال زیان در این صندوق صفر است.

با اعتماد آفرین پارسیان، ریســک کم و ســود همه جانبه داشته باشید

ریسک بسیار پایین به دلیل سرمایه‌گذاری در منابع با درآمــد ثابت و قابلیت معامله آنلاین واحدهای سرمایه‌گذاری از مزایای بارز صندوق اعتماد‌آفرین پارسیان است که فرصت کسبِ سودی پیوسته و بدون ریسک را چه برای تازه‌واردان و چه حرفه‌ای‌های بازار فراهم کرده است.

مزیت این صندوق علاوه بر ریسک پایین، نقدشوندگی بالا به دلیل وجود رکن بازارگردان است. توان بازخرید روزانه بازارگردان در صندوق اعتماد تحت هر شرایطی و حتی در مبالغ بالا از جمله نکات حائز اهمیت در عملکرد این صندوق است که نقدشوندگی بالایی برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است و در کنار بازدهی مطلوب و بدون ریسک، باعث افزایش جذابیت سرمایه‌گذاری شده است. از این‌رو حتی سرمایه‌گذاران حقوقی می‌توانند با آسودگی خاطر از نقدشوندگی سریع، مبالغ بالا در این صندوق سرمایه‌گذاری کرده و دارایی خود را از این طریق بدون ریسک مدیریت کنند.

از دیگر ویژگی‌های مهم صندوق قابل معامله با درآمد ثابت اعتماد آفرین پارسیان که آن را از دیگر صندوق‌ها متمایز می‌کند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از مدیران حرفه‌ای جهت مدیریت سرمایه صندوق
  • بازارگردانی واحدهای صندوق در حجم نامحدود توسط شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان
  • امکان سرمایه‌گذاری با پول کم و حداقل ۵۰۰ هزار تومان 
  • نبود محدودیت سقف خرید
  • شفافیت اطلاعاتی بالا با توجه به انتشار لحظه‌ای NAV صندوق و عدم تأخیر در به روزرسانی اطلاعات
  • به حداقل رسیدن محدودیت‌های معاملاتی سهام همچون توقف و بازگشایی نماد، گره معاملاتی و حجم مبنا
  • بهره‌مندی از معافیت مالیاتی

صندوق قابل معامله با درآمد ثابت اعتماد آفرین پارسیان

صندوق برای چه کسانی مناسب است و چطور در آن سرمایه‌گذاری کنیم؟

صندوق قابل معامله (ETF) با درآمد ثابت، گزینه‌‌‌ای ایده‌آل و بدون ریسک برای سرمایه‌گذارانی است که در بازار سهام فعالیت دارند و می‌خواهند بخشی از سرمایه خود را با اطمینان خاطر در گزینه‌ای همواره سودآور سرمایه‌گذاری کرده و ریسک پرتفوی خود را کاهش دهند.

ارزش روزانه واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های با درآمد ثابت و همچنین بازدهی این صندوق‌ها نوسان زیادی ندارد و دارای نرخ سود قابل پیش‌بینی هستند. حال اگر ویژگی «قابل معامله» بودن در بازار سهام را به این دسته از صندوق‌ها اضافه کنیم، می‌توان واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق‌ها را همچون سهام شرکت‌ها با یک نماد مشخص روی تابلوی بورس، خرید و فروش کرد.

اشخاصی که با کد بورسی (کد معاملاتی) مشغول سرمایه‌گذاری در بازار سهام هستند، به راحتی می‌توانند واحد‌های «اعتماد» را هم خریداری کنند. برای دریافت کد بورسی باید پس از ثبت‌نام و احراز هویت در سامانه سجام، یک کارگزاری‌ فعال در بازار سرمایه را انتخاب کرده و در سیستم معاملات آنلاین آن کارگزاری،‌ ثبت‌نام کنید.

«اعتماد» در صدر جدول نمادهایی با بیشترین معاملات 

عملکرد مطلوبِ صندوق اعتماد از زمان تاسیس منجر به استقبال چشمگیر فعالان بازار از این نماد شد و این صندوق را در گروه پرمعامله‌ترین نمادهای فرابورس ایران در گزارش‌های روزانه این بازار قرار داد. اکنون بعد از گذشت ۷ سال از آغاز فعالیت این صندوق، ارزش واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق به بالای ۵ هزار تومان رسیده است که حاکی از بازدهی بیش از ۴۰۰ درصدی صندوق طی سال‌های فعالیتش است.

صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان به واسطه ماهیت سرمایه‌گذاری‌های پرتفوی خود، انتخابی است که در روزهای منفی بازار هم می‌تواند بخشی از سرمایه شما را حفظ کند. در روزهای مثبت بازار هم که فرصت خریدی وجود ندارد، با تبدیل وجوه مانده در حساب کارگزاری خود به واحد‌های صندوق «اعتماد»، سود روزانه کسب کرده و از کاهش ارزش پول خود جلوگیری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این صندوق به تارنمای تامین سرمایه لوتوس پارسیان به آدرسwww.lotusib.ir  مراجعه کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز