خبرگزاری کار ایران

مزایای خرید پلی کربنات تخت و دوجداره در مصارف ساختمانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۱۲۱

پلی کربنات تخت و دوجداره زمانی ماده ای مفید و البته اساسی بود که در گلخانه ها و پشت بام ها استفاده می شد، اما اکنون به ماده ای کاملا مدرن تبدیل شده است. جدا از امکانات زیبایی شناختی که برای پروژه هایی مانند موارد فوق ارائه می دهد، پلی کربنات ویژگی های فراوان دیگری دارد که می تواند به توضیح جذابیت فزاینده آن برای معماران کمک کند.

پلی کربنات همچنین ماده ای ترموپلاستیک قوی به حساب می آید که سبک وزن است و می تواند دماهای بسیار بالا و پایین را تحمل کند، نصب آن نسبتاً ساده است و در رنگ ها و انواع مختلفی در بازار وجود دارد. این ماده با دوام و کاربردی برای باغ ‌ها، پاسیوها و مناطق عرشه عالی است، اما پوشاندن کل سقف خانه عملی نیست.

 

سقف پلی کربنات کجا استفاده می شود؟

کاربردهای مختلفی برای ورق های سقف پلی کربنات وجود دارد که کاربردهای تجاری و صنعتی می توانند از آنها استفاده کنند. شما می توانید بین پلی کربنات شفاف، سقف پلی کربنات با پشت فوم، ورق های پلی کربنات راه راه، چند رنگ انتخاب کنید.

مزایای استفاده از پلی کربنات تخت و دوجداره در مصارف ساختمانی

در ادامه لیست کوچکی از مزایای استفاده از پلی کربنات در ساختمان را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

خم شدن پلی کربنات آسان است

پلی کربنات یک ترموپلاستیک است، به این معنی که خواص بسیار مفیدی دارد. می توان آن را به راحتی به اشکال و ساختارهای مختلف درآورد و می توان آن را به صورت سرد در محل خم کرد تا یک سطح منحنی ایجاد کند.

از آنجا که پلی کربنات یک ترموپلاستیک است، می توان آن را گرم، سرد و دوباره گرم کرد، بدون هیچ گونه اثرات تخریبی. این بدان معنی است که 100٪ قابل بازیافت است. ورق مولتی استایل شباهتهای ظاهری زیادی با برخی پلی کربنات ها دارد و استفاده در موارد ظریف همپوشانی دارند.

مقاومت بالا در برابر ضربه و شکستگی

در مقایسه با شیشه، ورق پلی کربنات جامد تاثیر بسیار بیشتری دارد. این در مراحل حمل و نقل، جابجایی و نصب هر پروژه بسیار مفید است. هنگامی که ساختمان در خدمت است، پلی کربنات مقاومت بسیار بیشتری در برابر تگرگ، ریزش شاخه ها و سایر اشیاء نسبت به مقاومت شیشه، اکریلیک یا GRP ایجاد می کند.

علاوه بر این، بر خلاف GRP، پلی کربنات با افزایش سن شکننده تر نمی شود. خواص مقاوم در برابر ضربه و شکستگی پلی کربنات هزینه های بالقوه گران قیمت تعمیر و نگهداری را کاهش می دهد.

مزایای خرید پلی کربنات تخت و دوجداره در مصارف ساختمانی

وزنی کمتر از نصف شیشه

با چگالی 1200 کیلوگرم بر متر مکعب در مقایسه با 2800 کیلوگرم بر متر مکعب برای شیشه، پلی کربنات تخت و شفاف از نظر طراحی ساختاری مزایایی را ارائه می دهد. کاهش بارگذاری وزن مرده از عناصر روکش یا سقف می تواند منجر به کاهش اندازه اعضای سازه و پایه و در نتیجه صرفه جویی در هزینه شود.

کاربردهای دستی مواد کم وزن به همان اندازه مهم است. حمل و نقل، بلند کردن و مانور دادن در محل همگی آسان ‌تر و به طور بالقوه ایمن ‌تر می ‌شوند، زیرا در هنگام استفاده از پلی کربنات در ساختمان و ساخت و ساز شکننده‌ تر نیستند.

عایق خوبی است

خواص عایق حرارتی پلی کربنات به توضیح اینکه چرا به یک انتخاب رو به افزایش برای روکش و سقف تبدیل می شود کمک می کند. ورق های پلی کربنات چند جداره، حفره های هوای اضافی در اطراف ساختمان ایجاد می کنند و عملکرد حرارتی آن را بهبود می بخشند.

شیشه تک لایه پلی کربنات دارای U-value 6 W/m2K است در حالی که U-value مواد سقف پلی کربنات از 3.5 W/m2K برای یک دیوار دوقلو 6 میلی متری تا 2.1 W/m2K برای یک ورق پنج جداره 16 میلی متری (XL) متغیر است.

پلی کربنات نیز عایق صوتی خوبی است. از این رو اغلب ورقه ‌های پلی کربنات تخت، شفاف یا رنگی را می ‌بینید که برای موانع صوتی در جاده ‌های شلوغ، کارگاه ‌های ساخت ‌و ساز یا خطوط راه ‌آهن استفاده می ‌شوند.

مزایای خرید پلی کربنات تخت و دوجداره در مصارف ساختمانی

نور را از خود عبور می دهد

در حالی که این ممکن است مانند یک بیانیه کورکورانه بدیهی به نظر برسد، اما عده ای وجود دارند که کلمه "پلی کربنات" تصوراتی از پلاستیک زرد و تیره را برای آنها تداعی می کند. در حالی که این مشکل برای GRP باقی می ماند، این برای پلی کربنات صدق نمی کند.

پلی کربنات همان مقدار نور را که شیشه انجام می دهد و بسیار بیشتر از GRP منتقل می کند. علاوه بر این، پلی کربنات می تواند مانند شیشه شفاف باشد در حالی که GRP شفاف است و یک محصول کاملاً شفاف نیست.

بیشتر ورقه های پلی کربنات با محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش در یک یا هر دو طرف تحت پوشش قرار می گیرند تا از اشعه UV بالقوه محافظت کنند و در نتیجه عمر آن را افزایش دهند. پیشرفت ‌های اخیر همچنین شامل پوشش‌ ها و رنگ ‌هایی می ‌شود که تابش مادون قرمز را به بیرون منعکس می ‌کند و بهره خورشیدی را کاهش می‌ دهد، در حالی که همچنان به نور طبیعی اجازه عبور می‌ دهد. در صورت تمایل می توان از روکش مات دیفیوزر برای کاهش تابش خیره کننده و پراکنده نور استفاده کرد.

انواع سقف پلی کربنات

سقف پلی کربنات به اشکال مختلف از جمله مسطح، با پشت فوم، راه راه، شفاف، رنگی موجود است، اما کدام یک برای پروژه بعدی شما بهتر است؟

ورق های پشت بام پلی کربنات فوم

سقف پلی کربنات با پشت فوم یک گزینه سبک وزن است که اغلب برای ساختمان های صنعتی مانند کارخانه ها و انبارها استفاده می شود. ماهیت فوم ورق ها به عایق بندی ساختمان کمک می کند و به گرم ماندن آن در زمستان کمک می کند.

امروزه استفاده از ورق های پشت بام پلی کربنات فوم برای کانکس ها، سوله ها یا سایر سقف های شیبدار به دلیل انعطاف پذیری، ظاهر، سهولت نصب و خواص حرارتی برای صاحبان خانه رایج تر شده است.

ورق های بام پلی کربنات شفاف

این نوع سقف اغلب در اتاق‌های آفتابگیر، پاسیوها و سایر مناطقی که نیاز به نور طبیعی برای عبور از سقف دارند، استفاده می‌شود. اکثر پانل های سقف همچنین دارای یک لایه لایه محافظ برای فیلتر کردن اشعه UV خورشید هستند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز