خبرگزاری کار ایران

11 تکنیک برای آموزش زبان آلمانی به کودکان

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۶۶۵

آیا به دنبال آموزش زبان آلمانی برای کودکان خود هستید؟ آلمانی به عنوان یکی از سخت‌ترین زبان‌ها برای یادگیری شناخته می‌شود. بدون شک، درک گرامر و واژگان آلمانی آسان نیست؛ اما تسلیم نشوید! یادگیری هر زبانی آسان نیست. بهتر است بدانید که آلمانی و انگلیسی هر دو به یک گروه زبانی تعلق دارند و از خانواده زبان‌های ژرمنی غربی هستند. اگرچه تفاوت‌های زیادی با هم دارند ولی شباهت‌های بین آن‌ها می‌تواند نقطه شروع خوبی برای یادگیری زبان آلمانی باشد.

اگر واقعاً قصد دارید فرزندتان مشتاقانه زبان آلمانی را یاد بگیرد، می‌توانید تکنیک‌های آموزشی را در ادامه مقاله بخوانید. با ما باشید با یک یادگیری آسان و جذاب.

11 تکنیک برای آموزش زبان آلمانی به کودکان

به گزارش ایلنا، کودکان در سنین پایین به راحتی زبان جدید را یاد می‌گیرند؛ بنابراین بهتر است آموزش زبان آلمانی به کودکان را با برنامه‌ریزی دقیق از دوران کودکی شروع کنید.

1. برای کودکان کتاب داستان آلمانی بخوانید.

یکی از راه‌های آموزش زبان آلمانی به کودکان خواندن داستان‌ها به زبان آلمانی، قبل از خواب است. به این ترتیب یاد می‌گیرند که در موقعیت‌های مناسب از کلمات و جملات آلمانی استفاده می‌کنند. البته می‌توانید داستان‌های کوتاه آلمانی صوتی را به صورت رایگان نیز دانلود کرده و برای فرزندان خود بخوانید.

2. تماشا کردن کارتون‌ها با زبان آلمانی

کودکان علاقه زیادی به تکرار دارند، به همین دلیل کارتون‌های مورد علاقه خود را بارها و بارها تماشا می‌کنند. پس راه دیگری برای آموزش زبان آلمانی، نشان دادن کارتون‌های آلمانی به دفعات زیاد است. به این صورت کلمات را با تلفظ صحیح می‌شنوند و بعد از مدتی ناخودآگاه از کلمات استفاده می‌کنند.

3. خواندن شعر به زبان آلمانی

 

بچه‌ها علاقه زیادی به محیط شاد دارند؛ بنابراین خیلی سریع قافیه‌ها و آهنگ‌ها را یاد می‌گیرند. می‌توانید اشعار کودکانه آلمانی را برای آن‌ها بخوانید یا برای آن‌ها دانلود کنید تا با استفاده از اشعار و آهنگ‌ها آلمانی، آموزش ببینند. حتی می‌توانید این شعر‌ها را چند بار در روز با صدای آرام پخش کنید تا به صورت ناخودآگاه زمزمه کنند.

4. بازی با زبان آلمانی

شما می‌توانید با بازی کردن، زبان آلمانی را به فرزندان خود بیاموزید. می‌توانید از بازی‌های مختلفی استفاده کنید، مثلا اعداد را به زبان آلمانی با هم بشمارید یا هنگام رنگ‌آمیزی نقاشی‌هایش، از اون بخواهید که اسم رنگ‌ها را به زبان آلمانی تکرار کند.

5. صحبت با افرادی که آلمانی می‌دانند.

اگر شخصی از دوستان و آشنایان شما، تا حدودی به زبان آلمانی تسلط دارد، از آن‌ها بخواهید که با فرزندانتان آلمانی صحبت کنند. به عنوان مثال: از آن‌ها بخواهید که روزانه به مدت ۱۰ دقیقه با فرزند شما تماس تصویری برقرار کند و به زبان آلمانی صحبت کنند؛ بنابراین کودک شما در یک محیط مکالمه قرار می‌گیرد و کلماتی که یاد می‌گیرد فراموش نخواهد کرد.

6. DVD‌های آموزشی کودکان

برای یادگیری زبان آلمانی حتما از DVD‌های آموزشی کودکان استفاده کنید. در واقع DVD‌های آموزش زبان کودک، تمامی موارد فوق را به یکباره برای شما انجام می‌دهند. دی وی دی‌های زبان مخصوصا برای والدین پرمشغله مفید هستند؛ زیرا کلمات و عبارات مفید را به شیوه‌ای سرگرم کننده تکرار می‌کنند. به دنبال DVDهایی باشید که مخصوص بچه‌ها هستند، یعنی دارای بازی و آهنگ باشند.

7. پخش آهنگ‌های آلمانی در ماشین

 تا فرزندتان را به مدرسه می‌رسانید هنگام رانندگی، آهنگ‌های آلمانی پخش کنید. همیشه وقتی در ماشین خود هستید یک سی دی آلمانی پلی کنید. البته می‌تواند یک آهنگ کودکانه باشد یا یک سی دی آموزشی یا هر چیزی که کودک شما دوست دارد، این کار را به‌طور مرتب انجام دهید تا کودک شما همیشه انتظار زبان دوم را در ماشین داشته باشد.

8. آموزش با اپلیکیشن‌ها

با در نظر گرفتن علاقه کودکان به استفاده از گوشی هوشمند، استفاده از این اپلیکیشن مخصوص زبان آلمانی بسیار موثر است. این برنامه‌ها به کودکان کمک می‌کند تا آنچه را که آموخته است، بهتر و عمیق‌تر یاد بگیرند. در عین حال برای یادگیری مهارت‌ها، کلمات و عبارات جدید بسیار مفید است.

9. خود‌ نیز آلمانی یاد بگیرید!

همراهی کردن کودک برای آموزش زبان آلمانی بسیار برای کودکان جذاب است. حتی اگر زبان آلمانی شما خوب نیست و یا بلد نیستید، سعی کنید کلماتی را یاد بگیرید و با کودک خود صحبت کنید. عبارات کوتاهی مانند: «دوستت دارم»، «بنشین» یا «بیا اینجا». کودک شما علاقه بیشتری به آموزش زبان جدید نشان می‌دهد و این یک نوع تکرار و تمرین است.

10. تهیه یک کتاب الفبای آلمانی

برای فرزندتان یک کتاب الفبای آلمانی بخرید. با یک کتاب الفبای ساده، کودک خود را با اشکال حروف آشنا کنید. اگر الفبای آلمانی با نقاشی باشد و کودک بخواهد آن را رنگ‌آمیزی کند بسیار کودک را مشتاق یادگیری می‌کند. همچنین می‌توانید برای کودکان با سن کم کتاب شروع را بخرید؛ چون برای مهارت‌های حرکتی ظریف و کنترل مداد بسیار آسان و عالی است.

11. آموزشگاه زبان

در کنار تمام آموزش‌هایی گفته شد قطعا نیاز به یک معلم حرفه‌ای نیز هست. یک برنامه روزانه و منظم می‌تواند به شما اطمینان دهد که فرزندتان هر روز پیشرفت خواهد داشت؛ اما توجه داشته باشید، اگر فرزندتان به زودی نمی‌تواند آلمانی صحبت کند، مسئله نگران‌کننده‌ای نیست. شروع یادگیری زبان دوم برای کودکان کمی زمان‌بر است. پس تا زمانی که آن‌ها شروع به صحبت به موقع آلمانی کنند صبور باشید.

آموزش زبان آلمانی به کودکان می‌تواند دشوار، وقت‌گیر و گاهی اوقات چالش برانگیز باشد. بدون شک کودکان در مدت زمان کوتاه‌تری (نسبت به بزرگسالان) زبان جدید را یاد می‌گیرند.

جمع‌بندی:

دوران کودکی دوران بسیار حساسی است؛ بنابراین باید بدانید که چگونه فرزندتان را در یک محیط آموزشی قرار دهید تا زبان جدید را به خوبی یاد بگیرد. در این مقاله به آموزش زبان آلمانی به کودکان و آنچه شما باید بدانید تا به بهترین نحو به کودکان خود آلمانی آموزش دهید، پرداختیم. همچنین می‌توانید برای آموزش‌های بیشتر زبان آلمانی برای کودکان به سایت ایرانمهر مراجعه کنید.

در نهایت به یاد داشته باشید که اگر به دختر یا پسر خود در انجام تکالیف آلمانی کمک می‌کنید و آن‌ها حوصله ندارند، آن‌ها را مجبور به انجام تکالیف نکنید. بگذارید کمی استراحت کنند و دوباره تکالیف خود را انجام دهند. تحقیقات نشان داده است که هر فردی باید هر ۲۵ دقیقه به مدت ۵ دقیقه استراحت کند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز