خبرگزاری کار ایران

راهنمای جامع خرید لپ تاپ

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۶۵۹

لپ تاپ نوعی کامپیوتر قابل حمل و یکی از وسایل بسیار کاربردی و مهم است که افراد از آن برای اهداف متفاوتی مانند وبگردی، تماشای سریال‌های جذاب، تماشای فیلم‌های فاخر سینمایی، ذخیره آهنگ و فیلم، انجام امور گرافیکی، انجام برنامه نویسی، انجام بازی‌های کامپیوتری و غیره استفاده می‌کنند.‌ با پیشرفت علم و تکنولوژی کارایی و قدرت لپ تاپ‌ها نیز افزایش یافته و در آن‌ها از کارت‌های گرافیک، پردازنده‌‌ها و سایر قطعات با سایز‌هایی کوچکتر از دسکتاپ‌ها یا سیستم‌های خانگی استفاده می‌شود.

افراد قبل از هرگونه اقدامی برای خرید لپ تاپ باید نیاز، هدف و بودجه خود را مشخص کنند. اگر لپ تاپ را برای برنامه‌ نویسی خریداری می‌کنند باید به سراغ لپ تاپ‌های مناسب برنامه‌ نویسی بروند و اگر برای انجام بازی به لپ تاپ نیاز دارند باید از بین محصولات موجود در بازار مدل‌های مناسب گیمینگ را انتخاب کنند. در این مقاله قصد داریم درباره نکات مهم خرید لپ تاپ صحبت کنیم و سپس به معرفی بهترین مدل های لپ تاپ مناسب برای گیمینگ و برنامه نویسی بپردازیم.

در زمان خرید لپ تاپ به چه نکاتی باید توجه کرد؟

نکاتی که در زمان خرید لپ تاپ‌های مناسب برنامه نویسی، گیمینگ و غیره باید مورد توجه قرار گیرد، شامل موارد زیر است.

  • توجه به سیستم عامل لپ تاپ

یکی از نکات بسیار مهمی که در زمان خرید لپ تاپ حتما باید به آن توجه شود، سیستم عامل است.‌ برای سیستم‌های کامپیوتری چهار نوع سیستم عامل مختلف وجود دارد که عبارتند از: windows، ChromeOs، macOs و Linux Os. در گذشته خرید لپ تاپ کار خیلی راحتی بود زیرا تمام لپ تاپ‌های موجود در بازار دارای سیستم عامل فراگیر Windows بودند. برخی از افراد هم با پرداخت هزینه بیشتر یک مک بوک خریداری می‌کردند. اما امروزه تنوع سیستم عامل‌ها کار انتخاب لپ تاپ مناسب را کمی دشوار کرده است.

اگر این وسیله را برای انجام کارهای ساده‌ای مانند وبگردی، نوشتن و غیره می‌خرید، سیستم عامل ChromeOs گزینه مناسبی است و لپ تاپ‌هایی با این سیستم عامل قیمت ارزانی دارد.‌ برای افرادی که به دنبال یک لپ تاپ با سیستم نرم افزاری بسیار ظریف برای انجام برنامه نویسی یا گیمینگ هستند و جنبه‌های بصری اهمیت زیادی برای آن‌ها دارد،‌ سیستم عامل MacOs مناسب است. تعداد کاربرانی که از لپ تاپ‌هایی با سیستم عامل Linux Os استفاده می‌کنند، کم است.

  • توجه به CPU یا پردازنده مرکزی لپ تاپ

یکی دیگر از نکاتی که در زمان خرید لپ تاپ و انتخاب بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی و بهترین لپ تاپ های گیمینگ باید مورد توجه قرار گیرد، CPU یا پردازنده مرکزی است.‌ پردازنده مرکزی قلب تپنده این دستگاه محسوب می‌شود و پردازش‌ فایل‌ها و همچنین اجرای کدها را بر عهده دارد. از بین شرکت‌های تولید کننده پردازنده محصولات دو شرکت به نام‌های AMD و INTEL طرفداران زیادی دارد. قیمت پردازنده مرکزی INTEL گران است. در بهترین لپ تاپ های گیمینگ از پردازنده نوع INTEL xeon و AMD Ryzen Threadripper استفاده می‌شود‌.

راهنمای جامع خرید لپ تاپ

  • توجه به صفحه نمایش لپ تاپ

در زمان انتخاب و خرید بهترین لپ تاپ های گیمینگ و بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی باید به صفحه نمایش آن نیز توجه داشته باشید زیرا صفحه نمایش یکی از قسمت‌های بسیار مهم هر لپ تاپی به شمار می‌رود. در گذشته برای کاربران فقط اندازه صفحه نمایش مهم بود، اما به مروز زمان فناوری به کار رفته در ساخت صفحه نیز اهمیت پیدا کرد.

صفحه نمایش لپ تاپ‌های موجود در بازار در سه نوع LED ،OLED، LCD و TN تقسیم بندی می‌شوند. نمایشگرهای TN از رده خارج شده‌اند و رایج‌ترین نوع نمایشگرها LED و LCD هستند. افراد برنامه‌نویس و گیمر قرار است ساعت‌ها به کدهای برنامه نویسی نگاه کنند یا به انجام بازی‌های کامپیوتری مشغول باشند. بنابراین در زمان خرید لپ تاپ کیفیت نمایشگر برای آن‌ها بسیار مهم است. اگر رزولوشن نمایشگر 4k باشد، چشم‌ها با نگاه کردن به نمایشگر خسته نخواهند شد. نمایشگر باید مات باشد تا مانع از انعکاس نور شود. نمایشگرهایی که دارای پنل امولد هستند، رنگ‌ها را زیباتر نشان می‌دهند.

  • توجه به Hard Disk یا حافظه لپ تاپ

در زمان خرید لپ تاپ به هارد دیسک یا حافظه آن هم باید توجه داشته باشید. قطعه‌ای که برای ذخیره اطلاعات کاربرد دارد، هارد دیسک است. این قطعه باید از مقاومت و سرعت بالایی برخوردار باشد. با فناوری‌های مدرن ظرفیت حافظه لپ تاپ‌هایی با هاردهای SSD بین 256 گیگابایت تا 4 ترابایت است. در زمان انتخاب خرید بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی و بهترین لپ تاپ های گیمینگ به سراغ لپ تاپ هایی بروید که حجم هارد دیسک آن‌ها بیشتر از یک ترابایت باشد.

  • توجه به RAM یا حافظه موقت لپ تاپ

هنگامی که پردازنده مرکزی داده‌ها را پردازش می‌کند، RAM وظیفه نگهداری از داده‌ها را برعهده دارد. این قطعه در واقع یک حافظه موقت به شمار می‌رود و در صورت پر شدن آن کاربر دیگر امکان دادن فرمان جدید به پردازنده مرکزی یا CPU را ندارد. هر چقدر میزان حافظه رم بیشتر باشد، لپ تاپ کارایی و کیفیت بهتری دارد. بنابراین گیمرها و برنامه نویس‌ها در زمان خرید لپ تاپ به سراغ لپ تاپ‌هایی می‌روند که حافظه موقت یا RAM بالایی دارند.

  • توجه به کارت گرافیک لپ تاپ

کارت گرافیک لپ تاپ یکی از بخش‌های مهمی که در زمان خرید لپ تاپ‌های مناسب برنامه نویسی و گیمینگ اهمیت فوق‌العاده زیادی دارد. کارت گرافیک‌های باکیفیت باعث می‌شود که در زمان بازی و برنامه نویسی، روی تصاویر به نمایش درآمده روی نمایشگر لپ تاپ هیچ گونه لکه‌ای مشاهده نشود.

  • توجه به طول عمر باتری لپ تاپ

با توجه به این که لپ تاپ‌ها قابل حمل هستند و ممکن است در مکان‌هایی که به برق دسترسی ندارید هم مورد استفاده قرار بگیرند، توجه به طول عمر باتری در زمان خرید لپ تاپ اهمیت زیادی دارد. برای کارهایی مانند بازی و برنامه نویسی طول عمر باتری بسیار مهم است زیرا برنامه نویس‌ها و گیمرها مدت زمان بیشتری را با لپ تاپ سپری می‌کنند و تمام شدن زودهنگام باتری برای آن‌ها اصلا خوشایند نیست‌. حجم باتری را با واحد میلی آمپر نشان می‌دهند. هر چقدر عدد میلی آمپر بالاتر باشد، طول عمر باتری هم بیشتر خواهد بود.

با توجه به موارد مطرح شده اگر قصد خرید لپ تاپ را دارید به این صفحه مراجعه کنید:

https://gholab.ir/fa/محصولات/لپ-تاپ

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم مهم‌ترین نکاتی را که برنامه نویسان و گیمرها باید در زمان خرید بهترین مدل های لپ تاپ مد نظر داشته باشند معرفی کنیم. برندهای متنوعی در زمینه تولید بهترین مدل های لپ تاپ مشغول فعالیت هستند و محصولات خود را با قیمت‌های مختلف وارد بازار می‌کنند. برای خرید بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی و بهترین لپ تاپ های گیمینگ به صورت آنلاین به فروشگاه‌های اینترنتی معتبر مراجعه کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز