خبرگزاری کار ایران

برای خرید لپ تاپ مناسب لازم نیست یک هکر باشید

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۹۷۵

برای خرید وسایل دیجیتالی مانند لپ تاپ، علاوه بر ظاهر و قیمت لپ تاپ گزینه های زیادی وجود دارد که باید به آن دقت کنید تا خرید برای شما همراه با کسب بهترین نتیجه باشد. به خصوص که هر روز یک کلمه عجیب و غریب هم به لیست کارایی های این وسایل اضافه می شود و شما در برخی موارد بدون آنکه از آن ویژگی اطلاع داشته باشید یا حتی به آن نیاز داشته باشید، بابت آن هزینه پرداخت می‌کنید.

پیش زمینه های ذهنی را دور بریزید

خاطرات قدیمی و پیش زمینه های ذهنی خود را هنگام خرید فراموش کنید . نام تجاری بیان کننده همه چیز نیست و برندهای مختلف هرکدام محصولات موفق و ناموفقی داشته و مانند هر فن آوری جدیدی، ضعف های خود را در محصولات بعدی جبران کرده اند . پس ملاک انتخاب خود را نظر یک نفر یا یک فروشنده قرار ندهید . حتما به وب سایت هایی که امکان خرید اینترنتی دارند، سر بزنید تا علاوه بر مقایسه مدل های مختلف، نظرات متفاوت خریداران را نیز بشنوید. لپ تاپ لنوو ، لپ تاپ دل، لپ تاپ ایسر یا دیگر برندهای مطرح، در قالب رده بندی های نسبتا مشابهی، طیف متنوعی از محصولات را ارائه می دهند. سوال کدام مارک بهتر است یا بدتر هنوز یک پاسخ مشخص و همیشگی وجود ندارد و هر روز تغییر می کند. پس پیشنهاد می کنیم لپ تاپ ها براساس نیازهای خود طبقه بندی کنید.

از CPU غافل نشوید

پردازنده ( CPU ) پردازنده مغز دستگاه شما از لحاظ سخت افزاریست . همان قسمتی که تمامی تصمیمات را اجرا می کند پس جدا از این که چه انتظاری از دستگاه خود دارید، توجه زیادی در این قسمت صرف کنید. برای اینکه قطعه متناسب با نیاز خود را بشناسید، لازم نیست یک هکر یا مهندس کامپیوتر باشید ما چند خط بعد را به مرور اطلاعاتی مفید و مکفی در این زمینه اختصاص داده ایم.به طور کلی پردازنده های تولید شده برای تمامی لپ تاپ ها تحت دو برند Intel و AMD است .

در حال حاضر شرکت 60 ساله اینتل، بزرگترین شرکت ساخت پردازنده از لحاظ تولید و سهم بازار در جهان است بنابراین اطلاعات این مطلب را حول پردازنده Intel متمرکز می کنیم.

اگر بتوانید اینتل را رئیس قبیله در نظر بگیرید، سه پسر بزرگ به نام های Core ، Atom، Xeon دارد. Core کاربردی تر، Atom کم مصرف تر و Xeon قدرتمند تر است. پردازنده Intel Core از لحاظ عمومی مصارف بیشتری دارد و هر نسل آن خود دارای 3 فرزند است :

Core i3، برای استفاده های روزمره، Core i5 پردازنده نیمه حرفه ای، برای نرم افزارهای گرافیکی و تحلیلی و اگر نیاز به پردازش و تحلیل بالا دارید Core i7 گزینه مناسبی است. اگر با اسامی  پردازنده ها آشنا نباشید ممکن است  لپ تاپ همراه با پردازنده قدیمی خریداری کنید .

برای خرید لپ تاپ مناسب لازم نیست یک هکر باشید

گرافیک چقدر مهم است ؟

قسمت گرافیک لپ تاپ به این دلیل که شما را با پسوند و پیشوند های و اعداد و ارقام زیادی مواجه می کند، از قسمت های گیج کننده خرید لپ تاپ است . کارت گرافیک قطعه ای است که کار پردازش تصویر نهایی که روی مانیتور خود می بینید و پویا نمایی 2 بعدی و 3 بعدی را انجام می دهد. کارت گرافیک با قدرت پردازشگری خود در برخی برنامه ها به کمک پردازنده مرکزی می آید که این امر منجر به بهبود سرعت و عملکرد لپ تاپ شما می شود . بنابراین احساس نیاز و اهمیت کارت گرافیک دستگاه، فقط برای گیمرها نیست.

آیا وزن دستگاه جزو اولویت های شماست؟

التراپرتابل ها، الترابوک ها، نوت بوک ها  : وزن دستگاه اغلب جزو اولویت های آخر است اما نه برای همه. اگر جزو کسانی هستید که هر روز و همه جا حتی در تمام سفرها  باید لپ تاپ خود را همراه داشته باشید قابل حمل بودن آن نیز علاوه بر قیمت لپ تاپ، جزو مواردی می شود که باید به آن فکر کنید. برای اینکه انتخاب شما نه بیش از حد بزرگ و نه بیش از حد کوچک باشد سعی کنید از این سری محصولات خرید کنید که به طور متوسط کمتر از 3 کیلوگرم وزن دارند.  لپ تاپ هایی که نمایشگرهایی کوچکتر از 13 اینچ یا بزرگتر از 14 اینچ دارند، برای کاربران خاص تر طراحی شده اند. همیشه بزرگ ترها بهترین نیستند و البته در بعضی موارد دستگاه های خیلی کوچک قطعات کم توانی دارند . پس اگر زیاد لپ تاپ خود را از خانه خارج نمی کنید، پولتان را بیهوده صرف خرید مدل های فوق العاده قابل حمل نکنید.

اگر در اینترنت گشتی زده باشید قطعا لیست های رنگارنگی از بهترین لپ تاپ ها ، بدترین ها، ارزان ترین و گرانترین ها دیده اید . اما بهترین انتخاب برای شما، پیدا کردن محصولی است که تناسبی فوق العاده بین آنچه در ذهن و آنچه در جیب دارید برقرار کند. اجازه ندهید هیجان ناشی از رنگ و لعاب برخی دستگاه ها، در قضاوت شما تأثیر گذار باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز