خبرگزاری کار ایران

هایفوتراپی برای چه کسانی ممنوع است؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۶۴۵

از روش هایی که امروزه برای جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد، هایفوتراپی می باشد. این روش درمانی به دلیل اینکه به صورت غیر تهاجمی انجام می شود، دارای عوارض بسیار کمی بوده و نیازی به ایجاد برش و جراحت بر روی پوست نمی باشد. در این روش از امواج فراصوت با شدت بالا استفاده می‌شود، که این امواج در یک نقطه متمرکز شده و بافت های آسیب دیده را هدف قرار می دهد، در واقع این عمل باعث از بین رفتن بافت های آسیب دیده و تحریک کلاژن سازی شده و منجر به لیفت پوست می شود. این روش درمانی تاثیر بسزایی در از بین بردن چین و چروک صورت، گردن و بالای سینه دارد. همچنین باعث از بین رفتن جای جوش، آکنه، زخم، رفع غبغب می شود. اما با اینکه این روش به صورت غیر تهاجمی انجام می شود، اما برای انجام آن محدودیت هایی وجود دارد و بعضی از افراد نمی توانند از این شیوه درمانی استفاده کنند.

افرادی که استفاده از هایفوتراپی برای آنها ممنوع است عبارتند از:

۱- افراد مبتلا به بیماری سرطان

افرادی که به بیماری سرطان مبتلا هستند و تحت شیمی درمانی می باشند و یا اینکه به تازگی درمان آنها تمام شده است، نمی توانند از هایفوتراپی استفاده کنند، زیرا پوست این افراد دارای حساسیت بالایی بوده و استفاده از هایفوتراپی برای آنها خطرناک می باشد.

۲- افرادی که پوست خشک دارند

افرادی که پوست خشک دارند، به دلیل حساسیت بالای پوست آنها، استفاده از امواج هایفوتراپی برای آنها مضر می باشد، زیرا هایفوتراپی با ایجاد حرارت در ناحیه مورد نظر، باعث جوانسازی می شود و افرادی که پوست خشک دارند، برای استفاده از این شیوه درمانی، بهتر است چند هفته قبل از هایفوتراپی، از مرطوب کننده استفاده کنند.

۳- افرادی که داروی راکوتان مصرف می کنند

استفاده از داروی راکوتان باعث خشکی پوست می شود و پوست نسبت به حرارت حساس می‌شود، بنابراین افرادی که داروی راکوتان مصرف می کنند، نمی توانند هایفوتراپی انجام دهند.

۴- افرادی که سیستم ایمنی آنها دچار اختلال می باشد.

گاهی اختلال در سیستم ایمنی باعث ایجاد بیماری خود ایمنی شده و افرادی که به این بیماری مبتلا هستند از داروهای کورتیکواستروئیدی استفاده می کند، عوارض مصرف این داروها بر روی نتایج هایفوتراپی تاثیر منفی داشته و باعث افزایش شدت بیماری خود ایمنی می شود.

۵- افراد مبتلا به بیماری دیابت

یکی از عوارضی که برای بیماران دیابتی به وجود می‌آید، آسیب به رگ های کوچک زیر پوست می باشد و استفاده از هایفوتراپی برای این افراد باعث کبودی پوست می شود.

۶- افرادی که میزان چین و چروک و افتادگی پوست آنها شدید می باشد.

استفاده از هایفوتراپی، برای افرادی که پوست آنها بیش از اندازه چروک شده و یا شل می باشد، تاثیر زیادی ندارد، زیرا با افزایش سن میزان کلاژن سازی کاهش پیدا می کند.

هایفوتراپی برای چه کسانی ممنوع است؟

مزایای هایفوتراپی

۱- عمل فوق العاده کاربردی هایفوتراپی به صورت غیر تهاجمی انجام می شود، بنابراین میزان دردی که فرد احساس می‌کند، بسیار کم بوده و روش کاملا بی خطر می باشد.

۲- روش درمانی با تحریک کلاژن سازی باعث جوانسازی پوست می شود، بنابراین نتایج درمانی آن بسیار طبیعی به نظر می رسد.

۳- استفاده از این روش درمانی دوره نقاهت ندارد و فرد می تواند بعد از انجام آن به فعالیت های روزمره بپردازد.

۴- مدت جلسه درمانی کوتاه باشد و به طور معمول بین ۳۰ تا ۹۰ دقیقه زمان لازم می باشد.

۵- نیازی به ایجاد زخم و برش بر روی پوست نمی باشد.

۶- این روش درمانی را می توان به صورت ترکیبی با روش های درمانی دیگر استفاده کرده و باعث تاثیرات مثبت بر نتایج آن می شود.

۷- هزینه درمانی آن نسبت به عمل جراحی بسیار کمتر می باشد.

هایفوتراپی برای چه کسانی ممنوع است؟

معایب هایفوتراپی

با اینکه هایفوتراپی به صورت غیر تهاجمی انجام می شود، اما در صورتی که انجام آن توسط افراد حرفه‌ای صورت نگیرد، ممکن است دارای عوارض زیادی باشد، همچنین استفاده از این روش درمانی دارای معایبی می باشد و شما با در نظر گرفتن معایب آن و انتظاراتی که از روش درمانی دارید، باید تصمیم بگیرید که این روش برای شما مناسب می باشد یا خیر.

۱- این روش درمانی با تخریب بافت های آسیب دیده و تحریک کلاژن سازی منجر به جوانسازی پوست می شود و فرآیند کلاژن سازی نیاز به زمان دارد. در واقع به مدت ۲ یا ۳ ماه زمان نیاز می باشد تا تاثیر کامل آن مشخص شود.

۲- برای تاثیرگذاری بیشتر این روش درمانی نیاز به تکرار جلسات درمانی باشد.

۳- گاهی در بعضی از افراد، بعد از انجام هایفوتراپی در ناحیه مورد نظر قرمزی، تورم و یا کبودی ایجاد می‌شود، که این عوارض به صورت موقت بوده و بعد از چند روز کامل از بین می رود.

۴- بعضی از افراد بعد از انجام هایفوتراپی ممکن است در ناحیه تحت درمان تا چند هفته احساس سوزن سوزن داشته باشند.

۵- تاثیر این روش درمانی بر روی افراد مختلف متفاوت می باشد و ممکن است برای یک فرد نتایج بسیار رضایت بخشی داشته باشد و برای فرد دیگر تأثیر زیادی بر روی پوست نداشته باشد‌.

هایفوتراپی برای چه کسانی ممنوع است؟

مراقبت های بعد از انجام هایفوتراپی

چنانچه مراقبت های بعد از انجام هایفوتراپی به خوبی انجام گیرد، باعث تاثیر مثبت بر روی آن شده و میزان ماندگاری آن بیشتر می شود، از مراقبت هایی که بعد از انجام هایفوتراپی باید انجام دهید موارد زیر می باشد

۱- در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرید

بعد از انجام هایفوتراپی پوست از حساسیت بالایی برخوردار است، بنابراین قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید، باعث افزایش خشکی پوست و افزایش رنگدانه آن می شود، بنابراین در صورت لزوم حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

۲- به میزان فراوان آب بنوشید.

 مصرف آب باعث هیدراته شدن بدن می‌شود و همچنین مصرف آب باعث افزایش خونرسانی در بدن شده و منجر به تولید کلاژن بیشتر و بهبودی سریعتر می شود.

۳- از مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید

مصرف نوشیدنی های الکلی باعث کاهش تراکم خون شده و همچنین منجر به خونریزی در ناحیه مورد نظر می شود.

۴- از دستکاری و خاراندن پوست دوری کنید

بعد از انجام هایفوتراپی، پوست دارای حساسیت بالایی می‌باشد، بنابراین خاراندن آن باعث آسیب بیشتر می شود.

۵- از استحمام با آب داغ پرهیز کنید.

برای حمام کردن بهتر است از آب ولرم استفاده کنید، زیرا آب ولرم باعث بهبود سریعتر پوست می شود و همچنین ممکن است استفاده از آب داغ باعث از بین رفتن چربی های طبیعی پوست شود.

۶- به مدت دو روز بعد از انجام های هایفوتراپی از قرار گرفتن در محیط های گرم دوری کنید و سعی کنید از لوازم ارایشی استفاده نکنید.

۷- ممکن است بعد از انجام هایفوتراپی ناحیه ی مورد نظر دچار تورم و التهاب شود و برای کاهش این عوارض می توان از کمپرس یخ استفاده کرد.

۸- رژیم غذایی شما باید سرشار از سبزیجات و انواع ویتامین ها مانند ویتامین های C و E باشد تا تاثیر به سزایی در کاهش عوارض و همچنین بهبودی سریع تر داشته باشند.

۹- به منظور کاهش خشکی پوست از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

۱۰- برای افزایش تاثیر این روش درمانی، ممکن است پزشک برای شما مکمل های کلاژن ساز تجویز کند، مصرف این مکمل ها؛ باید طبق دستورالعمل پزشک باشد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز