خبرگزاری کار ایران

تفاوت های سفر با هواپیما و قطار

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۹۳۷

هواپیما و قطار، دو مورد از محبوب‌ترین وسایل نقلیه هستند که هر کدام طرفداران خاص خود را دارند. البته این دو وسیله بسیار متفاوت هستند. آیا میان خرید بلیط هواپیما و قطار مردد هستید؟ می‌خواهید بدانید کدام گزینه بهتری برای سفر است؟ این موضوع کاملا به شما بستگی دارد و قطار و هواپیما هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. اما برای تصمیم‌گیری لازم است تفاوت های سفر با هواپیما و قطار بشناسید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با هم به هر یک از تفاوت‌های موجود بپردازیم.

سرعت رسیدن به مقصد

باید بگوییم که هواپیماها سریع‌تر از قطار حرکت می‌کنند و شما می توانید با رزرو بلیط هواپیما آنلاین کاملا ساده و سریع به مقصد سفر کنید. اما این موضوع دلیل بر آن نیست که به کل از خرید بلیط قطار منصرف شوید.

بسیاری از ما اکنون متوجه شده‌ایم که کل زمان سفر با سرعت سفر بسیار متفاوت است. خطوط امنیتی فرودگاه می‌تواند طولانی و استرس‌زا باشد و توصیه شده دو ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشید. این موضوع زمان قابل توجهی را به سفر اضافه می‌کند. ناگفته نماند سفر به فرودگاه از طریق اتوبوس، قطار یا ماشین و هزینه پارکینگ فرودگاه نیز به هزینه‌های شما اضافه می‌شود.

سفر با قطار اغلب برنده جایزه سرعت است! برای اکثر خدمات ریلی داخلی نیازی به رسیدن به ایستگاه بیش از پنج دقیقه قبل از حرکت نیست. در حالی که هنگام سفر با هواپیما، پس از فرود، باید منتظر بمانید تا از هواپیما پیاده شوید، چمدان‌های چک شده خود را جمع آوری کنید و سپس دوباره از فرودگاه به مرکز شهر سفر کنید. فرودگاه‌ها اغلب در خارج از مرکز شهر قرار دارند. برای مثال، سفر از فرودگاه استانستد به مرکز لندن بیش از یک ساعت طول می‌کشد و می‌تواند بین 50 تا 100 پوند از طریق تاکسی هزینه داشته باشد. از سوی دیگر، ایستگاه‌های قطار در مرکز قرار دارند. به عنوان مثال سفر ریلی از تهران به مشهد را در نظر بگیرید. از ایستگاه قطار تهران تا مشهد فاصله چند ساعت است که هر دو در مرکز شهر خود قرار دارند. اگر سفر با بلیط هواپیما مشهد را در نظر بگیرید، این فاصله کم‌تر است اما زمان بیشتری در فرودگاه معطل می‌شوید. پس پرواز سریع‌تر از قطار نیست.

وجود هزینه‌های اضافی

همه ما در مورد هزینه‌های حمل وسایل هنگام تهیه بلیط هواپیما می‌دانیم، اما بسیاری از هزینه‌های کمتر شناخته شده دیگر وجود دارد که سفر را برای شما سخت‌تر می‌کنند، مگر اینکه هزینه زیادی بپردازید. به عنوان مثال چک کردن یک چمدان اضافی، وزن کردن چمدان، استفاده از WiFi، تغییر جزئیات سرنشینان و پرداخت هزینه اضافی برای فضای پای بیشتر اگر از یک انسان معمولی قدبلندتر هستید.

از آن طرف، بلیت قطار به ندرت نیاز به پرداخت هزینه‌های اضافی دارد. شما با سفر با قطار فقط هزینه بلیط را پرداخت می‌کنید و هیچ هزینه پنهانی وجود ندارد. چمدان شما می تواند به اندازه دلخواه شما بزرگ یا کوچک باشد و هیچ محدودیت وزنی یا هزینه اضافی برای داشتن چمدان وجود ندارد. همچنین هزینه تعویض بلیط در قطارها بسیار کمتر است و می‌توانید تا نیمه شب روز قبل از سفر آن را تغییر دهید. اگر وایفای در دسترس باشد، معمولا رایگان است و صندلی‌ها فضای زیادی در کلاس استاندارد دارند. در چندین قطار، کلاس دوم شبیه فرست کلاس در یک شرکت هواپیمایی است و فرست کلاس در قطار اغلب فقط کمی گرانتر از کلاس عادی است.

اکثر شرکت‌های قطار به کودکان زیر چهار سال اجازه سفر رایگان می‌دهند، در حالی که کودکان بالای دو سال باید بلیط خود را برای پرواز چارتر داشته باشند. رزرو بلیط قطار هرگز آسان‌تر و راحت‌تر از الان نبوده است (مخصوصاً برای خانواده‌ها) و با سفرمارکت، مسافران می‌توانند از ارزان‌ترین بلیط‌های قطار استفاده کنند.

تفاوت های سفر با هواپیما و قطار

میزان انعطاف‌پذیری

بلیط هواپیما چارتر بعد از خرید معمولا قفل می‌شود مگر اینکه هزینه‌های گزافی برای یک بلیط هواپیمای منعطف پرداخت کنید. اگر دیر کنید نمی‌توانید پرواز خود را تعویض کنید یا پرواز بعدی را بگیرید، در حالی که می‌توانید این کار را با بسیاری از بلیط‌های قطار انجام دهید. اما برخی از خطوط هوایی به هیچ وجه اجازه تغییر بلیط را نمی‌دهند.

برای سفرهای داخلی با قطار، می‌توانید بین 5 تا ۱۵ دقیقه قبل از حرکت در ایستگاه قطار حاضر شوید و بلیت بخرید یا برای سفرهای بین‌المللی ۳۰ دقیقه زودتر به ایستگاه برسید. اگر ظاهر شهری را در مسیر خود دوست دارید، می‌توانید از قطار پیاده شوید و روز بعد دوباره بلیط دیگری بخرید تا سفر خود را کامل کنید. سفر با قطار بسیار انعطاف پذیرتر از سفر با هواپیما است. هزینه تعویض بلیط در قطارها بسیار کمتر است و می‌توانید این کار را تا نیمه شب روز قبل از سفر انجام دهید. به طور خلاصه، سفر با قطار بسیار انعطاف پذیرتر از سفر با هواپیما است. اگر مجبور باشید (یا بخواهید) در آخرین لحظه برنامه را تغییر دهید، خرید آنلاین بلیط قطار در هزینه شما صرفه جویی می‌کند.

اگر با مراجعه به این لینک https://safarmarket.com/trains بلیط قطار خود را از سفرمارکت رزرو می‌کنید، می‌توانید لیستی از تمام گزینه‌های موجود در کلاس‌های مختلف را مشاهده کنید. اینگونه دیگر نیازی نیست به تمام سایت‌های فروش بلیط مراجعه کنید و میان آن‌ها مقایسه کنید.

سازگاری با محیط زیست

در حال حاضر سفرهای هوایی یکی از عواملی است که سریع‌ترین رشد را در تغییرات آب و هوایی دارد. گفته می‌شود صنعت هوانوردی بین 4 تا 9 درصد از کل تأثیرات تغییر آب و هوای انسان را شامل می‌شود. این بدان معنی است که انتخاب نکردن پرواز یک اقدام قدرتمند طرفدار محیط زیست است که به شما کمک می‌کند ردپای کربن خود را کاهش دهید. اروپایی‌ها بخش بزرگی از کل پروازهای جهانی را انجام می‌دهند، تصور کنید اگر اروپا با گذراندن تعطیلات بدون پرواز، خیلی بیشتر از قطار استفاده می‌کرد. انتخاب قطار به جای پرواز باعث کاهش انتشار CO2 به ازای هر مسافر تا 90٪ می‌شود.

تفاوت های سفر با هواپیما و قطار

مناظر موجود در مسیر

وقتی با بلیط قطار سفر می‌کنید، می‌توانید از نه تنها شهر، بلکه همچنین مناظر اطراف مقصد خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. قطارها مسیر خود را در سراسر حومه شهر، در امتداد ساحل، در اطراف کوه‌ها و از میان شهرهای کوچک پیش می‌برند. بنابراین می‌توانید از پنجره خود به مناظر و فرهنگ‌های متنوع خیره شوید. قلعه‌ها، تاکستان‌ها، دهکده‌ها، کوه‌های آلپ، آبشارهای راین و غیره. چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد و قطارها همه آن‌ها را طی می‌کنند. هنگام پرواز در ارتفاع هزاران پا از سطح زمین، با هیچ یک از این‌ها مواجه نمی‌شوید. در عوض می‌توانید به آسمان آبی و ابرها نگاه کنید. همچنین تماشای یک شهر بارانی از هواپیما بسیار هیجان‌انگیز است. هر یک از این مناظر طرفداران خاص خود را دارند.

سخن آخر

شهرهای جهان بیش از هر زمان دیگری به هم مرتبط هستند و بدون شک در سال‌های آینده به طور فزاینده‌ای به هم خواهند پیوست. برای اکثریت قریب به اتفاق سفرهایی که باید انجام دهیم، چه برای کسب و کار یا تفریح، چه در سراسر شهر و چه در سراسر قاره، قطارها نه تنها راحت‌تر از هواپیما هستند، بلکه اغلب هم ارزان‌تر و هم غافلگیرکننده و سریع‌تر هستند. این موضوع باعث می‌شود که اغلب بهتر باشند. البته فراموش نکنید که مکان‌های زیادی وجود دارند که برای سفر نیاز به پرواز دارند و نمی‌توان به طور کلی گفت که فقط به سراغ یکی از این وسایل نقلیه برویم!

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز