خبرگزاری کار ایران

فیلترشکن چیست؟

کد خبر : ۱۳۰۵۸۹۹

یکی از برنامه های پر استفاده در حال حاضر، فیلترشکن ها هستند. این ابزار ها برای موارد متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند. اما بهتر است بدانید این برنامه ها در اصل برای ایجاد یک ارتباط امن با فضای اینترنت ایجاد شده است، یعنی در حقیقت یک فیلترشکن سعی میکند با ایجاد یک کانال ارتباطی، امنیت بیشتری را برای شما برقرار سازد.

همچنین می تواند با این کار به شما کمک کند تا به وبسایت های دیگری نیز دسترسی داشته باشید و دیگر دچار محدودیتی در این زمینه نخواهید بود. به طور کلی اگر بخواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری داشته باشید، بهتر است بدانید از زمانی که اینترنت بوجود آمد جنبش های زیادی برای محافظت و رمزگذاری داده ها در زمینه مرورگر های اینترنت ایجاد شد.

و به دلیل نیاز افراد مختلف به داشتن امنیت بیشتر و رمزگذاری داده های مهم آن ها، فیلترشکن ساخته شد تا بتواند تا حد امکان با ایجاد یک کانال از طریق یک سرور خصوصی امنیت بیشتری را برای کاربران ایجاد کند. اما موضوع فقط به اینجا خاتمه نمی یابد، بلکه بهتر است بدانید یکی از عواملی که این ابزار ها را ارزشمند تر می سازد، تغییر مکان کاربران می باشد.

امروزه بسیاری از افراد در سراسر جهان می خواهند به محتوا های مخصوص در یک منطقه جغرافیایی دسترسی داشته باشند، مثلاً سرویس های پخش ویدئو مثل نتفلیکس و یوتیوب ویدئو های بخصوصی را فقط برای مناطق محدودی در دسترس قرار می دهند. با توجه به این عوامل، این افراد همواره خواستار آن هستند که با تغییر موقعیت مکانی به این موارد دسترسی داشته باشند. با فیلترشکن هایی که در حال حاضر وجود دارد، شما می توانید آدرس IP خودتان را طوری رمزگذاری کنید که بنظر می رسد از کشور دیگری در حال گشت و گذار در اینترنت هستید و این موضوع باعث می شود که از هر جای دنیا به این محتوا ها دسترسی کامل داشته باشید.

با استفاده از این ابزار ها، ISP شما نمی تواند تشخیص دهد که شما در حال جست و جو و بازدید از چه مواردی هستید. بهتر است بدانید که انواع مختلفی از فیلترشکن ها وجود دارند، اما بهتر است با سه مورد اصلی آن ها، یعنی SSL، site-to-site و client-to-server آشنایی داشته باشید. پس همانطور که مشاهده نمودید، این ابزار ها می توانند اتصال امن تر و مطمئن تری را برای شما ایجاد کرده و فواید زیادی هم برای شما داشته باشند.

Vpn چیست؟

در واقع VPN مخفف عبارت «شبکه خصوصی مجازی» است و فرصت ایجاد یک اتصال محافظت شده را در زمان استفاده از شبکه های عمومی برای شما ایجاد می نماید. این ابزار ها می توانند ترافیک اینترنت شما را رمزگذاری کرده و هویت آنلاین شما را پنهان نمایند. با این کار ردیابی فعالیت های آنلاین شما و همچنین سرقت داده های شما را برای افراد دیگر مشکل تر کرده و با رمزگذاری در زمان حقیقی، امنیت بیشتری برای شما ایجاد خواهد شد.

این موضوع به معنای آن است که در صورت استفاده از یک VPN، همان سرور منبع داده های شما می گردد و اشخاص دیگر نمی توانند بازدید های شما را دیده و داده های شما را ردیابی نمایند، در این ابزار ها داده های شما غیرقابل دسترس برای اشخاص ثالث خواهد بود و حتی در صورت دسترسی، به دلیل تبدیل داده ها در این کانال ایجاد شده، بی فایده خواهد بود. مزایای زیادی هنگام اتصال به این ابزار ها وجود دارد، مثلاً با این کار داده های شما رمزگذاری شده و از دسترس هکر ها دور می ماند.

علاوه بر آن، این سرور ها مکان حقیقی شما را از دسترس سایر افراد پنهان می نمایند و با این کار امنیت شما چندین برابر افزایش می یابد، بهتر است بدانید بیشتر این سرویس ها گزارش فعالیت های شما را ذخیره نمی کنند و این موضوع نیز یکی دیگر از نکات مثبت آن ها محسوب می گردد. وقتی شما با استفاده از VPN به یک سرور خصوصی متصل می شوید، احتمال آشکار شدن اطلاعات شما به شدت کاهش می یابد، همچنین می توانید با تغییر موقعیت خود، به محتوا های سایر مناطق نیز دسترسی داشته باشید و از آن ها استفاده نمایید. ممکن است ISP شما امن و قابل اعتماد بنظر برسد، اما بهتر است بدانید حتی ممکن است سابقه مرور شما را با افراد مختلف به اشتراک بگذارد، یا مثلاً اگر شما به طور مرتب از یک شبکه وای فای عمومی استفاده می کنید، اصلاً مشخص نیست که چه کسی ممکن است بر روی ترافیک اینترنت شما نظارت داشته باشد. اما به طور کلی همواره باید سعی کنید از یک VPN امن و مطمئن استفاده کنید که بتواند آدرس IP شما را رمزگذاری کند، پروتکل ها را نیز با رمزگذاری محافظت نماید، و همچنین افراد مختلفی را که سعی در ورود به سیستم شما دارند را تشخیص دهد یا حتی برای ورود به سیستم از شما رمز عبور از پیش مشخص شده ای را درخواست نماید. پس در صورتی که می خواهید از یک شبکه امن بهره مند شوید، این ابزار ها گزینه مناسبی برای شما هستند.

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز