خبرگزاری کار ایران

معرفی برترین‌ تولید کننده های میلگرد کامپوزیتی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۶۵۲

برای شروع صحبت درباره بهترین تولید کننده های میلگرد کامپوزیتی در ایران و جهان لازم به ذکر است که در دهه های گذشته استفاده از میلگرد GFRP برای تقویت اعضای بتنی به عنوان یکی از هیجان انگیزترین و امیدوارکننده ترین فناوری ها در مهندسی سازه ظاهر شده است.

طیف گسترده ای از کاربردها برای میلگرد کامپوزیتی وجود دارد که ساخت و ساز جدید و تقویت و بازسازی ساختمان های قدیمی، اعضای پیش تنیده و غیر پیش تنیده ، ساخت و ساز های پیش ساخته و همچنین ریخته گری در محل را پوشش می دهد. این موضوع که “میلگرد فایبرگلاس چگونه راه خود را برای رفع نیاز بازار مصالح ساختمانی پیدا کرد”، “ قیمت میلگرد کامپوزیتی چگونه تعیین می‌شود “ و “بهترین تولید کننده میلگرد کامپوزیت در ایران و جهان کدام است”، مانند هر پدیده جهانی دیگر وابسته به مفاهیم جغرافیایی و شرایط پروژه‌های عمرانی منطقه است.

جهت دریافت مشاوره و اطلاع از قیمت میلگرد کامپوزیتی می توانید با کارشناسان شرکت اپوارد از طریق شماره تلفن ۰۶۱۴۲۲۸۲۱۶۳ و یا وبسایت eporodfrp.com در ارتباط باشید.

به عنوان مثال در ژاپن تولید و مصرف میلگرد پلیمری با توجه به مواد و روش های ساخت و ساز، صرفه جویی در نیروی کار و فرایند پیشرفت پروژه، بهینه‌تر با دورریز کمتر و کارامد تر بود. در آمریکای شمالی، هدف اصلی استفاده از میلگرد کامپوزیتی یافتن راه حلی برای برای مشکلات ناشی از خوردگی میلگرد فولادی ، به ویژه در زیر ساخت بود. دلیل استفاده از میلگرد کامپوزیتی در اروپا ممکن است ترکیبی از همه موارد فوق به علاوه علاقه شدید به تقویت و بازسازی تعداد زیادی از سازه های تاریخی ارزشمند که نیاز به تعمیر داشتند، بوده باشد. از آنجایی که کشورهای مختلف دارای ساختارهای سازمانی/اقتصادی متفاوتی هستند، رویکرد تحقیق و توسعه (R&D) نیز ماهیت منطقه ای دارد. یکی از موفق ترین و حرفه‌ای ترین تولید کننده های میلگرد کامپوزیتی ، در ایران و در شهر دزفول قرار دارد. میلگرد کامپوزیتی اپوراد محصولاتی با استاندارد جهانی روانه بازار کرده و سهم مهمی از بازار میلگرد FRP در ایران را به خود اختصاص داده است.

معرفی برترین‌ تولید کننده های میلگرد کامپوزیتی

اولین تولید کننده میلگرد FRP در جهان

همانطور که گفته شد با توجه به کاربرد و جغرافیای هر کشور نمی توان تشخیص داد که اولین تولید کننده میلگرد پلیمری در جهان کدام است. در ژاپن، پیمانکاران عمومی و تولیدکنندگان کامپوزیت به دنبال تشکیل زیرساخت‌های لازم برای توسعه این فناوری جدید هستند. در آمریکای شمالی، صنعت ساخت و ساز به طور کامل از فرآیند تحقیق و توسعه مرتبط با تقویت FRP غافل بوده اند و علاقه اصلی آنها در تولید اشکال ساختاری FRP برای کاربردهای ساختمانی بود. تبدیل صنایع نظامی ایالات متحده به کاربردهای غیرنظامی ممکن است در آینده نزدیک تحولات جالبی داشته باشد. در اروپا، پیمانکاران مستقیماً در تحقیق و توسعه برخی از اولین و موفق‌ترین محصولات FRP شرکت داشتند.

تفاوتی که در اولویت‌بندی و ساختار بین کشورها وجود دارد، منجر به پیشرفت‌هایی در طیف وسیعی از انواع الیاف تقویت‌کننده FRP شده است. در برخی از جنبه‌ها می توان گفت که ژاپن در تولید میلگرد پیش تنیده و تقویت چند بعدی ساختمان ها برتری دارد. آمریکای شمالی در تقویت و تولید اعضای غیر پیش تنیده ، جز کشورهای برتر است و اروپا در میلگرد های پیش تنیده (تنش کششی) برتری دارد.

سال‌هاست که موفقیت و پذیرش میلگرد پلیمری FRP در بازار به خلاقیت و تدبیر دانشمندان و مهندسان و میزان ریسک پذیری و توانایی آن‌ها در فاصله گرفتن از روش ‌های سنتی و امتحان راه‌هایی نو گره خورده است. دریافت لقب بهترین تولید کننده میلگرد کامپوزیتی در ایران و جهان به تلاش و اعتماد جامعه‌ی مهندسین به کارخانه های دانش بنیان وابسته است که از تولید محصولات جدید استقبال می کنند و از آخرین دستاوردهای فناوری برای مصالح خود بهره گیرند.

 

اولین تولید کننده میلگرد پلیمری GFRP جهان

در دهه ۱۹۷۰ پروفسور Rehm از دانشگاه Stuttgart گزارش داد که میلگرد کامپوزیتی GFRP برای استفاده در سازه های بتنی پیش تنیده مناسب هستند. در صورتی که برای کاربرد در بتن های مسلح به دلیل مدول پایین میلگرد GFRP و امکان خمیدگی آنها کمتر کاربرد دارند.

معرفی برترین‌ تولید کننده های میلگرد کامپوزیتی

در سال 1978، strabag bauag و Bayerag به عنوان اولین تولید کننده میلگرد فایبرگلاس GFRP جهان سرمایه گذاری مشترکی برای توسعه، آزمایش و کاربرد میلگرد GFRP تاسیس کردند. دامنه کاربرد شامل انواع درجات پیش تنیدگی ، با یا بدون اتصال، لنگرهای موقت یا دائمی خاک یا (آلمان) مورد استفاده قرار گرفت. همچنین در سال 1980، برنامه آزمایشی منجر به ساخت پل عابر پیاده با دهانه کوتاه شد. پل "lünensche gasse" در دوسلدورف دارای دهانه 7 متر است و دارای 12 کابل غیر چسبیده که به صورت پیش تنیده کار شده است، می باشد. اولین پل بزرگراه با اجزای پیش تنیده و کابل های متشکل از میلگرد GFRP، در سال 1986 در دوسلدورف برای تردد باز شد. این پل ، سازه ‌ای پیوسته با دهانه های 21.3 و 25.6 متر است. در مجموع 59 کابل پیش تنیدگی که هر کدام از 19 میلگرد فایبرگلاس به قطر 7.5 میلی متر تشکیل شده است که نیرویی معادل 600 کیلونیوتن در هر واحد را تامین می کند. بررسی هایی که بر کابل های پیش تنیده و اسلب های دارای عرض 15 متر با استفاده از حسگرهای فیبر نوری و حسگرهای سیم مسی انجام شده، عملکرد استاندارد ساختاری اجزا را تایید کرد. به این ترتیب میلگرد فایبرگلاس gfrp مورد تایید قرار گرفت.

معرفی برترین‌ تولید کننده های میلگرد کامپوزیتی

تولید میلگرد فایبرگلاس در ایران

تولید میلگرد فولادی در مناطق مرطوب می تواند مشکلات خاص خود را در پی داشته باشد. از جنبه تجهیزات و به دلایل اقتصادی، تولید میلگرد فولادی نیاز به کوره های بزرگ دارد که تا چندین سال خاموش نمی شوند و انرژی و مواد اولیه زیادی باید برای این نوع خط تولید در نظر گرفته شود. از طرفی ممکن است در مناطق مرطوب حتی در حین نورد میلگرد های فولادی ، اکسید شوند. میلگردی که دستخوش اکسیدگی قرار می گیرد رنگی متمایل به قرمز خواهد داشت و از نظر کیفی ارزش کمتری دارد. پس نه تنها کاربرد میلگرد فولادی در مناطق مرطوب ریسک خوردگی را به همراه دارد، حتی تولید میلگرد فولادی نیز در مناطق مرطوب ریسک اکسید شدن را دارد.

میلگرد پلیمری یا میلگرد GFRP با توجه به ساختار کامپوزیتی خود و خواص فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی مناسب و مقاومت آنها در برابر خوردگی جایگزین خوبی برای میلگرد فولادی در مناطق مرطوب است.

در ایران شرکت شاهکار فکر توانا (با نام تجاری اپوراد) توجه و تخصص خود را به عنوان شرکتی نوبنیاد از سال ۱۳۹۳ بر روی میلگرد کامپوزیتی متمرکز کرده است. برای آشنایی با محصولات و گواهینامه ها و دیگر اطلاعات لازم می توان کاتالوگ را از سایت این شرکت به نشانی eporodfrp.com دریافت کرد. همچنین جهت دریافت مشاوره و اطلاع از قیمت میلگرد کامپوزیتی می توانید با کارشناسان شرکت اپوارد از طریق شماره تلفن ۰۶۱۴۲۲۸۲۱۶۳ در ارتباط باشید. کارخانه اپوراد به عنوان یکی از پرچمداران میلگرد پلیمری در ایران ، تولید میلگرد کامپوزیتی GFRP را طبق استاندارد جهانی ISO 10406-1:2015 تولید کرده است. کیفیتی که امکان حضور در بازارهای جهانی را نیز فراهم می کند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز