خبرگزاری کار ایران

بیمارستان هدایت به افتتاح نزدیک شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۳۲۸

بیمارستان هدایت به افتتاح نزدیک شد؛ ساختمان جدید بیمارستان تأمین اجتماعی مادر و کودک هدایت پس از تکمیل و بهره‌برداری قطعی، آماده افتتاح شد.

ساخت بیمارستان یکصد تختخوابی تأمین اجتماعی هدایت پس از حدود هفت سال بلاتکلیفی در شهریورماه 1400 به مناقصه گذاشته شد و شرکت «سمندیس»، انجام کارهای باقیمانده و تکمیلی ساختمانی و تأسیساتی این بیمارستان را از مهرماه سال گذشته آغاز کرد.

ساخت این بیمارستان که از  سال 1393 کلید خورده بود تا سال 1397 هیچگونه پیشرفت قابل توجهی نداشت و پس از آن نیز متوقف و تا سال 1400 معطل ماند. پس از آن با واگذاری پروژه به سمندیس در شهریورماه پارسال، بیمارستان در 20 مهرماه 1401 تحویل موقت شد.

بنابر این گزارش، شرکت سمندیس به‌رغم همه محدودیت‌های مالی و هزینه‌های سنگین پروژه، به‌دلیل اهمیت آن از جهت فراهم‌سازی هرچه سریعتر مرکز معالجه و درمان بیماران، مادران و کودکان و اینکه بیمارستان هدایت، بیمارستان تخصصی مادر و کودک است با تلاش شبانه‌روزی در مدت یکسال، آن را تکمیل و به بهره‌برداری رساند.

در این یکسال بالغ‌بر 150 نفر نیروی کار در انواع سطوح تخصصی به‌صورت یک شیفت و دو شیفت کار می‌کردند و تمام نیروهای فنی و مدیریتی در طول ساخت بیمارستان حضور مستمر داشتند.

بیمارستان یکصد تختخوابی تأمین اجتماعی هدایت که از سوی سازمان بهداشت جهانی (WHO) و سازمان یونیسف به‌عنوان «دوستدار کودک» شناخته شده و در سال 1994 لوح تقدیر دریافت کرده است در حال حاضر به بهره‌برداری کامل رسیده و آماده تحویل قطعی و افتتاح رسمی است.

بیمارستان هدایت به افتتاح نزدیک شد

بنابر این اعلام، ساختمان جدید بیمارستان هدایت در زمینی به مساحت ۴ هکتار و با زیربنای 15 هزار مترمربع احداث شده و دارای پنج اتاق عمل، پنج اتاق LDR (زایمان طبیعی)، بخش اورژانس با 12 تخت، بخش مراقبت ویژه نوزادان با بیش از ۱۵ تخت، اتاق‎های رفاهی مادر و کودک، بخش مراقبت‎های ویژه آی‎سی‌یو برای مادران، بخش‌های رادیولوژی، سونوگرافی، آزمایشگاه‌های تخصصی زنان و زایمان و داروخانه مجهز است.

شرکت سمندیس از شرکت‌های معتبر با پایه یک در رشته تأسیسات و تجهیزات، ساختمان، نفت و گاز، صنعت و معدن و راه و ترابری است. این شرکت در سال ۱۳۵۹ تاسیس شد و با بیش از 40 سال فعالیت مستمر به‌عنوان یک شرکت پویا و خلاق تاکنون انواع پروژه‌های بزرگ و متنوع نفتی به صورت EPC، ساختمان و تاسیسات هتل‌ها و مجتمع‌های تجاری، ساختمان و تاسیسات بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی و سازه و تاسیسات پروژه‌های آبی را بهترین کیفیت به انجام رسانده است.

وقف تأمین

به گزارش ، ساختمان بیمارستان هدایت در مردادماه ١٣٣١ از طرف مهدیقلی‌خان هدایت (مخبرالسلطنه) به صندوق تعاون و بیمه کارگران وابسته به مجموعه وزارت کار وقت به نمایندگی محسن خواجه‌نوری واگذار شد و در حال حاضر نیز تحت نظارت سازمان تأمین اجتماعی اداره می‌شود و زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار دارد.

مخبرالسلطنه بیمارستان هدایت را بنابر اعتقاد راسخ خود به بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی و نیز درراستای نیات خیرخواهانه، وقف سازمان کرد.

مطابق بندهای وقف‌نامه ابتدا در بیمارستان، زایشگاه وجود نداشت و قرار شد در مدت یکسال پس از وقف، ساختمان زایشگاه احداث و تعیین شد از اهالی قریه دروس ماهانه ٤ نفر از نسوان حامله بی‌بضاعت برای دریافت خدمات رایگان با ارائه معرفی‌نامه از متولی موقوفه به این مرکز مراجعه کنند. در ضمن قرارداد اولیه وقف ٩٩ ساله بوده و قید شده در صورت تمایل صندوق، خودبه‌خود به مدت ٩٩ سال دیگر تمدید خواهد شد.

بیمارستان هدایت نخستین بیمارستان تخصصی زنان و زایمان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است و به‌صورت مرکز زنان منطقه‌ای با هدف افزایش رضایتمندی و اعتمادسازی از طریق ارتقاء و بهبود مستمر کیفیت اداره می‌شود.

بنابر اعلام وبسایت بیمارستان هدایت، رسالت این مرکز درمانی شامل «ارائه خدمات بهداشتی و درمانی جامع و متناسب با نیاز جامعه بیمه‌شده زنان»، «ارائه خدمات درمانی منطبق با تکنولوژی‌های روز پزشکی»، «احترام به حقوق بیماران، کارکنان و دیگر ذینفعان» و «حفظ محیط زیست و صیانت از منابع زیست‌محیطی و حفظ نیات خیرخواهانه واقف» است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز