خبرگزاری کار ایران

آموزش راه اندازی کارواش خانگی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۲۱۷۵

امروزه دستگاه‌های نظافت مکانیزه جایگزین نظافت به شیوه‌های سنتی و قدیمی و عموما دستی شده و دستگاه‌های متنوع مختلفی در این زمینه طراحی و تولید شده‌اند که مزایای بیشماری را شامل شده و برای شستشو و نظافت سطوح مختلف در اماکنی چون اماکن تجاری، خانگی،‌ اداری، درمانی و غیره به کار برده می شوند. یکی از این دستگاه‌ها کارواش خانگی می‌باشد که فرآیند نظافت را تسهیل بخشیده‌ است. دستگاه‌های کارواش خانگی دستگاه‌هایی تخصصی هستند که کار با آن‌ها نیاز به آموزش و یادگیری دارد. به موجب همین موضوع، در ادامه این مقاله به آموزش راه اندازی کارواش پرداخته و توضیحاتی پیرامون چگونگی استفاده از کارواش خانگی، مزایا و کاربرد آن در نظافت محیط و اماکن مختلف ارائه می‌شود.

همان طور که گفته شد، دستگاه‌های نظافت مکانیزه، من جمله کارواش خانگی، دستگاه‌هایی تخصصی با کاربردهای تخصصی هستند که کار با آن‌ها نیاز به آموزش دارد. به همین دلیل ارائه راهنمای راه اندازی کارواش خانگی موضوع مهمی است که در این بخش به آن پرداخته می‌شود. یادگیری نحوه کار هر دستگاه فنی در اولویت است. به جهت مراقبت از دستگاه و داشتن تجربه بهتر در استفاده از واترجت یا کارواش خانگی می‌بایست در وهله اول با ساختار و طرز کار کارواش خانگی آشنا شد. اساس و پایه کار و راه اندازی کارواش خانگی، بر وارد شدن آب به داخل دستگاه، زیاد شدن فشار در قسمت‌های داخلی و در نهایت افزایش پاشش آب به صورت پر فشار بر روی محیط مورد نظر بنا شده است. برای راه اندازی کارواش خانگی، پس از خرید واترجت یا کارواش، باید دستگاه را بر روی فشار کاری متناسب با شستشو تنظیم کرد. اگر میزان فشار کاری پایین باشد، محیط مورد نظر در حد مطلوب تمیز نخواهد شد و باالعکس، در صورتی که فشار کاری بیشتر از حد مناسب باشد، امکان این که به سطح آسیب برسد، وجود دارد. در مرحله بعدی و ‌پس از تنظیم فشار، می‌توان با فشردن گان به راحتی عملیات پاشش را بر روی سطوح آلوده انجام داد. 

مزایای استفاده از کارواش خانگی

 دستگاه‌های نظافت مکانیزه مزایای فراوانی را شامل می‌شوند که کارواش خانگی نیز از این قائده مستثنی نیست. برخی از مزایای استفاده از دستگاه کارواش خانگی شامل موارد زیر است:  

- صرفه جویی در مصرف آب و کاهش استفاده از مواد شوینده شیمیایی مضر

  • سازگاری با طبیعت و عدم آسیب به آن
  • صرفه جویی در هزینه‌ها به دلیل کاهش مصرف آب و مواد شوینده
  • بالا بردن راندمان کاری و سرعت بخشیدن به فرآیند شستشو 
  • بهبود کیفیت نظافت و از بین بردن بهتر آلودگی‌ها به علت پاشش آب به صورت پر فشار
  • برخورداری از رابط کاربری بسیار آسان 
  • جلوگیری از خستگی کاربر به هنگام استفاده از دستگاه به علت برخورداری از طراحی ارگونومیک 

 

کاربرد دستگاه کارواش خانگی

به موجب مزایایی که دستگاه‌های کارواش خانگی ارائه می‌دهند، این دستگاه‌ها در مکان‌های مختلفی کاربرد‌های زیادی دارند. کارواش‌های خانگی به جهت کاهش خستگی، افزایش و بهبود سرعت نظافت و افزایش راندمان کاری در فرآیند نظافت و شستشو در محیط‌های تجاری، خانگی، اداری و غیره با مساحت محدود به کار برده می‌شوند. امروزه با توجه به افزایش مشغله‌های کاری و محدود بودن زمان نظافت، خرید و استفاده از دستگاه‌های کارواش و واترجت‌ها در مجتمع‌ها، می‌تواند بسیار کاربری و مقرون به صرفه باشد. واترجت صنعتی، ابزاری مکانیزه است که برای نظافت سطوح مختلف آب را با فشار بالایی پاشیده و آلودگی‌های سرسخت را به طور موثر از بین می‌برد. برای اطلاع از قیمت دستگاه واترجت صنعتی، می‌توانید به سایت شرکت فلامک ماشین مراجعه کنید.

آموزش راه اندازی کارواش خانگی

مراحل راه اندازی دستگاه کارواش خانگی

در این بخش، مراحل راه اندازی دستگاه کارواش خانگی به صورت مرحله به مرحله و کامل توضیح داده می‌شود.

 مرحله ۱: اولین قدم پس از خریداری دستگاه، مطالعه راهنمای کار با دستگاه به صورت دقیق است. پس از مطالعه راهنما، باید بسته بندی محصول باز شود.

مرحله ۲: در مرحله دوم، دسته واترجت را بر روی بدنه آن قرار داده و با استفاده از آلن آن را محکم کرد.

مرحله ۳: چرخ‌های حرکتی باید در دو سمت دستگاه نصب شوند.

مرحله ۴: اتصالات خروجی آب از پمپی که داخل دستگاه است، به قسمت پایینی جلو دستگاه پیچانده شود.

مرحله ۵: در این مرحله، قطعات لنس، تفنگی، نازل مواد شوینده و کابل برق دستگاه در قسمت‌هایی که در پشت کارواش تعبیه شده‌اند، نصب می‌شوند.

مرحله ۶: کارواش به محل مورد نظر برای نظافت برده می‌شود.

 مرحله ۷: به وسیله شلنگ، آب به قسمت ورودی آب دستگاه متصل می‌شود.

 

نحوه کار با کارواش خانگی

در این قسمت به آموزش نحوه کار با کارواش خانگی که امر بسیار مهمی است، پرداخته می‌شود.

۱- پس از طی کردن مراحل اولیه راه اندازی دستگاه، برای کار با آن در وهله اول باید دستگاه را به برق متصل کرده و کلید On/Off آن را بزنید.

۲- سپس باید لنس از روی دستگاه برداشته شود.

۳- در مرحله سوم، برای پاشش آب با فشار بر روی سطح مورد نظر، باید ماشه تفنگی را فشار دهید.

۴- به هنگام کار با دستگاه و در طی فرآیند شستشو، باید نکات ایمنی را رعایت کرده و مراقب ابزار و وسایل و افراد در حال عبور باشید.

۵- قسمت انتهایی نازل می‌بایست در فاصله مشخصی از سطح قرار بگیرد تا آب به اطراف پاشیده نشود.

۶- برای سطوحی که آلودگی‌های آن اندک است، باید از نازل تیغه‌ای و برای سطوحی با میزان آلودگی عمیق و بالا از نازل دوار استفاده کرد.

۷- پس از اتمام هر مرحله از نظافت، بهتر است برای صرفه جویی در مصرف آب، ماشه شستشو رها شود.

۸- برای استفاده از مواد شوینده صنعتی، باید نازل دستگاه را از مواد شوینده مناسب پر کرده و سپس نازل را به قسمت انتهایی لنس متصل کنید تا آب به همراه مواد شوینده پاشیده شود.

۹- برای شستشوی سطوحی مانند شیشه خودروها که حساس هستند و امکان شکستن آن‌ها وجود دارد، باید از نازل تیغه‌ای با زاویه 45 تا 60 درجه استفاده کرد.

آموزش راه اندازی کارواش خانگی

شستشوی سطوح با کارواش خانگی یا واترجت

شستشوی سطوح با واترجت یا کارواش خانگی، با پاشش آب به صورت پر فشار انجام می‌شود. این دستگاه‌ها با برخورداری از پمپ فشار، می‌توانند فشار آب را تا چندین برابر افزایش داده و آلودگی‌های عمیق و سرسخت سطوحی که نظافت آن‌ها به صورت نظافت سنتی امکان‌پذیر نیست را از بین ببرند. استفاده از این دستگاه برای شستشوی سطوح مختلف، موجب تسهیل و سرعت بخشیدن به پروسه نظافت شده و همچنین در مصرف آب، مواد شوینده نیز صرفه جویی می‌شود. شستشوی سطوح با کارواش‌های خانگی همانند شستشوی خودرو با کارواش‌های عظیم است و در آن دستگاه از طریق شیلنگ به یک منبع آب متصل می‌شود. سپس با فشار کاربر، جریان آب از خروجی پمپ به سمت نازل هدایت شده و آب با فشار بالایی بر روی سطوح پاشیده می‌شود.

 

نصب قطعات کاروش خانگی

پیش از این، مراحل نصب قطعات کارواش خانگی توضیح داده شده است. به طور خلاصه نصب قطعات کارواش خانگی به شرح زیر است:

ابتدا قطعاتی چون لنس، نازل، تفنگی و مخزن مواد شوینده، در قسمت‌های مناسب قرار داده می‌شوند. سپس اتصالات ورودی و خروجی، فیلتر آب، شلنگ ورودی به شیر آب و خروجی دستگاه به شلنگ کارواش متصل می‌شوند. کارواش‌های خانگی دارای دو نازل هستند که مقدار آبی که از دستگاه خارج می‌شود توسط آن‌ها مشخص می‌شود. بنابراین انتخاب نازل مناسب که در دو حالت‌ پاشش خطی و دایره‌ای می‌باشد، نکته مهم و موثری به هنگام نصب قطعات است.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز