خبرگزاری کار ایران

چگونه روانشناس خوبی شویم؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۹۱۵

روانشناسی رشته مورد علاقه بسیاری از جوانان برای تحصیل در دانشگاه است. این رشته به دلیل جذابیت‌ها و تنوع در گرایش‌ها، بازار کار خوبی دارد. برای تبدیل شدن به یک روانشناس خوب و موفق، باید تلاش بسیار کرد.‌ در واقع برای پیشرفت در روانشناسی، راهکارهای زیادی وجود دارد.‌ مطالعه مقالات انگلیسی ارائه شده در این زمینه بسیار مفید و ارزشمند خواهد بود. دسترسی به این‌گونه مقالات کاملا رایگان بوده و همه‌ی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌ی روانشناسی می‌توانند از آن استفاده کنند.‌ ما در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه می‌توان یک روانشناس خوب شد. پس اگر مایل هستید در این‌ مورد بیشتر بدانید، مطالب ما را دنبال نمایید.

چگونه در روانشناسی پیشرفت کنیم؟

روانشناسی شغل بسیار حساس و ظریفی به شمار می‌آید به همین دلیل یک روانشناس باید از صبر و شکیبایی زیادی برخوردار باشد. روانشناسان همواره باید در روش‌های مشاوره‌ای و درمانی خود مبتکر و خلاق باشند و استفاده از روش‌های تکراری را کنار بگذارند. به همین‌ منظور دانشجویان و فارغ‌التحصیلان روانشناسی همواره باید در حال آموزش، پژوهش و تحقیق باشند. مقالات انگلیسی ارائه شده با خدمات رایگان در این زمینه کمک شایانی به آن‌ها می‌کند. قطعا هیچ موفقیت و پیشرفتی بدون تلاش و کوشش مستمر به دست نخواهد آمد.

راهکارهای مهم و کاربردی جهت پیشرفت در روانشناسی

چگونه روانشناس خوبی شویم؟

حرفه روانشناسی فرصت خوبی است که بتوان به بیماران روحی و روانی در جامعه کمک کرد به همین‌ دلیل این کار جزء مشاغل بسیار ارزشمند و مهم محسوب می‌شود. برای این که روانشناس خوبی شوید، راهکارها و روش‌های زیادی وجود دارد. در بخش زیر به چندین راهکار مهم و اساسی برای پیشرفت در روانشناسی اشاره شده است.

علاقه و انگیزه به کار

یک کارشناس یا دانشجوی روانشناسی اگر بخواهد روانشناس خوبی شود در درجه اول، باید به این رشته علاقه‌مند باشد و به روانشناسی به عنوان یک شغل و حرفه نگاه نکند. داشتن انگیزه کافی برای کمک به دیگران خود باعث پیشرفت و موفقیت در کار خواهد شد. زمانی که روانشناسان با خلوص نیت و علاقه کار خود را انجام می‌دهند، بیماران اشتیاق بیشتری پیدا می‌کنند که به آن‌ها مراجعه کنند.

عدم تقلید از روانشناسان دیگر

این که یک روانشناس بخواهد مانند سایر روانشناسان فکر کند و به بیماران خود راهکارهایی مشابه دیگران ارائه دهد کاملا اشتباه است. هر روانشناس باید خود بتواند مشکلات بیمار را تجزیه و تحلیل کند و روش درمان متناسب با حال او را برگزیند. بنابراین روانشناس باید در این مورد تحقیق و پژوهش کرده و با بیمار نیز احساس همدردی و صمیمیت کند.

اشتیاق برای یادگیری بیشتر

همان‌طور که در بالا گفته شد روانشناسان باید همواره در حال یادگیری و پژوهش باشند و تنها به اخذ مدرک تحصیلی بسنده نکنند. یک روانشناس خوب همواره به فکر ایده‌ها و روش‌های درمانی جدید است. مطالعه منابع و کتاب‌های تالیف شده در زمینه‌های محتلف روانشناسی نیز برای یادگیری بیشتر موثر خواهد بود. به همین‌ منظور باید در زمینه روانشناسی بیشتر آموزش دیده و همچنین مهارت‌های بیشتری کسب کند. شرکت در سمینارها، کنفرانس‌ها و گردهمایی‌های ویژه روانشناسی نیز بر اطلاعات و دانش روانشناسان می‌افزاید. همچنین در بخش مقالات روانشناسی در سایت ای ترجمه می توانید به جدیدترین مقالات علمی روز دنیا دسترسی داشته باشید و به مطالعه آخرین دستاوردهای علم روانشناسی بپردازید.

توانایی حل مسائل و مشکلات

چگونه روانشناس خوبی شویم؟

از آنجایی که روانشناسان مسئولیت سلامت روانی یک‌ جامعه را بر عهده دارند، باید دارای ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی باشند. یک روانشناس موفق باید ابتدا مشکلات بیمارش را با نهایت توجه بشنود و خیلی خوب آن‌ها را درک کند. بعد از شنیدن مشکلات بیمار، باید به دنبال راهکارهای اساسی و منطقی برای حل مشکل بود. توانایی در حل مشکلات بیمار باعث می‌شود که به یک روانشناس معتمد و محبوب تبدیل شد.

امانت‌داری و رازداری بیماران

مراجعان معمولا دوست دارند به روانشناسانی مراجعه کنند که امانت‌دار و رازدار حرف‌های آن‌ها باشند. یک روانشناس رازدار مطمئنا قابل اعتمادتر و محبوب‌‌تر برای بیماران خواهد بود. زیرا یک بیمار باید بتواند تمامی مشکلات و نگرانی‌های خود را بدون ترس و اضطراب برای پزشک معالجش بازگو کند تا روانشناس به مداوای او بپردازد.

مشاوره و راهنمایی

روانشناسان به عنوان مشاور، راهنما و درمانگر همواره کنار مریضان خود بوده و در هرشرایطی پاسخگوی سوالات آن‌ها هستند. در واقع روانشناسان باید افرادی قاطع و در عین حال مهربان و صبور باشند تا مراجعه کنندگان بتوانند در کمال آرامش، با آن‌ها به صحبت و درد و دل بپردازند.

تشویق به ارتباط کلامی و گفتاری مراجعه‌کنندگان

خیلی از مشکلاتی که مراجعه‌کنندگان به خاطر آن‌ها به مشاور و روانشناس مراجعه می‌کنند ناشی از برقرار نکردن ارتباط کلامی و گفتاری با یکدیگر است. به عنوان نمونه گاهی اوقات بین زن و شوهرها به خاطر مسئله کوچکی، ناراحتی و کدورت پیش می‌آید که با حرف زدن مشکل حل خواهد شد اما آن‌ها مهارت بیان کردن ناراحتی و مشکلات خود را با هم ندارند. در اکثر مواقع مشکلات با بیان آن‌ها و اعتراف به مقصر بودن یکی از طرفین حل خواهد شد. بنابراین روانشناسان وظیفه دارند که مراجعه‌کنندگان خود را به ارتباط کلامی با یکدیگر تشویق کنند.

شناخت و تحلیل رفتارهای ناهنجار

روانشناسان قبل از این که به معالجه بیماران بپردازند، ابتدا باید دلایل پیدایش رفتارهای ناهنجار را در فرد بیمار شناسایی کرده و بررسی نمایند. آن‌ها باید برای درمان این‌گونه رفتارها پژوهش و تحقیقات کافی انجام دهند تا بتوانند بهترین درمان را برای بیماران در نظر بگیرند.

برخورداری از فن بیان قوی، سنجیده و صمیمی

فن بیان خوب روانشناسان، در مشاوره دادن به مراجعه‌کنندگان تاثیر زیادی دارد. در واقع فن بیان قوی نوعی مهارت است که یک روانشناس خوب باید آن را در خود تقویت کند. اعتماد به نفس بالا و برخورداری از مهارت‌های چند گانه برای ارائه‌ مشاوره و درمان، در پیشبرد اهداف یک روانشناس خوب، تاثیرات بسزایی دارد.

کسب تجربه و مهارت

روانشناسان از همه‌ی موارد مراجعه کننده و مشاوره‌‌های خود، تجربه و مهارت جدیدی کسب می‌کنند. در تمام طول دوران تحصیلی و همچنین دوران اشتغال به کار، همواره باید سعی در به دست آوردن تجارب و روش‌های درمانی جدید داشت. به دلیل این که مشکلات روانشناسی همراستا با پیشرفت در تکنولوژی و فناوری نیز افزایش پیدا می‌کنند.

برنامه‌ریزی برای اجرای بهتر کارها

روان‌شناسان باید مشکلات کاری خود را در محل کار نگه داشته و آن را با خود به منزل نبرند. زیرا فکر آن‌ها در منزل نیاز به استراحت و آرامش دارد و نباید درگیر چالش‌ها و نگرانی‌های محیط کار شود. از این رو با یک برنامه‌ریزی دقیق و سنجیده می‌توان از پس همه‌ی کارهای بزرگ و مهم برآمد.

جمع بندی

روان‌شناسی یکی از رشته‌های پرکاربرد، با بازار کار نسبتا خوبی است که در دانشگاه‌های سراسر کشور تحصیل می‌شود. در این مقاله به مهم‌ترین راهکارها، برای این که چگونه یک روانشناس خوب شوید؟ اشاره شد. به طور کلی اگر می‌خواهید یک‌ روان‌شناس خوب باشید باید همواره در حال یادگیری، پژوهش و مطالعه باشید. به همین منظور مقالات انگلیسی به صورت رایگان ارائه شده‌اند که در این زمینه بسیار تاثیر گذار هستند. روانشناسی دارای شاخه‌ها و گرایش‌های متفاوتی در مقاطع تحصیلی بالاتر از کارشناسی بوده که هر کدام از گرایش‌های آن، کاربرد و مباحث مربوط به خود را دارد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز