خبرگزاری کار ایران

با کود شانس در خانه ی مرا زد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۶۷۹

زمانی که حوزه کود را به عنوان محصول برای فعالیت خود انتخاب کردم، توانستم در روز دوم فعالیت خود مشتر یهای خود را جذب کنم و فروش بالایی از این حوزه داشتم که زندگی مرا متحول کرد حال در ادامه بیشتر در خصوص این محصول پرکاربرد خواهیم خواند.

کود میکرو

مواد مغذی که در این کود میکرو وجود دارد شامل روی، منگنز، آهن و غیره می باشد که نیاز گیاه به این مواد مغذی بسیار کم بوده اما استفاده از آن برای گیاهان بسیار مفید می باشد و به رشد آنها کمک بسیاری می نماید.

جالب است بدانید که کودهای شیمیایی به دو دسته میکرو المنت و ماکرو المنت تقسیم می شوند، در کودهای ماکرو المنت مواد مغذی بسیاری وجود دارد که از مهمترین مواد اصلی برای رشد گیاهان می باشد که اگر این مواد مغذی در هنگام رشد گیاهان وجود نداشته باشد میزان باروری و همچنین رشد آنها به خوبی انجام نمی گیرد و در برخی موارد منجر به از بین رفتن گیاه می شود.

این کود شیمیایی در صنعت کشاورزی جایگاه ویژه ای دارد، درست است که گیاهان برای رشد به این کود کمتر نیازمند هستند اما استفاده از آن ضروری می باشد. همنطور گه می دانید آهن از مواد مغذی است که در کود میکرو المنت یافت می شود که وجود این مواد در گیاهان به تشکیل سبزینه گیاه کمک بسیاری می کند.

بسیاری از گیاهانی که در آپارتمان نگهداری می کنید از نور کافی برخوردار نمی باشند، این گیاهان از وجود ویتامینهایی که از نور خورشید دریافت می شود محروم می باشند که می توانید برای تامین این مواد مغذی از کودهای مختلف مانند کود میکرو المنت استفاده می کنند.

 

کود خانگی

کود خانگی در واقع سلامت گیاه فلفل را از طریق غنی کردن خاک از عناصری که نیاز دارد تضمین می کند سلامت گیاه نشان دهنده سلامت محصول به دست آمده از آن است در نهایت می توان نتیجه گرفت که انتخاب صحیح کود در جهت پرورش فلفل بسیار اهمیت دارد.

به غیر از هیدروژن، اکسیژن و کربن که گیاه فلفل آنها را از هوا و آب دریافت می کند این گیاه به ۱۴ عنصر دیگر نیز نیاز دارد که برای رشد و پرورش آن یا ضروری هستند یا برای رشد آن مفید می باشند این عناصر از طریق کود به گیاه می رسند برخی از این عناصر فسفر، نیتروژن، پتاسیم، مس، آهن، زینک و منیزیم هستند.

به طور کلی یکی از بهترین انتخابها برای کود دهی گیاه فلفل استفاده از کود متعادل می باشد کود متعادل نسبتهای مساوی از هر یک از عناصر مورد نیاز فلفل را دارا می باشد در بسیاری از موارد خاک به اندازه کافی و مورد نیاز فسفر دارد در این صورت کود بدون فسفر یا با فسفر کم تهیه کنید از طرفی نیتروژن یکی از تاثیرگذار ترین عناصر برای رشد فلفل می باشد پس حتما مطمئن شوید که کود مورد نظر نیتروژن را به مقدار کافی در خود داشته باشد.

با کود شانس در خانه ی مرا زد

کود نیتروژن مایع

یکی از اقلام مورد نیاز کشاورزان جهت پر بار نمودن محصولات خود، کود نیتروژن مایع است که این محصول برای انواع درخت مناسب می باشد.

همچنین توجه کنید که زمان مصرف این محصول اکثرا در هنگام بهار و شکوفه زدن درختان می باشد ولی در فصول دیگر هم امکان استفاده از آن وجود دارد زمانی که این کود به صنعت کشاورزی راه یافت و مورد استفاده ی کشاورزان قرار گرفت بسیاری از دانشمندان این حوزه از آن با عنوان راه نجات صنعت کشاورزی یاد کردند.

علت این ادعا تاثیرات فوق العاده ی این کود بر خاک و درختان می باشد که با استفاده از این محصول شاهد افزایش محصولات کشاورزی هستیم. اما مسئله ی مهمی که کشاورزان باید به آن توجه داشته باشند آن است که استفاده ی بی رویه از این کود شاید در بهتر و با کیفیت تر شدن درخت و محصول آن تاثیر داشته باشد ولی به دلیل نفوذ این کود به منابع آبی انسانها و سفره های زیز زمینی خطر سمی شدن آنها را به شدت افزایش می دهد.

با کود شانس در خانه ی مرا زد

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز