خبرگزاری کار ایران

چگونگی معامله ارزهای دیجیتال در زمان اختلالات اینترنتی

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۳۷۴

ارزهای دیجیتال، دنیایی پر از فرصت‌ها مانند پرداخت‌های سریع و آسان، خدمات مالی نوآورانه و … را ارائه می‌دهند. اما همراه با فرصت‌ها، این بازار چالش‌هایی نیز به همراه دارد. اختلالات اخیر اینترنت، مشکلات متعددی برای فعالان این حوزه ایجاد کرده است. واقعیت این است که در بازار ارزهای دیجیتال زمان برای هیچکس منتظر نمی‌ماند. به خصوص در این بازار که حرکت کردن با تغییرات سریع قیمت‌ها، کلید موفقیت است. برای ادامه فعالیت در بازار ارز دیجیتال لازم است با چالش‌های اختلال اینترنت و روش‌های مقاله با آن آشنا شوید.

چگونگی معامله ارزهای دیجیتال در زمان اختلالات اینترنتی

تهدید‌های ناشی از اختلالات اینترنتی برای معامله گران ارزهای دیجیتال

از جمله تهدیدهای ناشی از اختلالات اینترنتی برای تریدرها و معامله گران ارزهای دیجیتال می‌توان به بلوکه شدن سرمایه، عدم دسترسی به ابزارها و وبسایت‌های تجزیه و تحلیل و عدم دسترسی به پلتفرم‌های برای عملکرد به موقع اشاره کرد.

●بلوکه شدن سرمایه

اکثر کاربران ایرانی برای دسترسی به امکانات صرافی‌هایی مانند بایننس و… که ایرانیان را تحریم کرده اند، از نرم‌افزار‌های تغییر IP مانند VPN و VPS استفاده می‌کنند. با این حال در صورتی که بخاطر قطعی یا اختلال در اینترنت حتی در حد چند دقیقه IP کاربر از ایران هنگام فعالیت در صرافی شناخته شود، صرافی سرمایه افراد را بلوکه می‌کند. چرا که در قوانین خود این موضوع را اعلام کرده‌اند و هنگام ساخت حساب کاربری، فرد با آن قوانین موافقت کرده است. در مواردی مانند اتفاقات اخیر که اینترنت ضعیف بوده و ممکن است در حین فعالیت شما در پلتفرم‌های خارجی قطع شود، ریسک بلوکه شدن سرمایه شما بسیار بالاست.

●عدم دسترسی به ابزار‌های تحلیل

تریدرها برای انجام معاملات خود به تحلیل و بررسی نیاز دارند تا نقاط ورود و خروج بهینه را پیدا کنند. وقتی نتوانند دسترسی لازم به ابزارها و اطلاعات لازم برای تحلیل تکنیکال و فاندامنتال داشته باشند، طبعا نمی‌توانند معامله مناسبی انجام دهند و این ممکن است در نهایت حتی با یک تصمیم احساسی یا فومو شدن موجب متضرر شدن کاربر شود.

●عدم دسترسی به اوردر گذاری به موقع

فرض کنید شما تحلیل کرده‌اید که خرید کاردانو در نقطه x سطح مناسبی است. شما خرید خود را انجام داده‌اید ولی به دلیل اختلال در اینترنت نمی‌تواند اوردر فروش در نقطه خروج مناسب قرار دهید و همین موجب از دست رفتن سود شما شده و چه بسا ممکن است قیمت از سطح خرید شما هم پایین‌تر آمده و موجب ضرر شما شود.

چگونگی معامله ارزهای دیجیتال در زمان اختلالات اینترنتی

نکاتی برای ایمنی بیشتر معاملات در مواجهه با اختلالات اینترنتی

اکنون برای ریسک‌های که در رابطه با اختلالات اینترنتی با آن مواجه هستیم چه راهکاری وجود دارد؟ آیا باید با دنیای خرید و فروش ارزهای دیجیتال خداحافظی کنیم؟ قطعا خیر! در ادامه روش‌هایی را برای دسترسی به ترید رمز ارزها در زمان مشکلات اینترنتی برای توضیح داده‌ایم.

●استفاده از صرافی‌های ایرانی

به صورت کلی برای کاربران ایرانی استفاده از صرافی‌های ایرانی مناسب‌تر است. چرا که هم چالش‌های مربوط به بلوکه شدن سرمایه را ندارد و هم اینکه به راحتی از طریق ریال می‌توان خرید و فروش رمز ارزها را انجام داد. برای مثال شما می‌توانید برای خرید اتریوم تنها با وارد کردن اطلاعات هویتی و مالی خود در صرافی ایرانیکارت، بدون پرداخت هیچ کارمزد اضافی دیگر، اقدام کنید.

●استفاده از کیف پول‌ها برای انجام تراکنش

حتما می‌دانید که بسیاری از کیف پول‌های ارز دیجیتال دارای صرافی داخلی هستند و جالب است بدانید کیف پول‌های دیجیتالی تاکنون هیچ محدودیتی برای ایرانیان ایجاد نکرده‌اند. بنابراین در این شرایط می‌توان با استفاده از صرافی‌های داخلی کیف پول‌های دیجیتالی امنیت سرمایه خود را تامین کنید. از جمله بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتالی که دارای صرافی داخلی است و از رمز ارزهای زیادی نیز پشتیبانی می‌کند می‌توان به تراست ولت، کیف پول سخت افزاری لجر و … اشاره کرد.

●استفاده از ربات‌های معاملاتی

ربات‌های معاملاتی ابزارهایی هستند که شما می‌توانید با تنظیم یکسری شاخص‌ها، خرید و فروش انجام دهید. استفاده از ربات معاملاتی در زمان اختلالات اینترنتی به شما کمک می‌کند. چرا که با استفاده از ربات شما قیمت خرید، قیمت فروش، حد ضرر، شاخص‌ها برای ورود به یک ارز و… را تماما به ربات داده‌اید و دیگر نیاز به هیچ تنظیمات دستی توسط شما نیست.

به صورت کلی ربات‌های معاملاتی می‌توانند رویه‌های معاملاتی را خودکار کنند تا به معامله گران کمک کنند تا در هر شرایطی سود کسب کنند. البته این نکته را بخاطر داشته باشید که داشتن درک اولیه از بازار و همچنین مقررات و ابزارهای مرتبط با ترید رمز ارزها بسیار مهم است.

●استفاده از رمز ارزهای غیرمتمرکز

برای مثال شما از صرافی ایرانیکارت ارز تتر خریداری می‌کنید و قصد انتقال آن به صرافی بایننس را دارید. اما از آنجایی که تتر یک ارز غیر متمرکز نیست، بایننس خیلی راحت می‌تواند مبدا ارسال ارز که از صرافی ایرانی بوده را تشخیص دهد و به این ترتیب سرمایه شما را فریز کند. چاره این کار استفاده از ارز غیر متمرکز DAI است. ارز دای نیز مانند تتر یک استیبل کوین است و تریدرها برای معاملات خود در صرافی‌های خارجی به آن نیاز دارند. بنابراین استفاده از رمز ارزهای غیرمتمرکز دو مزیت عمده دارد. اول اینکه هیچ کس نمی‌تواند سرمایه شما را بلوکه یا فریز کند و دوم اینکه ردیابی مبدا ارسال ارز شما قابل شناسایی نیست.

●استفاده از صرافی‌های خارجی که ایران را تحریم نکرده‌اند

هرچند که به صورت کلی استفاده از صرافی‌های خارجی برای انجام معامله توصیه نمی‌شود، با این حال اگر پذیرای ریسک‌های فعالیت در این صرافی‌ها هستید و قصد ترید در پلتفرم‌های خارجی دارید، هنوز هم صرافی‌های خارجی وجود دارند که قوانین واضحی برای کاربران ایرانی وضع نکرده اند. بنابراین تا زمان نبود قانون مشخص برای فعالیت کاربران ایرانی، می‌توانید در آن‌ها فعالیت کنید. البته توصیه می‌کنیم در این گونه صرافی‌ها نیز از تغییر IP استفاده کنید.

سخن آخر

هرچند که ارزهای دیجیتال و بلاکچین غیرمتمرکز هستند، با این حال باز هم وابستگی شدیدی به وجود اینترنت دارند. اختلال اینترنت می‌تواند موجب اختلال در عملکرد تریدرها و فعالان این حوزه شود. با این حال تا اتمام وضعیت موجود بهتر است از راهکارهای گفته شده استفاده کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز