خبرگزاری کار ایران

بهترین زبان برنامه نویسی اندروید چیست؟ بررسی 7 زبان

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۷۲۶۶

با زبان های مختلفی میتوان به برنامه نویسی اندروید پرداخت که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. در این نوشته به بررسی 7 زبان برنامه نویسی میپردازیم تا در انتها بتوانید برای سوال بهترین زبان برنامه نویسی برای اندروید چیست؟ پاسخ متناسب با نیاز و علایق خود را بیابید.

 

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از اپمون، یکی از سوالات متداولی که برای افراد علاقه مند به ورود به بازار جذاب حوزه ساخت و طراحی اپلیکیشن موبایل در بخش اندروید پیش می آید، این است که بهترین زبان برنامه نویسی اندروید چیست؟ و ما قصد داریم در این گزارش به آن پاسخ دهیم. طبق آمار جهانی، تعداد گوشی های اندروید از سایر سیستم های عامل تلفن همراه بیشتر است، همچنین این روزها بسیاری از فعالیت های خودمان را از طریق گوشی خود انجام میدهیم. از این رو اگر فردی بتواند به یک متخصص در حوزه اندروید تبدیل شود، قطعا وارد بازار کاری شده است که فرصت های زیادی برای کسب درآمد دارد.

بهترین زبان های برنامه نویسی اندروید 

در پاسخ به سوال بهترین زبان برنامه نویسی اندروید چیست؟ در ابتدا باید بگوییم که با زبان های مختلفی میتوان اندروید نوشت، جاوا، کاتلین، سی شارپ و حتی پایتون برخی از این زبان ها هستند. از این بین پایتون که زبان سطح بالاییست برای اینکه خروجی کدهایش به فرمت قابل اجرا در سیستم عامل اندروید در بیاید، نیاز است که برخی ابزارها را به کار بگیرید که پیچیدگی های خود را دارد اما کدهای سایر زبان های برنامه نویسی ذکر شده در بالا مستقیما در اندروید قابل اجرا هستند.

زبان برنامه نویسی جاوا

هنوز هم میتوان جاوا که از سال 1995 برای طراحی اپلیکیشن اندروید استفاده میشود را به عنوان محبوب ترین زبان برنامه نویسی در بین برنامه نویسان اندروید دانست. این زبان پیچیدگی های خاص خود را دارد و چندان برای افراد مبتدی که میخواهند به تازگی برنامه نویسی را شروع کنند مناسب نیست. البته قدرتمند بودن آن باعث شده است که افراد زیادی به سمت آن کشیده شوند و روز به روز تقاضا برای یادگیری جاوا در سراسر کشور بیشتر شود. از این رو دوره و کلاس آموزش جاوا در اصفهان، تهران، مشهد، شیراز و بسیاری دیگر از استان ها با تقاضای بسیاری روبرو است.

بهترین زبان برنامه نویسی اندروید چیست؟  بررسی 7 زبان

برنامه نویسی اندروید با جاوا 

زبان برنامه نویسی کاتلین

کاتلین را میتوان نسخه ساده تر جاوا دانست که از پیچیدگی های کمتری برخوردار است و در واقع در حال حاضر کاتلین را به عنوان زبان رسمی برنامه نویسی اندروید میشناسند. در کاتلین خبری از حساسیت های بالا هنگام کدنویسی نیست و از شر بسیاری از خطاهای دست و پاگیر رها شده اید. کاتلین برای مبتدی ها بهتر است و اگر از من بپرسید که برای مبتدی ها بهترین زبان برنامه نویسی اندروید چیست؟ من کاتلین را پیشنهاد میکنم. البته در نظر داشته باشید این که کاتلین زبان ساده تری نسبت به جاوا است به این معنا نیست که یادگیری آن ساده است بلکه کماکان به آموزش و تمرین مداوم نیاز دارد.

زبان برنامه نویسی پایتون 

پایتون یکی از زبان های برنامه نویسی است که با توجه ساده بودن نسبی یادگیری اش و بازار کار نسبتا مناسبش، در دنیا طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است اما همانطور که در بالا گفتیم که به طور مستقیم از اندروید پشتیبانی نمیکند و کدهایش بدون واسطه در سیستم عامل اندروید قابلیت اجرا ندارند. در پایتون شما میتوانید از کتابخانه Kivy برای اندروید نویسی استفاده کنید و برای استفاده از این کتابخانه نیز نیاز به تهمیدات دیگری است. برای همین است که برای اندروید نویسی در پایتون کمی دردسر دارید، اما چیزی نیست که از پسش برنیایید.

زبان برنامه نویسی روبی

اگر از یک اندروید نویس ایرانی بپرسید که بهترین زبان برنامه نویسی اندروید چیست؟ احتمال کمی دارد که به روبی اشاره کند و این دلیل بر بد بودن روبی نیست. دلیل آن این است که این زبان برنامه نویسی در ایران کمتر شناخته شده است اما در دنیا روبی بسیار محبوب است و حتی از پایتون که در بالا توضیح دادیم، فرصت های شغلی بسیار بیشتری دارد. روبی یک زبان برنامه نویسی پویا و شی گرا است. برنامه نویسی اندروید با روبی، حتما باید از فریم ورک های مخصوصی استفاده نمایید. به گفته برخی متخصصین روبی آنقدر ساده است که با دانستن آن میتوانید به سرعت اپلیکیشن مدنظر خود را طراحی کنید. شاید جالب باشد بدانید وبسایت مشهور تم فارست با روبی نوشته شده است. همچنین باید بدانید که اگر میخواهید در ایران مشغول به کار شوید و به دنبال یادگیری اندروید از طریق شرکت در کلاس ها و دوره های آنلاین و یا حضوری آموزش اندروید در اصفهان، تهران و دیگر شهرها هستید، روبی فعلا گزینه مناسبی نیست.

بهترین زبان برنامه نویسی اندروید چیست؟  بررسی 7 زبان

برنامه نویسی اندروید با روبی  

زبان های برنامه نویسی C# / C++ / C

سی شارپ در ایران بسیار محبوب است و با آن میتوانید برای بسیاری از پلتفرم ها کدنویسی کنید. برنامه نویسی ویندوز، طراحی اپلیکیشن (اندروید و ios)، طراحی سایت، طراحی بازی و ... را میتوانید با سی شارپ انجام دهید. سی شارپ را یک نسخه ساده از جاوا نیز میدانند و همانند جاوا لازم نیست نگران کمبود حافظه و آزاد کردن رم باشید، زیرا قابلیت بازیافت حافظه دارد. از  C و C++ نیز میشود برای برنامه نویسی اندروید استفاده کرد ولی برخی از متخصصین پیشنهاد میکنند که برای برنامه نویسی اندروید در ایران، از این دو زبان برنامه نویسی استفاده نکنید.

جمع بندی

در این گزارش سعی کردیم برخی از زبان های برنامه نویسی که برای اندروید نویسی مناسب هستند را مختصرا معرفی کنیم تا بتوانید پاسخی برای سوال بهترین زبان برنامه نویسی اندروید چیست؟ پیدا کنید. اما در نهایت همه چیز به خودتان بستگی دارد که از چه زبانی برای ساخت و طراحی اپلیکیشن موبایل برای سیستم عامل اندروید استفاده کنید. به نظر شما کدام زبان بهتر، کاربردی تر و ساده تر است؟ با یادگیری کدام زبان میتوان درآمد بیشتری به دست آورد؟

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز