خبرگزاری کار ایران

اخبار مربوط به معلمان +بررسی تغییرات اخیر

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۹۴۷

معلمان از جمله قشرهای زحمت‌کش جامعه هستند که هیچ‌وقت به حق طبیعی‌شان نرسیده‌اند، اما این روزها اخبار مربوط به معلمان داغ‌تر از همیشه شده است و این نوید یک رویداد بزرگ را برای این قشر می‌دهد. در حال حاضر خبرهای دست اول در خصوص رتبه‌بندی معلمان به گوش می‌رسد که وزیر آموزش و پرورش نیز آنها را به تأیید رسانده است. حال ما در این مقاله قصد داریم به چندین اخبار بسیار مهم در رابطه با معلمان اشاره کنیم که احتمالاً شما هم منتظر انتشار آنها بوده‌اید.

بررسی خبر رتبه بندی معلمان

اخبار مربوط به رتبه بندی معلمان از جمله موارد بااهمیت برای این قشر زحمت‌کش است که طبق اعلام وزیر آموزش و پرورش از روز چهارشنبه 26 مرداد به صورت رسمی آغاز به کار کرده است. در واقع قرار بر این شده است که این فرآیند در همه‌ی استان‌ها بدون فوت وقت انجام شود که این امر بر اساس جدول زمان‌بندی و آخرین رقم کد ملی معلمان که نهایتاً تا نهم شهریور ماه مدارک‌شان را در سامانه بارگذاری کرده‌اند، در نظر گرفته خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین عنوان کرده است که فرهنگیان باید تا مورخه 31 شهریور نسبت به بارگذاری مدارک اقدام کنند تا در جهت رتبه بندی سریع‌تر به مسئولین کمک کرده باشند. پر واضح است که با بارگذاری مدارک، رتبه بندی وارد گام بعدی خواهد شد. ضمناً اخبار رتبه بندی معلمانی که موفق به درج مدارک مربوطه نشده‌اند متعاقباً اعلام خواهد شد.

بررسی مبلغ تعیین شده رتبه بندی معلمان

طرح رتبه بندی معلمان که سال‌هاست به دلیل نبود اعتبار راکد مانده است، با روی کار آمدن دولت سیزدهم در حال اجرا بوده و در حال حاضر به اولویت اصلی دولت برای حل مشکلات قشر معلم تبدیل شده است. همانطور که حتماً اطلاع دارید رتبه بندی معلمان حداکثر 800 هزار نفر از فرهنگیان را شامل می‌شود که این موضوع از مرداد 1401 استارت زده شده است. البته ناگفته نماند به دلیل واریز نشدن وجه علی الحساب طرح رتبه بندی به حساب فرهنگیان، موجی از اعتراضات را شاهد بودیم که پس از بررسی‌ها و تأمین اعتبار، اخبار موثقی از واریز 8500 میلیارد تومان به حساب مشمولان این طرح به گوش رسیده است که با تأیید وزیر آموزش و پرورش همراه شده است.

مهلت جدید ثبت نام در سامانه رتبه بندی

ممکن است بسیاری از معلمان به دلایلی نتوانسته باشند در سامانه رتبه بندی، مدارک‌شان را به ثبت برسانند و حالا اخبار جدید این حوزه می‌تواند امیدوار کننده باشد. در واقع طبق اظهارنظر جدید وزیر آموزش و پرورش، معلمان می‌توانند از مورخه 25 مهر به بارگذاری مدارک مدنظرشان در سامانه رتبه بندی اقدام کنند. گفتنی است که احتمالاً این تاریخ تمدید نخواهد شد لذا معلمان باید به هر نحو که می‌توانند مدارک‌شان را در سامانه به ثبت برسانند.

برای خواند اخبار اقتصادی بیشتر به خبرجو۲۴ مراجعه نمایید.

بررسی اعلام زمان برگزاری آزمون معلمان مهرآفرین

طبق اعلام یوسف نوری؛ وزیر آموزش و پرورش، آزمون معلمان مهرآفرین در صورت آماده بودن زیرساخت‌های برگزاری آزمون، در 22 مهرماه برگزار خواهد شد. البته احتمال اینکه این آزمون در پس از پایان مهر برگزار شود نیز وجود دارد و هر وقت نظر قطعی در این خصوص صادر شود به سمع و نظر متقاضیان خواهد رسید. گفتنی است که در حال حاضر بسیاری از افراد منتظر زمان برگزاری معلمان مهرآفرین هستند تا شانس‌شان را در یک رقابت منصفانه امتحان کنند.

بررسی اخبار پرداخت پاداش معلمان بازنشسته

در اطلاعیه‌ای که از سوی وزیر آموزش و پرورش صادر شده؛ از پرداخت پاداش معوقه‌ی معلمان بازنشسته صحبت شده است. در واقع یوسف نوری اذعان داشته‌اند که در حال حاضر بخشی از این طلب به معلمان گرامی پرداخت شده است و مابقی نیز در ادامه پرداخت خواهد شد که به طور حتم با تأمین اعتبار توسط معاون اول رئیس جمهور نهایی خواهد شد. گفتنی است که تاکنون معلمان زیادی به بخش قابل توجهی از پاداش دست یافته‌اند که این موضوع نویدبخش اخبار خوبی برای این قشر زحمت‌کش است.

از طرفی وزیر آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای عنوان کرده است که در حال حاضر 20 درصد از مبالغ پاداش معلمان به خزانه واریز شده است و درخواست بنده نیز این بوده که این پاداش به صورت یکجا پرداخت شود. البته قول‌هایی نیز وجود داشته است مبنی بر اینکه مابقی مبالغ پاداش نیز به خزانه واریز شود تا بتوانیم سر موعد به معلمان پرداخت کنیم.

اخبار مربوط به معلمان  +بررسی تغییرات اخیر

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا اخبار مربوط به معلمان را به سمع و نظر شما عزیزان برسانیم تا اگر در جریان آخرین خبرهای مربوط به فرهنگیان نبوده‌اید، بتوانید تصمیم‌گیری شایسته‌تری داشته باشید. در صورتی که به دنبال اخبار معلمان هستید، بهتر اس خبرهای تازه را از خبرجو24 دریافت کنید. دولت سیزدهم به محض روی کار آمدن، در حال تلاش برای پرداخت معوقه‌های این قشر آسیب‌پذیر است که در گام‌های نخست، اقدام به رتبه بندی و پرداخت پاداش این عزیزان کرده است. امیدواریم مثل همیشه در آینده نیز مشکلات و مطالبات مربوط به معلمان با جدیت بیشتری از سوی مسئولین پیگیری شود.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز