خبرگزاری کار ایران

چرا جوجه یک روزه عروس هلندی نیاز به مراقبت زیاد دارد؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۸۱۷

پرورش جوجه امروزه یکی از مسائل بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد که در صورت رعایت نکردن برخی موارد این حیوانات دچار آسیب می شوند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی نکاتی در خصوص نگهداری و پرورش جوجه یک روزه مرغ، عروس هلندی و بلدرچین بپردازیم چرا که این جوجه ها در روزهای اولیه زندگی خود آسیب پذیر هستند و به مراقبت بیشتری احتیاج دارند.

در این مقاله تلاش می کنیم تا نکاتی را که در خصوص خرید و نگهداری جوجه های یک روزه مانند جوجه یک روزه شیراز باید بدانید را ذکر کنیم تا نیازی به مراجعه به مقالات دیگر نداشته باشید و پس از کسب اطلاعات کافی بتوانید اقدام به خرید جوجه یک روزه کنید پس با آراد برندینگ همراه باشید.

به صورت کلی می توان گفت تا زمانی که جوجه تازه متولد شده است و تا 3 روز به عنوان جوجه یک روزه شناخته می شود.

به دلیل اینکه جوجه های جوان آب بدن خود را داخل دستگاه جوجه کشی از دست می دهند در نتیجه سریعا دهیدراته شده که برای کاهش خطر دهیدراتاسیون جوجه یک روزه مرغ باید میزان رطوبت نسبی را در زمان انبار کردن آنها افزایش داد، دقت داشته باشید که علاوه بر تأمین غذای جوجه باید درجه حرارت محیط نگهداری از آنها را نیز کنترل کنید و دمای مطلوب بدن این جوجه ها بین 40 تا 40.5 درجه سانتی گراد است که جوجه در آن دما احساس راحتی کرده و به دنبال آب و خوراک مختلف می رود.

هنگامی که دمای بدن جوجه به 41 درجه برسد پرنده شروع به له له زدن کرده که این عکس العمل باعث می شود تا میزان اتلاف رطوبت از بدن آن افزایش پیدا کند و در وضعیتهای حاد ممکن است که بین 5 تا 20 گرم از رطوبت بدن جوجه از دست برود.

جوجه یک روزه عروس هلندی

در روزهای اول و ابتدایی تولد جوجه یک روزه عروس هلندی تمام قسمتهای بدن آن زرد می باشد و حدود یک اینچ طول دارد که برای ایستادن بسیار ضعیف است.

زمانی که این جوجه ها متولد می شوند برای گرم کردن خودشان هیچ پری ندارند و والدین جوجه ها آنها را زیر بالهای خود می گیرند اما نکته قابل توجه این است که پرهای جوجه عروس هلندی به سرعت رشد می کند و در مدت زمان کمی بدنشان را می پوشاند.

پس از گذشت 6 تا 8 هفته جوجه عروس هلندی به خوبی رشد می کند و برای همراهی خانواده خود آماده می گردد و می توانید از غذاهایی مثل کلم قرمز عروس هلندی برای تغذیه آن استفاده نمائید.

چرا جوجه یک روزه عروس هلندی نیاز به مراقبت زیاد دارد؟

در هنگامی که جوجه یک روزه عروس هلندی از تخم خارج می شوند حدود 8 تا 10 روز چشمان آنها بسته است و پوست بالای چشم آنها شفاف است به گونه ای که می توان رنگ چشمهای آنها را دید که قرمز یا قهوه ای می باشد.

رنگ چشم قرمز نشانه تکمیل نشدن رشد پرنده است و به این معنی است که عروس هلندی زمان بیشتری را برای بیدار شدن صرف می کند.

هنگامی که جوجه های عروس هلندی به سن دو هفته می رسند روی بال و پشت آنها شروع به رشد پر می کند، همچنین در بالای سرشان پرهای تاج آنها نیز تکمیل می گردد و زمانی که به سن سه هفته رسیدند تقریبا تمام قسمتهای آنها پر در آورده است و در چهار هفتگی شبیه به پرنده بالغ می شوند.

به صورت حدودی بین 18 تا 23 روز زمان لازم است تا تخمهای عروس هلندی به جوجه تبدیل شوند، شاید این موضوع برای شما جالب باشد که عروس هلندی 18 روز بعد از اولین تخم می تواندد مجدد تخم گذاری کنند.

 

جوجه یک روزه شیراز

پس از بیرون آمدن جوجه ها از تخم نباید سریع آنها را از دستگاه خارج کنید چرا که هنوز بدن آنها خیس است بهترین زمان برای بیرون آوردن جوجه وقتی است که حداقل 80% درصد آن خشک شده باشد جوجه یک روزه شیراز بصورت عمده توسط تولید کنندگان به مراکز پرورش مرغ گوشتی ارسال می شود.

جوجه یک روزه شیراز به زبان ساده می توان چنین بیان کرد که حاصل جفت گیری و جوجه کشی موفق است که به سبب نرخ مناسبی که دارد توجه متقاضیان این کسب و کار را به خود جلب می کند آن دسته از افرادی که علاقمند به پرورش جوجه هستند.

چرا جوجه یک روزه عروس هلندی نیاز به مراقبت زیاد دارد؟

ولیکن شرایط مراحل پرورش جوجه کشی را ندارند ترجیح می دهند که جوجه یک روزه در بازار را برای کسب و کار خود خریداری نمایند.

از سویی پرورش دهندگان این صنف که یک فضا با میزان گنجایش پایدار دارند پس از یک مدت زمان به سبب جفت گیریهای متداول خروسهای مولد با میزان زیادی تخم مرغ حاوی نطفه رو به رو می شوند و کیفیت تولید خوراک طیور نیز باید بالا باشد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز