خبرگزاری کار ایران

تفاوت سیمان سفید نانو با سیمان معمولی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۷۶۳

سیمان سفید یکی از مصالح ساختمانی پرکاربرد بوده که برای تزیین نمای بیرونی ساختمان و عایق کردن لایه های بیرونی آن به کار می رود.

یکی از مهمترین مصالح ساختمانی که امروزه بسیاری از مهندسین برای ساخت و ساز از آن استفاده می کنند سیمان سفید نانو شسته لیسه ای می باشد که در هر بنایی استفاده می شود که از آن برای نمای ساختمان به همراه دوغ آب، دیوار ستون به کارمی رود.

سیمان از کلمه سمنت که ترکیبی از سیلیس، رس و اکسیدهای معدنی است که طی عملیاتی در کوره تبدیل به سیمان می شود و در انواع مختلفی مانند سیمان ضد آب، نسوز، سیمان رنگی، سیمان پرتلند وجود دارد که مهمترین آنها سفید و سیاه است که در ترکیبات آنها آهک و به کار می رود و رنگ تیره و روشن آن به دلیل منیزیم و سولفات آهن می باشد که برای ترکیب سیمان سفید، منیزیوم، سولفات آهن به میزان کمتری استفاده می شود و به منظور اینکه بیشتر سفید شود پودر گچ برای استحکام کافی به آن اضافه می کنند. برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر با آراد برندینگ همراه باشید.

به طور کلی سیمان سفید و سیاه تفاوتهایی با هم دارند قیمت سیمان سفید به دلیل آنکه در فرایند تولید آن چون برای نما کاری و تمیزکاری از آن استفاده می شود باید ابزار و ظروفی که ملات سیمان سفید را در آن درست می کند باعث تغییر رنگ روغنی آن نشود و به همین دلیل قیمت آن نسبت به سیمان سیاه گران تر می باشد.

از نظر انبار کردن و چسبندگی کاربردهای آن دو با هم یکی  می باشد از مهمترین اجزای تشکیل دهنده آن منیزیم، پتاسیم، آلومینیوم، سیلیس و آهک می باشد و در تهیه سیمان سفید برخلاف سیمانهای دیگر که از دوده و سوخت می شود از آهک و رس استفاده می گردد در ترکیب آن از هیچ رنگ دانه و اکسید آهن اضافه نمی شود.

 

سیمان سفید نانو

با پیشرفت تکنولوژی و فناوریهای روز بسیاری از تولیدکنندگان انواع مصالح ساختمانی را با شیوه های نوینی تولید کرده اند که سیمان سفید نانو جز یکی از آن موارد می باشد و این سیمان بیشتر درنمای ساختمان به کار می رود و دیگر مشکلاتی مانند رطوبت،آب و همچنین ترک خوردگی سیمان نخواهید داشت و در هنگام استفاده از پوشش نانو باعث جلوگیری از ریزش قطرات باران و زرد شدن نمای سیمان می شود و هیچ گونه آلودگی و کثیفی دیگر جذب آن نمی شود.

تفاوت سیمان سفید نانو با سیمان معمولی

سیمان سفید نانو به علت داشتن پستی و بلندی به سرعت گرد و خاک و آلودگی هوا را به خود جذب می کند راحتی آب داخل آن نفوذ پیدا می کند و باعث ترک خوردگی آن در بناهای مختلف می شود که با استفاده از مواد نانو سیمان باعث می شود سطح نما آب گریز و هیچ گونه تغییری در بافت و ظاهر آن نشود و با کمک این فناوریها می ‌توانید مصالح مقاوم تر و با کیفیت تری را برای ساختمانهای خود به کار ببرید و می توان به مشخصاتی چون ضدیخ زدگی، مقاومت بالا در مقابل اشعه آفتاب، مقاومت بالا دربرابر بارانهای اسیدی، صرفه جویی در انرژی، اجرای آسان و ماندگاری بالا اشاره کنیم که در صورت خرابی سیمان و یا خش بر روی آن مواد نانو قابلیت خود را از دست نمی دهد.

روش اجرای آن برای بسیاری از پروژه های ساختمانی به قدری آسان است که قبل از مصرف، مواد باید تکانده شود و سطح مورد نظر را از هرگونه آلودگی پاک و تمیز کنید و چون محلول تولیدی رقیق شده است برای مصرف احتیاجی به آب ندارد و حتی می تواند با سمپاشهای باغبانی آن را اجرا کرد.

 

قیمت سیمان سفید

همان طور که گفتیم قیمت سیمان سفید با توجه به کارخانه ی سازنده و مواد اولیه ی آن تعیین شده و در بازار محصولات ساختمانی این قیمتها قابل استعلام و پیگیری می باشد. جالب است بدانید که در دوران صنعتی غرب و توسط فردی به نام ژوزف اسپیدن نمونه ی اولیه ی سیمان ساخته شد، وی از پختن آهک و خاک رس آسیاب شده و در حرارت بالا محصول مورد نظر را که انواع مختلف سیمان بود ایجاد کرد.

تفاوت سیمان سفید نانو با سیمان معمولی

این موارد دلیل کمی بالا بودن قیمت سیمان سفید شده و البته باید بگوییم که در دنیای صنعتی امروزی و با پیشرفت علم مهندسی و ساختمانی، سیمانها وابسته به اجزای تشکیل دهنده شان و نیز کاربرد شان دارای انواع مختلفی هستند و در گروه های مختلف دسته بندی می شوند، از انواع سیمان می توان به سیمان آبیک، سیمان پرتلند، سیمان پوزولان، سیمان آمیخته، سیمان زود مقاوم، سیمان با مقاومت بسیار بالا و سیمان با گیرش بالا اشاره نمود، در ادامه به طور اختصار نحوه ی تهیه چند سیمان معروف حال حاضر را بیان می کنیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز