خبرگزاری کار ایران

تحلیل قیمت ورق سیاه St37، St52 و A516 طی شهریور ۱۴۰۱

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۷۵۰

قیمت ورق سیاه به عنوان یکی از کاربردی ترین مقاطع فولادی، در شهریور ماه سال جاری یک روند صعودی را طی کرده است. به عبارت دیگر، در کنار نوسانات مختلفی که داشته، برآیند حرکت آن در اکثر گریدها رو به بالا بوده و به طور کلی نرخ فروش آن نسبت به آخرین روزهای مرداد افزایش یافته است. این روند صعودی شامل ورق سیاه تولیدی عمده شرکت های داخلی می‌شود. اگرچه میزان بالا رفتن قیمت این محصول در همه شرکت‌ها یکسان نبوده است. در ادامه به بررسی جامع قیمت پر استفاده ترین گریدهای پلیت فولادی پرداخته شده است.

 

تغییرات قیمتی انواع ورق سیاه طی ماه شهریور 1401

به طور کلی، قیمت ورق سیاه در آخرین ماه تابستان امسال یک روند رو به رشد را پشت سر گذاشته و افزایشی بوده است؛ اما توجه داشته باشید که این نوع پلیت فولادی خود از چندین گرید مختلف تشکیل می‌شود که هر کدام برای کاربردی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. نوسانات قیمتی هر یک از این گریدها هم نسبت به بقیه تفاوت هایی دارد. به همین خاطر، در این مقاله تغییرات قیمتی ایجاد شده در چند گرید مهم ورق سیاه از جمله پلیت های St37، ورق St52 و A516 را در شهریور ماه ۱۴۰۱ تحلیل و بررسی می‌کنیم:

قیمت ورق سیاه St37

این نوع پلیت از جمله پرکاربردترین گریدهای ورق سیاه می‌باشد که در اکثر سایزها با افزایش قیمت رو به رو بوده است. البته شیت های St37 عموما نوسانات پراکنده ای را در طول شهریور ماه پشت سر گذاشته اند. منتهی برایند کلی حرکت آن ها رو به بالا بوده است. به این ترتیب که قیمت ورق سیاه St37 در اکثر سایزها از ابتدای شهریور شروع به افزایش نمود. در روزهای میانی این ماه، نرخ فروش این نوع پلیت تا حدودی کاهش یافت؛ اما مجددا وارد روند صعودی شده و تا آخرین روزهای شهریور با افزایش قیمت مواجه بودند.

در این بخش نمودار قیمت ورق سیاه St37 با ضخامت ۳ و سایز ۱۵۰۰ فولاد مبارکه اصفهان را مشاهده می‌کنید. همان گونه که مشخص است، قیمت این نوع ورق در روزهای ابتدایی ماه رو به رشد بوده و پس از نوسان جزئی منفی در میانه های ماه، مجددا رند صعودی خود را آغاز کرده است. نرخ فروش این نوع پلیت در ابتدای ماه ۱۶ هزار و ۷۸۹ تومان بوده و در آخرین روزهای شهریور ماه به ۱۸ هزار و ۷۱۶ تومان رسیده است. به عبارت دیگر، این نوع ورق St37 در حدود ۲ هزار تومان در طول این ماه رشد داشته که مبلغ قابل توجهی برای این بازه زمانی است.

تحلیل قیمت ورق سیاه St37، St52 و A516 طی شهریور ۱۴۰۱

قیمت ورق سیاه St52

پلیت های St52 هم در طول شهریور ماه 1401 یک همانند ورق سیاه St37 یک روند افزایشی قیمت را پشت سر گذاشتند. منتهی مسیر حرکتی این ورق ها تا حدودی با هم تفاوت داشته است. به این ترتیب که نرخ فروش ورق St52 در روزهای ابتدایی ماه مقدار کاهش یافته و سپس وارد یک روند صعودی گردیده است. در روزهای انتهایی ماه هم مقداری از قیمت آن کاسته شد. به عبارت دیگر، به جز در روزهای ابتدا و انتهای شهریور ماه، این نوع ورق در سایر روزها روندی رو به رشد و صعودی را طی کرده و یک برایند کلی رو به بالا را ایجاد نموده است.

برای مثال، قیمت ورق سیاه St52 با ضخامت ۱۰ و سایز ۱۵۰۰ فولاد مبارکه اصفهان در طول آخرین ماه تابستان حدود ۱۲۰۰ تومان افزایش را ثبت کرده است. این نمونه ورق که در روزهای ابتدایی این ماه با قیمت ۱۹ هزار و ۱۷۵ تومان به فروش می‌رسید، پس از طی نوساناتی در آخرین روزهای ماه با نرخ ۲۰ هزار و ۳۶۷ تومان معامله شد تا یک برآیند صعودی را ثبت کرده باشد. همان گونه که در نمودار قیمتی این نوع پلیت فولادی هم مشاهده می‌کنید، در روزهای ابتدایی و انتهایی شهریور ماه با کاهش جزئی قیمت مواجه بوده است؛ اما در سایر بازه های زمانی افزایش قیمت را تجربه نموده است.

تحلیل قیمت ورق سیاه St37، St52 و A516 طی شهریور ۱۴۰۱

قیمت ورق سیاه A516

نرخ فروش ورق سیاه A516 یک روند کلی همانند ورق های St37 و St52 داشته و نسبت به روزهای ابتدایی ماه، افزایش قابل ملاحظه ای را ثبت کرده است. مسیر حرکتی شیت های a516 هم در اکثر سایزها تا حدودی مشابه مسیر تغییرات قیمت ورق St52 بوده است. این گونه که قیمت آن در روزهای ابتدایی شهریور ۱۴۰۱ مقدار کاهش یافته است. سپس وارد یک روند صعودی شده که این روند تا آخرین روزهای ماه ادامه داشت. اما در آخرین روزهای شهریور مجددا کاهش قیمت قابل توجهی را تجربه نموده است. با این حال، برآیند کلی تغییرات قیمت این صفحۀ فولادی در طول ماه مثبت و افزایشی می‌باشد.

در این جا نمودار قیمت ورق A516 فولاد مبارکه اصفهان با ضخامت ۸ و سایز ۱۵۰۰ را مورد بررسی قرار داده ایم. همان طور که مشاهده می‌کنید، نرخ فروش این نوع ورق در روزهای ابتدایی و انتهایی ماه کاهش قابل ملاحظه ای را تجربه کرده است؛ اما در سایر بازه های زمانی شهریور ماه با افزایش رو به رو بوده و توانسته به طور کلی، افزایش قیمتی حدود ۵۵۰ تومانی را ثبت کند. چرا که این نوع ورق در ابتدای شهریور با قیمت ۲۰ هزار و ۹۲ تومان به فروش می‌رسید. در ادامه با پشت سر گذاشتن نوسانات مختلف، به قیمت ۲۰ هزار و ۶۴۳ تومان در روزهای انتهایی شهریور رسید. بیشترین کاهش قیمت ورق سیاه a516 در طول شهریور ماه هم با حدود ۹۰۰ تومان به آخرین روزهای معاملاتی این ماه مربوط می‌شود.

تحلیل قیمت ورق سیاه St37، St52 و A516 طی شهریور ۱۴۰۱

خرید و استعلام قیمت ورق سیاه

جهت استعلام قیمت و خرید انواع پلیت و شیت فولادی، با شرکت مهندسی آنلاین سازه تماس بگیرید. قیمت تمامی مقاطع فولادی مهم در وبسایت آنلاین سازه و در لیست قیمت هر محصول موجود است. با مراجعه به وبسایت ما، در منوی فروشگاه آهن آلات، قیمت هر محصول را با برند و مشخصات فنی آن ملاحظه کنید:

https://onlinesazeh.com

تماس رایگان و بدون نیاز به کد، با شمارۀ: 90000011

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز