خبرگزاری کار ایران

پرستاری از سالمند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۹۷۶۳

مراقبت از والدین سالخورده و پرستاری از سالمند کار آسانی نیست، اگرچه در واقع تجربه بسیار عمیقی است. برای اینکار ایجاد تعادل در کار تمام وقت، مراقبت از کودکان و تلاش برای مراقبت از والدین مسن می تواند خسته کننده، چالش برانگیز و دشوار باشد .

هنگام مراقبت از والدین سالمند، باید تجربه لذت بخشی هم برای مراقب و هم برای خویشاوند سالمند باشد.

داشتن اطلاعات لازم در خصوص نحوه برخورد با سالمندان به عنوان میراث یک خانواده به عنوان وظیفه ای انسانی برای فرزندان محسوب می شود که باید حائز اهمیت قرار گیرد.

تنهایی و انزوای سالمندان در حال حاضر به طور گسترده به عنوان یک خطر جدی برای سلامت عمومی در نظر گرفته می شود، زیرا شواهد نشان می دهد که اغلب با طیف گسترده ای از بیماری های جسمی و عاطفی مرتبط هستند.

 

خطر سقوط سالمندان

عوامل زیادی منجر به افزایش خطر سقوط برای سالمندان می شود. در اینجا نکاتی برای کاهش خطر سقوط و کمک به ایمن کردن خانه برای شما و خانواده آورده شده است.

  • مقدار کافی ورزش و نوع مناسب آن را انجام دهیداز دکتر بخواهید یک «نسخه» برای یک برنامه ورزشی ایمن و مؤثر برای محافظت از سقوط ، که احتمالاً شامل فعالیت‌های تقویت عضلات، استقامت، انعطاف‌پذیری و افزایش تعادل باشد.
  • تغذیه را بهبود بخشیداز پزشک خود بخواهید یک برنامه غذایی  متناسب با شرایط سلامتی شما، از جمله غذاهایی که می توانند قدرت و انرژی شما را حفظ کنند، توصیه کند. هیدراته بمانید، اما نوشیدنی های الکلی را محدود کنید.
  • شنوایی و بینایی را آزمایش کنیدمشکلات بینایی خطر سقوط را افزایش می دهد. از دست دادن شنوایی نیز، ناوبری را دشوارتر می کند. نسخه عینک خود را به روز نگه دارید و اگر سمعک دارید از آن استفاده کنید.
  • کفش مناسب را انتخاب کنیدکفش های مناسب و محکم با آج خوب خطر لیز خوردن را کاهش می دهد. در اطراف خانه، به جای جوراب یا پابرهنه رفتن، کفش یا دمپایی با تکیه گاه و کشش بپوشید.

فناوری نظارت به ایمن نگه داشتن سالمندان

درعصر دیجیتال، دستگاه‌های نظارتی مختلف امکان ردیابی از راه دور، باعث جلوگیری از اتفاقات مربوط به سلامت سالمندان را می‌ شوند. نظارت از راه دور می تواند آرامش خاطر را برای عزیزان و ارائه دهندگانی که همیشه نمی توانند شخصاً با والدین خود ملاقات کنند، ایجاد کند.

تعداد فزاینده‌ای از کودکان بزرگسال متوجه می‌شوند که مراقب سلامت والدین سالخورده‌شان هستند،  حتی با افزایش سن والدین در خانه. این مسئولیت اغلب در کنار کار کردن در یک شغل و بزرگ کردن بچه ها قرار می گیرد.

وقت گذاشتن برای اطمینان از خوب بودن یک سالمند می‌تواند به اندازه کافی سخت باشد، حتی زمانی که اعضای خانواده در همان شهر زندگی می‌کنند، اما به ویژه زمانی که فاصله در میان باشد، چالش برانگیز است. وقتی نمی‌توانید از نظر فیزیکی در آنجا حضور داشته باشید و یک تماس تلفنی یا چت تصویری انجام نمی‌شود، یک سیستم نظارتی می‌تواند بینشی در زمان واقعی از نحوه عملکرد یک سالمند ارائه دهد.

گزینه های نظارت از راه دور

فناوری مانیتورینگ از راه دور از آویزها و دستبندهای پوشیدنی که در صورت سقوط  یا تصادف فعال می شوند تا حسگرهای غیرفعال در اطراف خانه را شامل می شود که حرکت سالمندان، زمان فعالیت و محل انجام فعالیت را تشخیص می دهد.

هر چیزی که از نظر روال‌ها، الگوها یا رفتارها نادرست باشد، هشداری را به خانواده یا مراقبان حرفه‌ای می‌دهد تا در صورت لزوم اقدام کنند.

سنسورها در مناطق خاصی مانند درهای یخچال و درهای بیرونی و اطراف اتاق خواب و اتاق نشیمن قرار می گیرند. این حسگرها حرکت را تشخیص می‌دهند (بیشتر بدون دوربین)، و برخی دارای فناوری هستند که فعالیت‌های فعلی را با روال‌های معمول مقایسه می‌کند تا به خانواده یا دوستان و همچنین متخصصان ارشد مراقبت کمک کند تا تغییرات نامطلوب در وضعیت یا سبک زندگی یک فرد مسن را تشخیص دهند .

 تغییراتی در شرایطی که اگر درمان نشود یا تشخیص داده نشود، می تواند تهدید کننده زندگی باشد. یک مثال حسگر نزدیک درب حمام است که باز شدن آن و حرکت یک سالمند در حمام را تشخیص می دهد، اما سپس حرکت ناگهان متوقف می شود. ممکن است سالمند زیر دوش افتاده باشد و به کمک نیاز داشته باشد، سیستم مانیتورینگ می‌تواند یک ناهنجاری مانند این را شناسایی کند و یک هشدار را به یک فرد پشتیبانی از پیش تعیین‌شده ارسال کند.

پرستاری از سالمند

انتخاب یک پرستار سالمند مجرب

انتخاب پرستار برای والدین به عنوان یکی از گزینه های پیشنهادی می باشد که در صورتی که فرزندان وقت لازم یا مهارت کافی را نداشته باشند از این مورد بهره گیرند تا مراقبت از والدین خود را تضمین کنند.

مراقبین حرفه ای آموزش دیده درست در خانه خدماتی را ارائه  می دهند که زندگی سالم و رفاه را ارتقا می دهد.

مراقبین سلامت تحت عنوان پرستاری از سالمند دارای مهارت و تخصص لازم در این زمینه هستند تا بتوانند ارتباط درست و اصولی با افراد سالخورده داشته باشند.

بهره گیری از مراکز پرستاری از سالمند

اگر به دنبال مراقبت حرفه ای برای برای عزیزان سالخورده خود هستید و خودتان نمی توانید اینکار را انجام دهید parastaribahar.ir مکان مناسبی است.

این مرکز برای اختلالاتی مانند زوال عقل و آلزایمر کمک می کنند، برای بستگان سالخورده شما مراقبین ارائه می دهند، نکات پرستاری، مراقبت در منزل برای سالمندان و موارد دیگر را با داشتن تخصص لازم در این زمینه در اختیار مراجعین قرار می دهد و با اطلاعات لازم و تجربه چندین ساله بر عملکرد نیروهای خود تمرکز و نظارت دارد.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز