خبرگزاری کار ایران

در هنگام اجاره جرثقیل باید به چه نکاتی توجه کرد؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۸۰۲

امروزه برای کاربردهای متعددی نیاز به اجاره جرثقیل می باشد. برای همین انواع جرثقیل با دکل، کفی و یا کابین برای کرایه وجود دارند و شهروندان محترم و کلیه شرکت ها و سازمان های خصوصی و دولتی امکان اجاره و یا خرید آن ها برای کاربرد مدنظر خود را دارند.

با این وجود نکات مهمی هستند که قبل از اجاره جرثقیل و پس از کرایه آن باید به خاطر داشته باشید.

نکات مهم قبل از اجاره جرثقیل چیست؟

نکات مهم قبل از اجاره جرثقیل بیشتر مربوط به مشخصات و ویژگی های آن هستند. برای مثال قبل از اجاره جرثقیل در تهران و یا در هر یک شهرستان های قرار گرفته در استان تهران و استان البرز باید تلاش کنید بهترین جرثقیل را با توان و ظرفیت باربرداری لازم کرایه کنید.

لزوم توجه به مهارت و تجربه اپراتور

قبل از اجاره جرثقیل باید نقش اپراتور را در ایمنی دستگاه در جدی بگیرید. به این منظور باید از دارا بودن گواهینامه های لازم مطمئن شوید.

لزوم توجه به عدم نقص فنی و مشخصات دستگاه

عدم دارا بودن نقص فنی دستگاه نیز بسیار مهم است. زیرا در صورت داشتن هر گونه نقص فنی ممکن است خطرات زیادی در حین کار بروز کند. یا این که پیشبرد پروژه با تاخیر مواجه شود.

علاوه بر این مشخصات دستگاه نیز از اهمیت ویژه برخوردار است. به همین دلیل انتخاب جرثقیل با دکل یا کفی مناسب و تجهیزات وابسته مهم است.

البته به طور معمول کارشناسان حاضر در دفاتر کرایه جرثقیل و تجهیزات وابسته، راهنمایی های لازم را در این زمینه در اختیار شما قرار می دهند. برای همین ما در این مورد بیش از این صحبت نخواهیم کرد و در ادامه به سایر نکات مهم (که پس از اجاره جرثقیل اهمیت دارند) اشاره خواهیم کرد.

نکات مهم پس از اجاره جرثقیل و حین کار با دستگاه

پس از این که بهترین دستگاه را با اپراتور ماهر و باتجربه برای کرایه و دریافت خدمات پیدا کردید. به نکات زیر در حین انجام امور سنگین با دستگاه و یا حین حمل بار توجه داشته باشید:

اهمیت سلامت جسمی و روحی اپراتور حین کار با دستگاه

اپراتور نقش تعیین کننده ای در هدایت جرثقیل دارد. برای همین کوچک ترین اشتباهی از سوی او می تواند باعث بروز خطرات زیاد و خسارات جبران ناپذیر شود. به همین دلیل باید دقت شود که اپراتور حین کار با دستگاه باید هوشیاری کامل را داشته باشد.

اگر اپراتور بیش از حد خسته باشد و یا مشکلاتی مانند سردرد و سرگیج داشته باشد، به طور حتم باید از هدایت جرثقیل توسط او خودداری شود.

پس قبل از هرچیز مطمئن شوید که اپراتور دستگاه حین باربرداری یا انجام عملیات سنگین دارای سلامت روحی و جسمی لازم باشد.

دادن هشدارهای لازم به اطرافیان

یکی از مهم ترین نکاتی که بسیاری از شهروندان نادیده می گیرند، عدم اطلاع دادن به اطرافیان در زمان حضور جرثقیل و یا انجام عملیات باربرداری و سایر عملیات سنگین می باشد.

به طور حتم همسایه ها و یا اطرافیان در محل کار باید از کار کردن جرثقیل و لزوم رعایت نکات ایمنی آگاه باشند.

برای همین پس از اجاره جرثقیل قبل از شروع به کار اطلاع لازم را به همسایه ها و یا افرادی که در مجاورت محل کار دستگاه در حال فعالیت هستند برسانید.

انتخاب مناسب محل برای جک زدن جرثقیل

در صورتی که نیاز است جرثقیل در محل خاصی جک بزند. حتما محل مورد نظر را به خوبی بررسی کنید. البته این مورد بیشتر باید توسط اپراتور بررسی شود.

عدم وجود شبکه یا سیم و کابل برق

در مواردی ممکن است که سیم یا کابل شبکه برق از بالای جرثقیل رد شود. یا در مسیر عبور جرثقیل قرار داشته باشد. به طور حتم باید بررسی های لازم در ارتباط با وجود سیم و یا کابل هایی که دارای انرژی الکتریکی هستند پس از اجاره جرثقیل و قبل از شروع به کار با آن صورت پذیرد تا از هر گونه خطر ناشی از برق گرفتگی پیشگیری شود.

عدم ایستادن در زیر جرثقیل یا روی بار  

ایستادن زیر بار و یا زیر دکل جرثقیل و روی بار یا هر محل دیگری که ممکن است خطراتی را برای افراد به دنبال داشته باشد به طور حتم ممنوع است. برای همین رعایت نکات ایمنی در حرکت کردن اطراف بار و جرثقیل یا عدم ایستادن در محل های پرخطر حین کار با دستگاه ضروری است.

لزوم جابجایی افراد با کابین یا سبد

اگر لازم باشد افراد با استفاده از جرثقیل به ارتفاع بالاتر و یا مکان دیگری منتقل شوند، این کار باید با رعایت نکات ایمنی و با استفاده از کابین یا سبد باشد.

عدم بالا نگهداشتن بار

در بسیاری از موارد نیاز به بلند کردن بار از روی زمین برای انتقال آن به محل دیگر یا برای بالا بردن آن به ارتفاع بالاتر می باشد. در این موارد در حد امکان سعی شود بار زیاد از زمین فاصله نگیرد. علاوه بر این به طور جد باید از بالا نگه داشتن بار برای مدت طولانی خودداری شود.

حمل بار با توجه به ظرفیت و نکات ایمنی

در مواردی ممکن است که بار بیش از حد سنگینی در یک نوبت توسط جرثقیل جابجا شود. این در حالی است که انتقال بار در چند نوبت و با اوزان کمتر می تواند ریسک بسیار کمتری به همراه داشته باشد.

عدم ورود سایر افراد به کابین اپراتور

توجه داشته باشید که ورود سایر افراد به کابین اپراتور ممنوع است. برای همین باید از ورود افراد غیرمسئول به کابین حین کار با دستگاه خودداری شود. این کار می تواند باعث حواس پرتی اپراتور و یا مشکلات دیگر شود.

لزوم استفاده از بی سیم

در بسیاری از موارد نیاز است تا با اپراتور از بیرون دستگاه تماس گرفته شود. به طور حتم یکی از بهترین راه ها برای تماس با اپراتور استفاده از بیسیم است.

لزوم خلوت کردن اطراف دستگاه

هر چه اطراف جرثقیل یا در محیط کار با آن وسایل و لوازم کمتری باشد، امکان بروز خطر کمتر خواهد بود. برای همین سعی کنید در حین کار با دستگاه در حد امکان سعی در خلوت کردن محیط اطراف آن داشته باشید.

گروه جرثقیل هابیل با طراحی سایت خود سعی در ارائه خدمات در زمینه اجاره جرثقیل در تهران به شما عزیزان دارند. برای اجاره جرثقیل در تهران می توانید با یکی از شماره های تلفن : 09122591675 ، 09125716822 ، 09125435941 تماس حاصل فرمایید.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز