خبرگزاری کار ایران

میزان استفاده از نمد سنتی شیشه ای در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۹۱۳

در گذشته نمدبافی یکی از صنایع دستی مردم گیلان بوده که هنوز هم این هنر پابرجاست و افرادی در این حوزه مشغول به فعالیت هستند که با استفاده از تکنیک جدید، نمد شیشه ای تولید می کنند که این حوزه مورد توجه افرادی است که به این محصولات علاقه مند هستند و از آن استفاده می کنند.

شهر گیلان از شهرهای بزرگ کشور با صنعت دامداری بسیار گسترده است و می توان در این شهر انواع و اقسام نمد سنتی کرمانشاه را در ابعاد و با رنگهای زیبای مختلف مشاهده نمود.

نمد تولید شده در کرمانشاه از نفیس ترین انواع نمد تولید شده در کشور است که دارای کیفیتی درجه یک یکی است و از استحکام بسیار بالایی نیز برخوردار است و به عنوان یک عایق رطوبتی بوده و می توان در مناطق روستایی و شهری از انواع این ابزار و زیرانداز بسیار مفید و نرم استفاده کرد.

یکی از مجموعه های که نمد سنتی را با کیفیت بالا ارائه می دهد مجموعه آراد برندینگ می باشد. نمد توسط افرادی خاص و به صورت تخصصی تولید می شود و معمولا نمد را با پشم رنگ نشده تولید می کنند تا بتوانند نقش‌های روی نمد را با استفاده از پشمهای رنگین طراحی نمایند تا جلوه و زیبایی نمد بسیار بیشتر باشد.

بنابر این نمد سنتی کرمانشاه را می توان در انواع و اقسام فرم و مدل در بازار های سراسر کشور مشاهده نمود. زیرا تولید کنندگان تلاش می کنند تا بتوانند بهترین نمونه نمد را با قیمت مناسب در سطح کشور توزیع و در اختیار مصرف کنندگان و دوستداران این صنعت و هنر قدیمی قرار دهند.

 

نمد سنتی گیلان

دامپروری در بسیاری از شهرهای کشور رونقی بسیار دارد و در شهر گیلان نیز می توان این صنعت را همچنان زنده دید. تولید کننده گیلانی با استفاده از پشم گوسفندان اقدام به تولید نمد سنتی گیلان درجه یک نموده و انواع این محصول پر طرفدار را با قیمت بسیار مناسب در تمام بازارها در سراسر کشور توزیع کرده است.

نمد و تشک نمدی گیلان توسط روستاییان و در نقشهای بسیار زیبا و به صورت سنتی و حتی نقش‌های جدید در انواع رنگ و طرح با سایزهای متنوع تولید و در بازارهای سراسر کشور توزیع می شود.

تولیدکنندگان گیلانی با استفاده از بهترین و مرغوب ترین نوع پشم اقدام به تولید انواع نمد در سایزهای متنوع کرده و نمد را با قیمتهایی متفاوت در اختیار مشتریان گذاشته اند.

میزان استفاده از نمد سنتی شیشه ای در گیلان

بسیاری از افراد هم اکنون نیز از نمد سنتی گیلان به عنوان زیرانداز استفاده می کنند و نمد برای برخی دیگر تنها جنبه تزئینی دارد.

بنابراین در بازارهای تهران می توان نمونه های کوچک و بزرگ از این زیرانداز اصیل را پیدا کرد و همچنین همانطور که میدانید از نمد برای تولید بسیاری از اکسسوریها از جمله جاکلیدی نمدی استفاده می شود که بسیار مورد استقبال نیز قرار گرفته است.

نمدی که در تهران تولید می شود در انواع رنگ و با سایزهای متنوع وارد بازار می شود و در این تولیدات می توان انواع رنجهای کیفی و قیمتی نمد را مشاهده نمود، لذا تمام افراد می توانند از خرید نمد سنتی تهران با قیمت بسیار مناسب استفاده نمود و نمد زیبا را برای منزل خود و یا حتی به عنوان کالایی جهت کادو به عزیزان استفاده نماید.

 

نمد سنتی شیشه ای

اگر شما علاقه‌ای زیادی به طبیعت دارید به شما توصیه می کنم که از نمد سنتی استفاده کنید، چون مانند خانه ای که در وسط یک باغ قرار دارد و دور تا دور خانه شیشه ای هست و شما از طبیعت لذت می برید با انداختن یک نمد سنتی رنگ و بوی طبیعت را به خانه خود می آورید. اگر بخواهیم خاصیت عایق بودن شیشه را نیز در نظر بگیریم نمد مانند عایقی عمل می کند که رطوبت را انتقال نمی دهد و در مناطقی که رطوبت بالایی دارند از نمد استفاده های زیادی می شود و حتی لباسهای روستائیان و عشایر در گذشته از نمد بوده و در زمان حال نیز بسیاری از افراد بومی از کلاه نمدی استفاده می کنند.

در چادر عشایر اصلا آب از زمین نفوذ نمی کند چون کفپوش عشایر نمد می باشد و نمد نیز عایق بسیار قوی هست که رطوبت را از خود عبور نمی دهد.

میزان استفاده از نمد سنتی شیشه ای در گیلان

لازم به ذکر است که از نمد سنتی شیشه ای در تزئین دکوراسیون داخلی منازل و هتلها به عنوان رومیزی، دیوارکوب، پادری یا ورودی اتاقها استفاده می شود. عمر نمدهای سنتی بستگی به چند آیتم دارد.

آیتم اول هر چقدر انسجام پشمها بیشتر باشد عمر نمد نیز افزایش می یابد و حداقل عمر نمد ۳۰ سال می باشد و حتی نمدهای که بالای ۷۰ سال قدمت دارند در موزه ها نگهداری می شود.

آیتم دوم روش نگهداری می باشد که شامل عدم استفاده از مواد شوینده قوی، جلوگیری از کشیدن بورسهای زبر برای از بین بردن پرزها، عدم استفاده از ماشین لباسشویی، شستشوی نمد با آب سرد و... است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز