خبرگزاری کار ایران

هنر به نوبه خود یک نمونه بارز وقف است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۷۵

بازیگر نقش علی صالح(ع) در مستند اعرجیون: هنر می‌تواند به نوبه خود در ترویج و گسترش فرهنگ وقف در جامعه موثر باشد.

پیمان شریعتی بازیگر نقش علی صالح(ع) در مستند اعرجیون گفت: هنر می‌تواند به نوبه خود در ترویج و گسترش فرهنگ وقف در جامعه موثر باشد.

به گزارش ایلنا پیمان شریعتی بازیگر نقش امام‌زاده علی صالح(ع) در مستند اعرجیون، گفت: فرهنگ وقف اصولا سراسر فرهنگ زیبایی بوده و ملت ایران این روحیه بزرگ را همواره به شکل‌های مختلف در خود داشته‌اند.

وی بیان کرد: بسیاری از اتفاقات کوچک و روزمره در زندگی وجود دارد که می‌توان از طریق آن‌ها فرهنگ وقف را در جامعه پیاده کرد.

شریعتی تصریح کرد: تفسیر درست، نگاه درست و دقیق به پیرامون زندگی عادی، جامعه‌شناسی و روان‌شناسی جزء لاینفک فرهنگ وقف است.

این بازیگر سینما و تلوزیون، به وجود دو تئوری کلی در عرصه هنر اشاره کرد و افزود: هنر برای هنر و هنر برای مردم نمونه بارز این تئوری بوده که وقتی صحبت از هنر برای مردم می‌شود بی‌شک تعریف وقف را در هنر پیاده کرده‌ایم.

وی، ابراز داشت: وقف هنر صرفا ارائه یک محصول فرهنگی نبوده بلکه گروه‌های هنری با حضور در کنار بچه‌های زلزله زده، بیماران خاص و سایر اقشار جامعه با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع می‌توانند هنر خود را وقف امور عام المنفعه کنند.

شریعتی، افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار بسیار به این نوع هنر اعتقاد داشته و تاکنون تعداد زیادی از بزرگان ما در این حوزه تلاش کرده و حرفی برای گفتن داشته‌اند.

وی ساخت مستند اعرجیون با مشارکت اوقاف و امور خیریه و صدا وسیمای مرکز ایلام را نوعی وقف هنر عنوان کرد و افزود: ساخت این مستند با محوریت زندگانی سیاسی و اجتماعی امام‌زاده علی صالح(ع) در راستای معرفی امام زادگان و بقاع متبرکه خود نوعی وقف در لباس زیبای هنر است.

شریعتی، افزود: تاکنون به جزء استان‌های کردستان و ایلام به سایر استان‌های کشور سفر کرده اما با ساخت این مستند توفیقی حاصل شد تا به شهر ایلام بیایم و از نزدیک با مردمان پاک و شیعه این استان و طبیعت بکر و زیبای آن آشنا شوم.

این بازیگر، گفت: در وهله اول استان ایلام و بعد حضود در کنار هنرمندان ایلامی که هم در سطح ملی و هم بین المللی خوش درخشیدند برایم مهم بوده و بازی در نقش علی صالح(ع) نیز توفیق بزرگی بوده است.

وی، یادآور شد: همت سازمان اوقاف برای تقویت و ارتقای بخش فرهنگی برای من جذابیت خاص داشته و این باور را در ما تقویت می‌کند که نباید کورکورانه از هر چیزی تبعیت کنیم و اگر باوری داریم ابتدا بایستی درباره آن تعمق کنیم و بعد اعتقاد راسخ را در خصوص آن داشته باشیم.

وی در پایان از حمایت‌های اوقاف و امور خیریه، توجه و اهمیت دادن به ساخت چنین مستندهایی در راستای معرفی امام زادگان و بقاع متبرکه تقدیر و تشکر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز