خبرگزاری کار ایران

6 راه حل برای کاهش قیمت ساخت و ساز در ایران

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۶۳۷

یکی از صنایعی که امروزه‌ درحال تکامل و پیشرفت است صنعت ساختمان سازی می‌باشد، که این پیشرفت باید با ایمنی و کیفیت خوب همراه باشد. در این بین بیشتر کارفرمایان به دنبال کاهش هزینه ساخت و در عین حال حفظ کیفیت و استحکام سازه خود می‌باشند که می‌توانند با دانستن تعدادی از این راه‌های کاهش هزینه در ساخت و ساز به نتیجه مطلوب خود برسند

راه حل برای کاهش قیمت ساخت و ساز در ایران

یکی از صنایعی که امروزه‌ درحال تکامل و پیشرفت است صنعت ساختمان سازی می‌باشد، که این پیشرفت باید با ایمنی و کیفیت خوب همراه باشد. در این بین بیشتر کارفرمایان به دنبال کاهش هزینه ساخت و در عین حال حفظ کیفیت و استحکام سازه خود می‌باشند که می‌توانند با دانستن تعدادی از این راه‌های کاهش هزینه در ساخت و ساز به نتیجه مطلوب خود برسند. ما در این گزارش به 6 روش برای کاهش قیمت در ساخت و ساز اشاره خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

مدیریت پروژه به روش صحیح

خوب است بدانید اصطلاحی در مهندسی وجود دارد به نام مدیریت پروژه که به معنای تقسیم فرآیند کلی به بخش‌های کوچکتر و جزئی‌تر، داشتن منابع لازم برای زمانبندی اقدامات و همچنین ایجاد ارتباط بین آن‌ها می‌باشد. موردی که در ساخت و ساز مهم است و تا حدودی در کاهش قیمت آن، ‌در صورتی که وظایف خود را به نحواحسن انجام دهد تاثیر گذار است، انتخاب یک مدیر پروژه حرفه‌ای و متخصص می‌باشد. مدیر پروژه متخصص و کاربلد پروژه را به خوبی می‌شناسد و برای جز به جز کار‌های ساخت برنامه‌ریزی دارد، بودجه اختصاص می‌‌دهد و همچنین برای انجام هر قدمی محدوده زمانی تعیین می‌کند تا بدون تاخیر و برخورد با مشکلات گرانی و تورم پروژه را به پایان برساند.

انتخاب پیمانکار متعهد

برای ساختمان سازی ممکن است که مدیر پروژه برای هر بخش از کار با افراد یا شرکت‌های مخصوصی همکاری نماید که به این افراد پیمانکار گفته می‌شود. درصورتی که پیمانکار حرفه‌ای و کارکشته باشد متوجه ضعف در اجرای کار شده، اقدام به تقویت آن‌ می‌کند و مانع از ایجاد ضرر، زیان و خسارت می‌شود. یکی از چالش‌های کارفرمایان در صنعت ساخت و ساز انتخاب پیمانکار حرفه‌ای است که علاوه بر تجربه، روابط گسترده با تامین کنندگان در خرید مصالح و کیفیت آن‌ها دقت نموده و از هدر رفت آن‌ها جلوگیری می‌نماید.

طرح و نقشه مناسب انتخاب کنید

طرح و نقشه ساختمانی یکی از مواردی است که هر چقدر ساده و بدون جزئیات باشد موجب کاهش هزینه ساختمان سازی می‌شود. البته باید این موضوع را در نظر گرفت که نوع و مدل چینش مدرن فضای سازه و تلفیق بسیاری از قسمت‌ها باهم بر میزان دستمزدی که به استادکاران و کارگران پرداخت می‌شود تاثیر گذار است و درنتیجه این مورد بر کاهش هزینه‌های کلی ساخت و ساز نیز تاثیر خواهد داشت.

تخمین میزان مصالح مدیریت آن

یکی دیگر از راه‌های تاثیرگذار برای کاهش هزینه‌های ساخت و ساز، تهیه مصالح اولیه در پروژه است برای مثال برای خرید یا اجاره قالب وافل برای اجرای سیستم سقف وافل در ساختمان‌های خود می‌توان به سایت بنیتک مراجعه نمود. همچنین برای خرید هریک از مصالح راهکارهایی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت:

حذف واسطه‌ها و خرید از توزیع کنندگان اصلی

برای خریدی راحت‌تر و در دسترس‌تر شاید واسطه‌ها بسیار مناسب باشند ولی برای کاهش هزینه‌های ساخت و ساز به هیچ وجه توصیه نمی‌شوند. البته اگر سعی کنید باتوزیع‌کنندگان اصلی در هر بخش آشنا شوید می‌توانید علاوه بر تهیه مصالح با قیمتی کمتر، مصالح بهتری با کیفیت بالا تهیه نمایید.

6 راه حل برای کاهش قیمت ساخت و ساز در ایران

برآورد دقیق مصالح موردنیاز

اگر شما در کارتان خبره و کارکشته هستید می‌دانید که قیمت و نرخ مصالح ساختمانی دائما در حال تغییر است و امروزه باید به میزان نیاز تهیه شود. در صورتی که مصالح ساختمانی را کمتر از نیاز ساخت و ساز خود تهیه کنید، ممکن است هنگام تامین دوباره آن‌‌ها با افزایش قیمت مواجه شوید. همچنین اگر مصالح خریداری شده بیش از مقدار مورد نیاز باشد در نتیجه در آخر مقداری از آن دور ریز خواهد داشت.

خرید ارزان مصالح به چه قیمتی؟

خرید مصالح با جنسی نامرغوب ممکن است ارزان و در کوتاه مدت روشی برای کاهش هزینه باشد، ولی از آنجایی که هیچ ارزانی بی حکمت نیست ممکن است در طولانی مدت استفاده از این مصالح نامرغوب و بی‌کیفیت باعث صدمه و خسارت به پروژه و افزایش هزینه شود.

پیش ‌خرید مصالح و محصولات ساختمانی

معمولاً دیده شده که شرکت‌ها یا افرادی که به کار ساخت و ساز مشغول هستند مبالغی اضافی و بیکار در بانک دارند که سود آنچنانی هم از آن‌ دریافت نمی‌کنند. همانطور که پیش ‌تر گفتیم قیمت مصالح ساختمانی دائما در حال تغییر می‌باشد و ممکن است قیمت مصالح در ابتدای پروژه تفاوت بسیاری با قیمت آن در مراحل پایانی پروژه داشته باشد، پس بهتر است محصولاتی که قرار است در آینده خریداری شود توسط پول‌های بیکار در بانک از مراکز معتبر پیش خرید شود تا سودی باور نکردنی در آن ساخت و ساز صورت پذیرد.

استفاده از سقف وافل روشی مدرن در ساخت و ساز

خوب است بدانید هزینه اجرای اسکلت بخش بزرگی از هزینه‌های ساخت یک ساختمان را شامل می‌شود و انتخاب بهترین نوع اسکلت از بین اسکلت فلزی و بتنی تاثیر بسیار زیادی در هزینه‌های ساخت می‌گذارد. به طور کلی هزینه تمام شده اجرای اسکلت بتنی به مراتب کمتر از اسکلت فلزی است، پس برای کاهش هزینه‌های ساخت می‌توان اسکلت ساختمان را براساس اسکلت بتنی طراحی نمود.

نوع سقف سازه در اسکلت‌های بتنی یکی از عوامل مهم در کاهش هزینه می‌‌باشد. از انواع این سقف‌ها می‌توان به سقف تیرچه یونولیت، تیردال، پیش تنیده و سقف وافل اشاره نمود. هزینه اسکلت بتنی با سقف وافل کمتر از سقف‌های دیگر مانند سقف تیردال، سقف پیش تنیده و سقف یوبوت و سقف کوبیاکس می‌باشد. از مهم‌ترین اجزای مورد استفاده در اجرای سقف وافل، قالب وافل می‌باشد. وظیفه قالب وافل حذف بتن زائد در سقف و کاهش وزن مرده است. انتخاب صحیح نوع قالب وافل روی عوامل مختلفی از جمله مصرف میلگرد و بتن و سهولت اجرا و هزینه اجرای سقف تاثیر می‌گذارد.

به طور مثال اگر مشخصات قالب وافل مورد استفاده بهینه و استاندارد نباشد موجب افزایش مصرف مصالح مصرفی یا کاهش مقاومت سقف می‌شود همچنین ممکن است کیفیت پایین قالب‌های وافل متفرقه موجب شکستن و پرت زیاد آن‌ها در حین اجرا و زیان مالی به پروژه شود. سقف وافل ایجاد شده در پروژه علاوه بر کاهش قیمت ساخت و ساز، مزایای دیگری دارد که آن‌ها را نام خواهیم برد:

  • افزایش ایمنی سازه ساختمان

  • کاهش هزینه و وزن تمام شده ساخت و ساز

  • صرفه جویی در برخی از مصالح مانند سیمان

  • عایقی مناسب در برابر صدا، حریق و حرارت

  • امکان اسفاده از قالب‌ها در چندین پروژه یا اجاره آن

6 راه حل برای کاهش قیمت ساخت و ساز در ایران

خودداری از تغییرات پس از شروع عملیات اجرایی

قبل از شروع پروژه ساخت و ساز بسیار بصرفه‌تر است تا موارد مهم و کم اهمیت بررسی شود و پس از تایید نهایی توسط مهندسان و متخصصان شروع به کار شود. زیرا هنگامی که در حین انجام ساخت یا پس از اتمام آن ساختمان با مشکلات سازه‌ای و اساسی مواجه شود تنها یک راه برای اصلاح و تغییر آن وجود دارد که با تخریب ساختمان همراه است در نتیجه هزینه‌های گزافی را به همراه خواهد داشت.

سخن آخر

پس بهتر است برای کاهش هزینه در ساخت و ساز، روش‌های فوق به بهترین نحو انجام شود. همچنن برای خرید مصالح مانند قالب وافل می‌توان به سایت بنیتک مراجعه کرد و دیگر مصالح را هم از مراکز معتبر تهیه نمود تا دارای جنسی مرغوب و کیفیتی بالا باشند که قطعا برروی کاهش هزینه در ساخت و ساز تاثیر می‌گذارد.

منبع : https://benytech.com/

شماره تماس دفتر: ۰۲۱۲۲۳۰۳۰۸۱ – ۰۲۱۲۲۳۰۳۰۸۲

ارتباط با مدیر فروش: ۰۹۱۲۹۲۷۳۵۱۵

آدرس : تهران، سهروردی شمالی،خ شهید قندی،خ بیستم، پلاک ۵، واحد ۹

 

 

 

 

برچسب ها : ,,

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز