خبرگزاری کار ایران

آشنایی با قالب وافل در ساختمان سازی

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۸۸۹۲

در حال حاضر در همه جای دنیا صنعت ساختمان سازی و عمران و شهرسازی به صورت پرشتابی در حال پیشرفت و نو به نو شدن است. تا حدی که بسیاری از ابزار آلات و مصالح ساختمان سازی را گاه با دستگاه های پیشرفته و در کارگاه ها و کارخانه های مجهز به ماشین آلات مدرن می سازند و به سر ساختمان ها و یا محل احداث پروژه های عمرانی انتقال می دهند. این کار هم در کاهش هزینه های عمرانی تاثیر چشمگیری دارد و هم در ساخت سازه هایی محکمتر و ایمن تر نقش مهمی ایفا می کند.

قالب وافل

یکی از مهمترین و به روزترین ابزارآلات ساختمان سازی که در سالهای اخیر و به دلیل بسیاری از فواید اقتصادی و فنی آن به جمع مصالح ساختمان سازی اضافه شده است، قالب وافل می باشد. در واقع باید قالب‌های وافل  را یک سیستم قالب قابل استفاده ی مجدد دانست که برای ساخت کف‌های بتنی آجدار دو طرفه  و یا سقفها بکار گرفته میشوند  و در مقایسه با دال‌های مسطح سنتی می‌توانند دهانه‌های بیشتری داشته  و هم اینکه بتن کمتری مصرف کنند. قالب وافل یک سری قطعه هایی هستند که از پلاستیک های با فرمول خاص تهیه شده اند که در سایزهای متفاوت و فرمهای جورواجور ساخته شده اند که این تنوع در سایز و شکل باعث جذب و جلب توجه بیشتر مشتریان و متقاضیان این قالبها می شود.

البته این امر درزیبایی و چشمگیری ساختمان و سازه هم تاثیر زیادی دارد. روی کار آمدن قالبهای وافل را باید در راستای کنار گذاشتن بتن در دالهای بتنی به حساب آورد. بتن کم فایده یا بی فایده در دال بتنی را نمی توان زیر فشار یا تنش قرار داد که این مساله عدم نگهداری میلگرد را در پی دارد. قالبهای وافل عموماً از فیلکور پروپیلنی درست شده اند و با ویژگیهای خاص پروژه ی ساختمانی سفارش شده تطبیق داده می شوند. با اینحال این قالبهای وافل را بازهم می توان در چندین پروژه ی عمرانی دیگر بکار برد که این از مزیتهای مهم قالب وافل شمرده می شود.

قالب جایگزین یونولیت

یکی از مصالح ساختمانی که در طی بیست سی سال اخیر در ساختمانها و ساخت و ساز پروژه ها بکار می رفت ، یونولیت ها بودند که در حین بکارگیری آنها خطراتی هم وجود داشت که سازندگان و کارگران را درگیر می کرد. قالب جایگزین یونولیت ، ابزاری است که با تزریق ساخته می شود و کیفیت آن روز به روز در حال بهتر شدن است.  از خصوصیتهای ویژه  قالب جایگزین یونولیت ، سبک بودن و فاصله داشتن آن ها از اطراف در حین کارگذاری در جریان ساخت و ساز است. در واقع قالب جایگزین یونولیت ، یک و نیم سانت فاصله با اطرافش دارد که کمتر آسیب دیدن تیرچه را بخاطر انواع فشارهایی که به ساختمان وارد می شود، در پی دارد.

آشنایی با قالب وافل در ساختمان سازی

بعلاوه لازم است که به وزن کم قالب جایگزین یونولیت اشاره کنیم که در مقابل مصالح ساختمانی مشابه خودش یک ویژگی مهم برای آن شمرده می شود. همچنین پایین بودن هزینه ی این قالب  برای تولیدش در کشور ، کاربری آن را در انواع پروژه های ساختمانی و سازه های عظیم راحت تر و به صرفه تر کرده است. برای استفاده از قالب جایگزین یونولیت در تیرچه های بتنی سایز چهل و پنج سانتی آن سفارش می شود. در حالیکه برای کاربرد این قالب در تیرچه های کرومیتی ، سایز شصت و پنج سانتی آن مفیدتر خواهد بود.

مزایای کاربرد قالب جایگزین یونولیت

کارشناسان حوزه ی ساختمان بر این باورند که یک قالب جایگزین یونولیت را دست کم سی بار می شود در جاهای مختلف بکار برد که این امر در کاهش هزینه ها نقش مهمی داشته و خود  نوعی صرفه جویی اقتصادی  برای کارفرمایان و مالکان ساختمانها محسوب می شود. این قالب پلیمری پلی اتیلنی ، یکی از جدیدترین مصالح ساختمانی روز شمرده می شود که در طول عمر سازه ها و ایمنی بهتر و بیشتر ساختمانها ، نقش مهمی ایفا می کند.

در واقع ساختمانهایی که در آنها از قالب جایگزین یونولیت بکار برده می شود علاوه بر حفظ زیبایی و بالا بردن میزان ایمنی و مقاومت در برابر حوادثی چون زلزله ، از بالاترین استانداردهای بازم هم برخوردار می شوند. این قالب ها، این امکان را به سازنده می دهند که در حین ساخت می تواند آن را به اندازه ی مورد نیازش برش بزند و در ساخت بکار ببرد.

شوتینگ نخاله

شوتینگ نخاله ساختمانی را باید لوله های حمل کننده و انتقال دهنده ی نخاله ها و زباله های ساختمانی و مصالح بی فایده در حین ساخت و ساز شمرد که امروزه کاربردی اساسی  در فرآیند پروژه های ساختمانی دارند. در گذشته برای انتقال زباله های ساختمانی نیروهای انسانی را بکار میگرفتند، اما در حال حاضر با اتصال این لوله های از پیش ساخته شده ی پلی اتیلنی ، ساخت و سازها خیلی راحت تر و تمیز تر  شده است.

آشنایی با قالب وافل در ساختمان سازی

شرکتهای سازنده ی این لوله های شوتینگ نخاله ، علاوه بر تضمین کیفیت این لوله ها، اجرا و نصب آنها را بر سر ساختمان ها و پروژه های عمرانی عهده دارند و در پایان کار هم نفرات آنها به سر ساختمان و پروژه ی مورد نظر اعزام شده و لوله ها را جمع آوری می نمایند. یک سری از لوله های شوتینگ نخاله همان سیستم های بیرونی ساخته شده از پلاستیک استاندارد هستند که خیلی راحت تر از آنچه که بتوان فکرش را کرد قابل  وصل شدن بهم می باشند. چگالی این لوله های شوتینگِ پلی اتیلنی بالاست و در برابر  حرارت هم مقاوم سازی شده اند.

از طرفی باید گفت که برای پروژه های عمرانی سنگین و طولانی مدت ناودانهای شوتینگ نخاله را بیشتر از جنس های مقاوم مثل فولاد می سازند که خیلی با دقت و با مهارت بالایی طراحی و ساخته شده اند و افراد متخصص و کارآمد مسئولیت  نصب و جمع آوری آنها را بعهده دارند.

سوپر شوتینگ ، یکی از بهترین محصولات عرصه ی شوتینگ نخاله ساختمانی می باشد که آسانی در بکارگیری ، یکی از مهمترین خصوصیتهای این محصول به حساب می آید. این لوله های مخروطی ، خیلی راحت در همدیگر چفت شده و نخاله ها را با حداکثر ایمنی از بالاترین طبقات در حال ساخت به پایین انتقال می دهند.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز