خبرگزاری کار ایران

ساختمان های دارای شیشه سکوریت، شیشه لمینت و شیشه کنترل کننده انرژی چگونه می درخشند؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۶۲۷

شیشه سکوریت، شیشه لمینت و شیشه کنترل کننده ی انرژی انواعی از شیشه هستند که در ساختمان ها، خودروسازی و ... مورد استفاده قرار می گیرند.

چرا شیشه سکوریت را انتخاب کنیم؟

اگر شما هم قصد دارید با شیشه سکوریت و علت انتخاب آن آشنا شوید، با ما همراه باشید. همان طور که می دانید، یکی از مواردی که در بخش های مختلف ساختمان به ویژه در نمای آن مورد استفاده قرار می گیرد، شیشه است. اما امروزه مانند گذشته از شیشه های معمولی استفاده نمی شود.

یکی از انواع شیشه هایی که امروزه در ساخت و ساز به کار می رود، شیشه سکوریت است. این شیشه در برابر شیشه های معمولی، 4 برابر مقاوم تر است. در واقع باید گفت که اصلی ترین علت انتخاب آن نیز همین ویژگی می باشد. اگر نگاهی به اطراف خود و ساختمان هایی که در آن ها رفت و آمد دارید، بیاندازید، قطعا کاربرد گسترده ی شیشه سکوریت را خواهید دید. نمای ساختمان، پنجره ها، درهای ثابت و متحرک، نرده ها، پارتیشن ها، دکوراسیون داخلی، خودروسازی، ویترین های فروشگاهی و ... همگی از مواردی هستند که از شیشه سکوریت استفاده می کنند. برای آشنایی با ویژگی های این شیشه بخش بعدی را مطالعه کنید.

شیشه سکوریت

آشنایی با کاربرد گسترده شیشه سکوریت، قطعا سبب کنجکاوی شما در ویژگی ها و مزایای آن می شود. اولین و مهم ترین ویژگی این شیشه ها، همان طور که اشاره کردیم، مقاومت آن ها می باشد. این امر به دلیل پیوند قوی مولکولی در ساختار آن می باشد. دومین مزیت شیشه سکوریت را ایمنی آن می دانند. این شیشه با ساختاری که دارد، پس از شکسته شدن به قطعاتی ریز اما بدون لبه تیز تبدیل می شود. همین امر سبب نظافت و پاک سازی آسان تر آن نیز خواهد شد. لذا پس از شکسته شدن به راحتی می توان محیط پیرامون آن را تمیز نمود. دوام این شیشه ها در برابر عوامل جوی و محیطی بسیار بالا می باشد. به طوری که قادر به مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی نظیر بارش های سنگین، بادهای شدید و ... می باشد. این شیشه ها با مقاومت حرارتی خود سبب جلوگیری از اتلاف انرژی هم می شوند. اما در بخش بعدی با معرفی شیشه لمینت با شما همراه هستیم.

 

چه نیازی به آشنایی با شیشه لمینت داریم؟

در بخش قبلی با شیشه سکوریت آشنا شدیم، اما این شیشه ها تنها نوعی از شیشه نیستند که مورد استفاده قرار می گیرند. کاربرد بسیار مهم شیشه لمینت، باعث آشنایی همگی شما با آن شده است. در شیشه جلوی خودروها از این نوع شیشه استفاده می شود. آکواریوم، صفحه نمایش گوشی، ساختمان های مسکونی و تجاری، نمای فرودگاه ها، ویترین مغازه و ... همگی از موارد استفاده از این شیشه می باشند. در واقع در ساختار این شیشه نوعی غشای رزینی بین دو تا چند ورق شیشه چسبانده می شود. در فرایند ساخت آن نیز از فشار و حرارت بهره گرفته شده و شیشه های تخت یا منحنی تولید می شود. اما شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که تفاوت شیشه لمینت و شیشه سکوریت در چیست؟ علت تنوع و تفاوت این دو شیشه را می توان به کیفیت ورقه های شیشه ای سازنده آنها مرتبط دانست. در واقع این ورقه های اولیه هستند که میزان مقاومت و سایر ویژگی های این شیشه ها را تعیین می کنند.

ساختمان های دارای شیشه سکوریت، شیشه لمینت و شیشه کنترل کننده انرژی چگونه می درخشند؟

شیشه لمینت

اما چه مزایا و ویژگی هایی در شیشه لمینت، سبب استفاده ی گسترده از آن می شود؟ اولین ویژگی این شیشه دوام بالای آن است. دیگر ویژگی آن نیز عایق حرارتی و عایق صوتی بودن آن می باشد. امنیت بالای این شیشه نیز از دیگر مزایای آن است. طول عمر بالا، انعطاف پذیری ظاهری و سهولت نصب نیز می تواند از دیگر مزایای آن باشد. این شیشه در مقابل بلایای طبیعی و غیر طبیعی بسیار مقاوم بوده و سبب کاهش آسیب های احتمالی می شود. از ورود اشعه ی ماورا بنفش نیز جلوگیری کرده و سبب افزایش عمر وسایل محیط داخلی می شود. بدین ترتیب هم نور کافی در محیط وجود دارد و هم بخش مضر آن حذف می شود. مسلم است که با استفاده از این شیشه می توانید در مصرف انرژی صرفه جویی کرده و هزینه های خود را کاهش دهید.

در ادامه با ما همراه باشید تا شیشه های کنترل کننده انرژی به شما معرفی شده و سپس با بهترین راهکار دسترسی به این سه نوع شیشه آشنا شوید.

 

شیشه های کنترل کننده ی انرژی چگونه جایگاه ویژه ای در بازار کسب کرده اند؟

امروزه بحث استفاده از انرژی و صرفه جویی در مصرف آن بسیار داغ است. به همین دلیل نیز سعی می شود تا با به کارگیری شیشه کنترل کننده انرژی در درها و پنجره های ساختمانی، از اتلاف انرژی جلوگیری شود. اما شیشه های کنترل کننده انرژی یا Low-E چه ساختاری دارند؟ در ساختار این شیشه ها یک یا چند لایه ی نامرئی از جنس اکسید فلز وجود دارد. این لایه ها سبب می شوند تا از ورود اشعه های فرابنفش و فروسرخ به ساختمان و محیط داخلی ممانعت به عمل آید. اما در عین حال بخش مرئی و مفید نور وارد ساختمان شده و نور کافی را تامین کند. به این ترتیب در کنار استفاده از نور طبیعی و زیبایی محیط، در مصرف انرژی و هزینه های جاری، صرفه جویی به عمل می آید. لوازم منزل و یا وسایل موجود در محیط داخلی هر سازه ای نیز در برابر اشعه های مذکور حفاظت شده و طول عمر بیشتری پیدا می کنند.

مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد، سبب می شوند تا استقبال از شیشه کنترل کننده انرژی بالا رفته و جایگاه ویژه ای در میان مشتریان پیدا کند. به طور کلی شیشه ها بخش جدایی ناپذیر سازه های مختلف هستند و در ایجاد زیبایی و جذابیت بصری نمای داخلی و خارجی ساختمان نیز موثر واقع می شوند. بنابراین باید با انواع آن ها آشنا شوید تا هم از مزایای شیشه بهره مند شوید و هم از معایب استفاده از آن دوری کنید. در این زمینه شرکت الماس شیشه جهان نما، در خدمت شما عزیزان است تا با ارائه ی بهترین و با کیفیت ترین، شیشه های سکوریت، شیشه های لمینت و شیشه های کنترل انرژی شما را در این راه همراهی کند. بدین ترتیب با خیال راحت و مشاوره های کارشناسی شده می توانید نسبت به انتخاب و خرید محصول مورد نظر خود اقدام کنید.

ساختمان های دارای شیشه سکوریت، شیشه لمینت و شیشه کنترل کننده انرژی چگونه می درخشند؟

شیشه کنترل کننده انرژی

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز