خبرگزاری کار ایران

متخصص درمان واریس

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۰۰۰

شناخت متخصص درمان واریس ، برای دستیابی به بهترین درمان واریس، ضروری است.درمان واریس بعنوان یک بیماری بسیار مهم تاریخی، ازاهمیت بالایی برخوردار است . از سالهای بسیار قدیم انسانها با واریس و بیماری های عروقی دست به گریبان بوده اند.

درمورد این بیماری عروقی که درواقع یک بیماری وریدی می باشد آمار های گوناگونی وجوددارد. این امارها در مورد اینکه تا چه اندازه مردم به واریس مبتلا می شوند در دسترس می باشند.

درمانهای بسیارعالی برای واریس دردسترس است. در مرکز واریس اصفهان ، دکترمحمودهادی زاده( بهترین متخصص درمان واریس اصفهان ) ازسالها قبل به درمان بیماران می پردازند.

 عوامل متعددی بر روی واریس موثر می باشند . بنابراین در هر جامعه ای که این عوامل بیشتر وجود داشته باشند میزان شیوع و ابتلا به واریس نیز افزایش پیدا میکند .

از جمله این موارد می‌توان به ارث اشاره نمود.ارث و مسائل ارثی که از عوامل غیر قابل تغییر می باشند، نقش مهمی درابتلابه واریس دارند.کسانی که استعداد ارثی برای ابتلا به واریس دارند نمی‌توانند این استعداد خود را تغییر دهند.

 در خانواده ها و جوامعی که استعداد ارثی به ابتلا به واریس وجود داشته باشد طبیعتاً میزان شیوع و بروز واریس افزایش خواهد داشت.

 برای همین است که می بینیم آمار ها در کشورهای مختلف متفاوت می باشند  حتی در یک کشور مشخص نیز تفاوت های زیادی در احتمال و شانس دچار شدن به واریس وجود دارد. همانگونه که اشاره شد مسائل ژنتیکی را نمیتوان عوض کرد. اما کسانی که استعداد ژنتیکی دارند می توانند با استفاده از از روش های مختلف پیشگیری از واریس احتمال ایجاد واریس و نارسایی های وریدی را در خود کاهش دهند.این کار با استفاده از کنترل عوامل خطر دیگر می باشد.

متخصص درمان واریس

عواملی که می توانند باعث ایجاد واریس شوند ودرعین حال قابل تغییر می باشند را بایستی کنترل کرد.از جمله آنها می‌توان به بلند کردن اجسام سنگین اشاره کرد.کسانی که استعداد ژنتیکی دارند بایستی حداقل از بلند کردن اجسام سنگین  خودداری نمایند.بلند کردن اجسام سنگین باعث میشود که میزان فشار داخل عروق وریدی افزایش پیدا کند.

 وقتی فشار داخل ورید ها افزایش پیدا کردند دریچه های لانه کبوتری به تدریج استحکام خود را از دست میدهند.دراین زمینه به مقالات تکمیلی  دکتر  محمود هادی زاده (بهترین متخصص درمان واریس اصفهان) مراجعه فرمایید.

 این موضوع باعث می‌شود که برگشت خون اتفاق افتاده و جریان معکوس خون این باعث ظاهر شدن واریس های سطحی پا میشود.

دقت شود:

 کسانی که استعداد ژنتیکی دارند باید دقت نمایند که حداقل از بلند کردن اجسام سنگین خودداری نمایند. این اجسام سنگین چه در محیط کار بلند شوند و یا در محیط های ورزشی می توانند باعث بروز مشکلات برای بیماران شوند. بنابراین این قبیل افراد بایستی تلاش کنند که از انجام ورزشهای قدرتی خودداری نمایند.

در واقع ورزش مورد مناسب برای این بیماران ورزش های هوازی می باشد.ورزش های هوازی باعث ایجاد اثرات مناسب و مفید ورزشی در بدن می شوند.همچنین باعث کمک به گردش خون بیماران نیز می شود گردش خون منظم خود از ایجاد عوارض بعدی جلوگیری نمایند.همچنین این بیماران از ابتلاء به واریس ومعکوس شدن جریان خون در امان خواهندماند.

 در مورد سایر روش هایی که می توان از ایجاد واریس جلوگیری نمود می‌توانید به سایت دکتر هادی زاده مراجعه نمایید:

 

نتایج آمارها:

 آمارها نشان می دهد که 30 تا 40 درصد از جمعیت بزرگسال جهان به بیماری واریس مبتلا هستند .

 این تعداد هر سال در حال افزایش است. علاوه بر عدم تعادل هورمونی، بارداری، سابقه خانوادگی و چاقی، سبک زندگی بی تحرک فزاینده، فشار کاری و عدم فعالیت بدنی به این مشکل دامن می زند. نادیده گرفتن رگ های واریسی می تواند منجر به عوارض جدی شود.

مشکل واریس چیست؟

رگهای واریسی سیاهرگهای متورم و پیچ خورده ای هستند که معمولاً در زیر پوست قابل مشاهده هستند.

این می تواند بر هر رگی در بدن تأثیر بگذارد. رگ های واریسی معمولاً در پاها دیده می شوند، زیرا تحت فشار مداوم وزن بدن قرار دارند. ایستادن یا نشستن برای مدت طولانی می تواند استرس بیشتری بر این عروق وارد کندکه می تواند باعث آسیب طولانی مدت شود. این یک بیماری است که عمدتاً اندام تحتانی را درگیر می کند.

 به دلیل فشار روی وریدها، گردش خون تحت تأثیر نامطلوب قرار می گیرد و به همین دلیل ظرفیت آنها از بین می رود.

 

 

آنچه در رگ های واریسی اتفاق می افتد:

بیشتر بیماران مبتلا به واریس درد شدیدی را تجربه می‌کنند، زیرا در مراحل اولیه مشکل را نادیده می‌گیرند. اگرچه این بیماری دربسیاری موارد تهدید کننده زندگی نیست، اما اگر وریدهای واریسی مزمن درمان نشود، می تواند منجر به عوارض جدی بسیاری شود. تجمع خون بدون اکسیژن باعث افزایش فشار بر روی سیاهرگ ها می شود.اطلاعات کاملتردرمقالات دکترهادی زاده( درمان واریس در اصفهان ) دراختیارشماست.

به همین دلیل خون به نواحی اطراف نشت می کند. این باعث ادم می شود. التهاب در سیاهرگ ها و بافت ها نه تنها گردش خون را محدود می کند، بلکه بر تامین اکسیژن و مواد مغذی حیاتی که خون حمل می کند نیز تاثیر می گذارد. این کار مکانیسم طبیعی ترمیم پوست را کند می کند، که باعث می شود تا بهبود زخم ها حتی با بریدگی ها و خراش های کوچک زمان بر باشد.

 

نیاز به افزایش آگاهی وجود دارد

 نیاز به افزایش آگاهی در مورد شدت بیماری و گزینه های درمانی موجود وجود دارد. نداشتن اطلاعات کامل در مورد این بیماری بر این مشکل می افزاید و بسیاری از افراد بدون اطلاع از ابتلای خود به رگ های واریسی در سکوت رنج می برند. مردم همچنین اغلب می ترسند که جراحی تنها گزینه درمانی باشد. با این حال، پیشرفت‌های نوآورانه در سال‌های اخیر به درمان این بیماری از طریق روش‌های غیرجراحی کمک کرده است.

متخصص درمان واریس

واریس چگونه درمان می شود؟

یکی از بهترین روش های کم تهاجمی برای درمان واریس، درمان با رادیوفرکانسی (RFA) است.

 در فناوری RFA از انرژی فرکانس رادیویی برای گرم کردن و التیام پوشش ورید استفاده می شود.

روش دیگر، لیزرداخل وریدی است(EVLT).

این دوروش باعث برطرف شدن نارسایی ورید واریسی و بهبودآن در ساق پا می شود .

دراین روش، واریس با کمترین درد یا آسیب به سرعت بهبود می یابد. همچنین بیمار می تواند ظرف چند ساعت پس از انجام این عمل مشغول کارروزانه خود شود. سایر گزینه های درمانی شامل تکنیک هایی مانند اسکلروتراپی، میکرو فلبکتومی و .....است.

منبع: وب سایت رسمی دکتر هادی زاده    Doctorhadizade.com

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز