خبرگزاری کار ایران

نکات مهمی که باید درباره تین کلاینت بدانید

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۹۵۵

تین کلاینت یکی از دستگاه‌هایی است که با خرید یکی از مدل‌های مناسب آن که با نیازمندی‌های شما تناسب داشته باشد، سود و بهره بسیاری خواهید دید. البته نکات بسیار مهمی وجود دارند که دانستن آن‌ها مشخص می‌کند که چرا این دستگاه یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شود.

همچنین هر شخصی که قصد خرید تین کلاینت را داشته باشد، باید از نکاتی نظیر انواع، قیمت، کاربردها، مزایا و برندهای سازنده مطلع باشد. به همین دلیل در این مطلب به بررسی کامل مسائل مهم خواهیم پرداخت.

تین کلاینت چیست

به‌صورت خلاصه تین کلاینت یک نوع دستگاه کوچک اما پیشرفته است که می‌تواند در حالت مستقل یا وابسته به سرور مرکزی محاسبات خود را انجام دهد. اندازه و وزن این دستگاه به‌گونه‌ای است که بعضی از آن‌ها را می‌توان به‌راحتی پشت مانیتور نصب کرد و از فضای مرتب میز کار لذت برد. همچنین برعکس زیرو کلاینت‌ها، تین کلاینت دارای سیستم عامل مخصوص به خود است که قابلیت اجرای نرم‌افزار‌های مختلفی را به وجود می‌آورد.

طراحی خاص تین کلاینت‌ها و به‌خصوص استفاده از آن‌ها در حالت مبتنی بر سرور میزان امنیت شبکه را افزایش می‌دهد و هزینه‌های خراب یا ویروسی شدن تجهیزات را از میان هزینه‌های سازمان‌ها و ادارات حذف می‌کند.

گاهی بعضی از افراد به تین کلاینت مینی پی سی یا مینی کامپیوتر هم می‌گویند اما در واقع میان این دو مدل با وجود شباهت‌های بسیار، تفاوت‌های مهمی هم وجود دارد که باعث تمایز آن‌ها می‌شود. در هر صورت هر دوی این دستگاه‌ها از نمونه‌های پرفروش هستند که کاربردها و مزایای متعددی را به کاربران خود ارائه داده‌اند.

انواع تین کلاینت

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در خصوص تین کلاینت از آن مطلع بود، انواع آن است. این دستگاه در مدل‌های متنوع با اهداف خاصی طراحی و ساخته شده است که برای به دست آوردن حداکثر مزایا باید با توجه به نیاز هر شخص انتخاب شود. به‌صورت کلی می‌توان این انواع را در ۳ مورد خلاصه کرد:

  • تین کلاینت برای انجام کارهای ساده
  • تین کلاینت برای انجام کارهای نیمه سنگین
  • تین کلاینت برای انجام کارهای سنگین

در نتیجه هر یک از مدل‌های متنوع این ۳ مورد برای اجرای نرم‌افزار‌ها و انجام کارهای خاصی طراحی شده‌اند. برای مثال تین کلاینت با کاربری ساده عمدتاً برای مصارف روزانه و پردازش‌های سبک مثل وب گردی مناسب است. در حالی که یک تین کلاینت با کاربری سنگین می‌تواند در راستای مصارف گرافیکی هم مورد استفاده قرار گیرد.

این انواع را تا حدود زیادی نوع سخت‌افزار دستگاه و قابلیت‌های آن مشخص می‌کنند. پردازنده‌های قوی، برخورداری از پردازنده گرافیکی، طراحی بدنه، تعداد و مدل پورت‌ها و تمامی مشخصات در کنار یکدیگر زمینه مصرف را تعیین می‌کنند. همچنین هر نوع آن اصلی‌ترین مسئله‌ای است که در قیمت تین کلاینت با مدل‌های مختلف تأثیر می‌گذارد.

مزایای استفاده از تین کلاینت

نکات مهمی که باید درباره تین کلاینت بدانید

استفاده از تین کلاینت هم مثل تمام تجهیزات کامپیوتری دیگر مزایای متنوعی دارد که هر یک ارزش دانستن را دارند. این مزایا به‌خوبی نشان می‌دهند که چرا بسیاری از سازمان‌ها و آژانس‌ها استفاده از تین کلاینت را بر استفاده از لپ‌تاپ‌ها یا کامپیوترهای شخصی ترجیح داده‌اند. اصلی‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان در چنین مواردی مشاهده کرد:

  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها: تقریباً تمامی تین کلاینت‌ها به دلیل طراحی ویژه، سخت‌افزارهای کمتر و امکان ویروسی شدن بسیار پایین در موارد بسیار کمی خراب می‌شوند. در نتیجه هزینه نگهداری از آن‌ها نسبت به کامپیوتر و لپ‌تاپ کمتر است.

علاوه بر این، قیمت انواع تین کلاینت به نسبت تجهیزات دیگر بسیار پایین‌تر است و در نتیجه خرید آن‌ها به صرفه‌تر خواهد بود.

  • صرفه‌جویی در فضای محل کار: همان‌طور که اشاره کردیم حتی بسیاری از مدل‌ها پشت مانیتور نصب می‌شوند و در نتیجه فضای خاصی را اشغال نمی‌کنند. همچنین ابعاد و سایز آن‌ها بسیار کوچک است و در صورت قرار گرفتن روی میز فضای زیادی را اشغال نخواهند کرد.
  • استفاده آسان: کار کردن با بسیاری از تین کلاینت‌ها آسان است و افراد مختلف برای به‌کارگیری آن‌ها مشکلی نخواهند داشت.
  • مدل‌های متنوع: تولیدات تین کلاینت برای مصارف و نیازهای گوناگون دارای تنوع کافی است. پس هنگام انتخاب مدلی که مطابق میل باشد، دردسری وجود نخواهد داشت.
  • پشتیبانی از سیستم عامل: بر خلاف تصور خیلی از افراد، تین کلاینت‌ها به‌خوبی از سیستم عامل‌های مختلف مثل بعضی از مدل‌های مایکروسافت ویندوز و لینوکس پشتیبانی می‌کنند.

در نهایت این مزایا ثابت می‌کنند که خرید تین کلاینت در راستای نیازهای گوناگون یک انتخاب عاقلانه و سودمند خواهد بود.

تفاوت تین کلاینت و مینی پی سی

با وجود شباهت‌های بسیار میان تین کلاینت و مینی پی سی حتی خیلی از افراد آن‌ها را یکی می‌دانند. اما با این حال اطلاع از تفاوت‌های اصلی آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

  • میزان مصرف برق تین کلاینت‌ها نسبت به مینی پی سی یا کامپیوترهای کوچک کمتر است.
  • توان پردازشی مینی پی سی نسبت به تین کلاینت بیشتر است.
  • انواع تین کلاینت‌ها به دلیل کمتر خراب شدن نسبت به مینی پی سی میزان ماندگاری و دوام بیشتری دارند.
  • تین کلاینت‌ها دارای قابلیت اتصال به یک سرور مرکزی هستند.
  • مدت زمان بوت شدن تین کلاینت نسبت به مینی پی سی بسیار کمتر است و در نتیجه مدت زمان زیادی را برای بالا آمدن ویندوز لازم نخواهد داشت.
  • همچنین در مجموع اغلب مدل‌های تین کلاینت نسبت به مینی پی سی سرعت بیشتری دارند.

البته باید توجه کرد که هر یک از تفاوت‌ها می‌توانند تا حدود زیادی به نوع و مدل تین کلاینت و مینی پی سی وابسته باشند. اطلاعات بیشتر در این مورد را می‌توانید در مقاله تفاوت تین کلاینت و مینی پی سی مطالعه کنید.

کاربردهای تین کلاینت

نکات مهمی که باید درباره تین کلاینت بدانید

هر کسی به‌صورت منحصر به فرد تین کلاینت را در راستای عوامل خاصی به کار خواهد گرفت اما به‌صورت کلی کاربردهای آن در ۶ مورد خلاصه می‌شوند. البته هر کدام از این موضوعات به دنبال خود مصارف بیشتری را پوشش می‌دهند.

  1. کاربردهای آموزشی مثل استفاده در مدارس و دانشگاه‌ها
  2. کارهای روزمره مثل وب گردی، تماشای فیلم و سریال، گوش دادن به موسیقی
  3. انجام امور اداری و سازمانی مثل محاسبات و حسابداری یا حتی انجام امور مختلف با مجموعه مایکروسافت آفیس
  4. در بعضی از موارد انجام امور طراحی و گرافیکی توسط تین کلاینت‌های قوی و حرفه‌ای
  5. استفاده در کتابخانه‌های عمومی برای ثبت اطلاعات
  6. کاربرد در اماکنی مثل مراکز درمانی برای ثبت اطلاعات بیماران

این موارد مهم‌ترین و بیشترین کاربردهای تین کلاینت‌ها تا به امروز بوده‌اند که البته در همه این امور عملکرد مفیدی را ارائه کرده‌اند.

بهترین تین کلاینت

اگر به دنبال بهترین تین کلاینت هستید، باید از میان مدل‌های معتبر برندهای اچ پی، ایسوس، دل، اینتل و سنترم، آن را انتخاب کنید. به دلیل تجربه این سازندگان و استفاده از دانش و متریال باکیفیت برای ساخت، خرید از چنین برندهای مطمئنی تا حدود زیادی درجه کیفی دستگاه را تضمین می‌کند. پس در نهایت از انتخاب خود یک نتیجه عالی دریافت خواهید کرد که رضایت کامل شما را به وجود می‌آورد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز